Virtualbox

Vragen over software en applicaties
dirkjanl
Senior
Senior

Virtualbox

Berichtdoor dirkjanl » Za 09 Sep 2017, 19:56

Omdat ik vandaag Virtualbox niet geïnstalleerd kreeg op mijn nieuwe computer schrijf ik hieronder wat ik moest doen om het wel te kunnen installeren.
Virtualbox installeren:
Via de handleiding: https://sites.google.com/site/computertip/samsung
Ik kreeg bij stap 9 de melding:
Afbeelding
Bij mij moest ik de BIOS aanpassen. Intel ondersteunde de Virtuabox niet.
Gedaan via: Bij het opstaren van de PC, F2 indrukken. De BIOS verschijnt.
Druk op Advanced Mode F7
Ga naar tab Advanced > CPU configuration.
Intel Virtualizatuion Technology > zet deze op Enabled.
Afbeelding
Tab Exit > Save Changes & Reset.
Nu kan ik stap 9 pas uitvoeren van https://sites.google.com/site/computertip/samsung
Daarna stap 10 en 11.

Ik wilde Oziexplorer installeren en gebruik maken van de mappen op Linux.
Gedeelde mappen instellen doe je in "Virtualbox" als "IE11 - Win7" niet draait.
Eerst de gedeelde mappen.
Instellingen > Gedeelde mappen > klik op het plusje en kies de map die je hebben wilt. Vink aan "Automatisch koppelen". En druk op OK.
Afbeelding
Start nu IE11 - Win7. Open de Verkenner en onder Computer zul je de koppeling vinden naar de map die je zojuist bij Instellingen Gedeelde mappen hebt gemaakt.

In een van die mappen staat het .exe programma dat ik wil installeren. Daarop dubbelklikken en installeren. De bestanden die ik voor dat programma gebruik staan in een andere zojuist gekoppelde map. En voila, ik kan aan de slag.

Moge anderen hier ook nut van hebben.

Vriendelijke groet, Dirk Jan
Laptop Clevo N240BU 14", HD Graphics 620, Intel i7-7500U, RAM 16GB, Linux Mint 18.3 Cinnamon-64 bit
Vaste PC Intel i7-6700, Nvidea Geoforce GT730 4 gb, 16 GB RAM, Asus B250M moederbord. Linux Mint 18.2 Cinnamon-64 bit
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: Virtualbox

Berichtdoor Joan » Za 09 Sep 2017, 22:54

Het verschil met IE10-win7 en IE11-win7 is:
IE10-win7 werkt zonder virtualisatie. Installatie gaat soepel.
IE11-win7 werkt met virtualisatie. Hiervoor moet Virtualisatie in de bios aan staan.

Mijn pc is 64bit maar heeft geen virtualisatie mogelijkheden. Daardoor kan alleen een 32 bit versie van VirtualBox worden gebruikt en ook de gast installaties daarin zijn maximaal 32 bit.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.
dirkjanl
Senior
Senior

Berichtdoor dirkjanl » Zo 10 Sep 2017, 10:57

Wat ik vergeet te vertellen is dat Windows nog niet gevraagd heeft om te registreren. Toen ik dat zelf probeerde te doen door "slmgr /ato" in de Command prompt in te toetsen kreeg ik de melding:
"Acces denied: the requested action requires elevated privileges"
Ik wacht maar gewoon af.

Vriendelijke groet,
Laptop Clevo N240BU 14", HD Graphics 620, Intel i7-7500U, RAM 16GB, Linux Mint 18.3 Cinnamon-64 bit
Vaste PC Intel i7-6700, Nvidea Geoforce GT730 4 gb, 16 GB RAM, Asus B250M moederbord. Linux Mint 18.2 Cinnamon-64 bit
Pjotr
Held
Held

Berichtdoor Pjotr » Zo 10 Sep 2017, 11:06

dirkjanl schreef:Wat ik vergeet te vertellen is dat Windows nog niet gevraagd heeft om te registreren. Toen ik dat zelf probeerde te doen door "slmgr /ato" in de Command prompt in te toetsen kreeg ik de melding:
"Acces denied: the requested action requires elevated privileges"
Ik wacht maar gewoon af.

Vriendelijke groet,

Je moet ook een dosvenster met administrator-bevoegdheid starten, geen gewoon dosvenster. Zie de instructie op de bureaubladachtergrond van Windows.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 18.2
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken, niets is geheel veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. (Ramana)
dirkjanl
Senior
Senior

Berichtdoor dirkjanl » Zo 10 Sep 2017, 12:36

Tsja, en ik maar niet kunnen vinden hoe ik de Command prompt met Administrator bevoegdheden moest openen. Had eerst de prompt geopend en toen met rechter muis geklikt. Fout dus. Rechts klikken op de koppeling in het startmenu, dan verschijnt de optie "Openen met administrator bevoegdheden".

Dank en vriendelijke groet, Dirk Jan

Terug naar “Software en applicaties”