Lightning

Vragen over software en applicaties
JanKol
Nieuweling
Nieuweling

Lightning

Berichtdoor JanKol » Do 31 Aug 2017, 23:08

Met Linux Mint komt ook Mozilla Thunderbird mee. Een e-mailclient die ik al vele jaren gebruikt onder Windows. Dus blij dat ik TB kon blijven gebruiken. Echter zijn er een paar "dingetjes".

Als ik de agenda module Ligntning installeer werkt alles (met mijn Googel agenda) prima op twee dingen na:

Als er een melding/herinnering opkomt kan ik op "verwijderen" klikken tot ik een ons weeg maar zij worden niet verwijderd. Ik kan dat venstertje wel sluiten maar dan blijft die herinnering terug komen. Vooralsnog regel ik het via inloggen op de Google-agenda in Firefox maar dat is toch niet de bedoeling...

Ook het aanpassen van een agenda item levert problemen op. Ik "open" het item weliswaar maar bewerken is is niet mogelijk.

Wat moeten er aan aanvullende acties worden ondernomen om a) een melding te verwijderen en b) een item aan te passen. Wie-o-wie weet raad?

Alvast dank voor een reactie,

Jan
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Re: Lightning

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 04 Sep 2017, 17:48

Ik werk al jaren met Thunderbird en Lignting en heb dat probleem niet. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met een synchronisatie met je Google agenda. Ik weet niet direct hoe, maar vermoedelijk zijn beide agenda's automatisch gesychroniseerd, misschien kan je dat ergens uitschakelen?
Linux Mint 17.1 en 18.1 Mate 64 bit

Terug naar “Software en applicaties”