jahshaka

Vragen over software en applicaties
PEPPERMINT
Junior
Junior

jahshaka

Berichtdoor PEPPERMINT » Do 17 Feb 2011, 16:57

Hallo

Ik probeer Jahshaka te installeren onder linuxmint 10 , als ik maar er schijnt iets met Openasset lib v2 te zijn
weet iemand hoe je Jahshake kunt installeren ?

groet peppermint
bas
Guru
Guru

Re: jahshaka

Berichtdoor bas » Do 17 Feb 2011, 19:57

Ik ben eens gaan zoeken bij mij in lmde in synaptic, maar ik kan hier niks van vinden.
Kan je misschien vertellen wat voor programma het is.
Acer Aspire 5749: Linux Mint Debian Edition Cinnamon

dropbox

Twitter @bdekruijf

Afbeelding
PEPPERMINT
Junior
Junior

Berichtdoor PEPPERMINT » Vr 18 Feb 2011, 10:18

Jahshka is een video editing programma.
Naar verluid een profesioneel programma ala adobe premiere
Ik heb het gedownload als jahshaka.tar.gz . ik heb het uitgepakt en . /configure en daarna make maar dan gaat het ergens fout met iets van openasset en ik weet niet wat het is er wordt aangegeven dat je de QT 3.x en freetype 2.x en glut 3.7+ bindings moet activeren en dat heb ik gedaan.

groet peppermint
PEPPERMINT
Junior
Junior

Berichtdoor PEPPERMINT » Vr 18 Feb 2011, 11:12

ik heb nog een keer geprobeerd compiling jahshaka en krijg deze fout melding

src/Database.cpp:217: warning: deprecated conversion from string constant to ‘char*’
src/Database.cpp: In member function ‘void olib::openassetlib::Database::testDatabase()’:
src/Database.cpp:677: warning: deprecated conversion from string constant to ‘char*’
src/Database.cpp:706: error: ‘strcpy’ was not declared in this scope
src/Database.cpp:737: warning: deprecated conversion from string constant to ‘char*’
src/Database.cpp:745: warning: deprecated conversion from string constant to ‘char*’
src/Database.cpp:753: warning: deprecated conversion from string constant to ‘char*’
make[2]: *** [Release/Database.o] Fout 1
make[2]: Map '/home/nico/jahshaka/source/OpenLibraries/openassetlib/v2_openassetlib' wordt verlaten
make[1]: *** [sub-openassetlib-v2_openassetlib] Fout 2
make[1]: Map '/home/nico/jahshaka/source/OpenLibraries' wordt verlaten
make: *** [sub-source-OpenLibraries] Fout 2

wat kan ik er aan doen ???
bas
Guru
Guru

Berichtdoor bas » Vr 18 Feb 2011, 17:26

Video editing ben ik niet zo in thuis en sub-opensource zegt me ook helemaal niks.
Arie is ook wel een beetje met Video editing bezig misschien heeft hij een idee.

Als ik het ook zo bekijk staat het project stil de laatste versie is ook alweer een paar jaar oud.
Op het Engelstalige ubuntu forum staat ook een topic zonder oplossing en die dateert alweer van 2009: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1088910
Acer Aspire 5749: Linux Mint Debian Edition Cinnamon

dropbox

Twitter @bdekruijf

Afbeelding
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Vr 18 Feb 2011, 17:59

jashaka is zo te zien over gegaan in cinefx
http://www.cinefx.org

zelf gebruik ik openshot, kino en avidemux, afhankelijk van wat ik moet doen
kblokker
Junior
Junior

Berichtdoor kblokker » Vr 18 Feb 2011, 22:52

En ik kdenlive
PEPPERMINT
Junior
Junior

Berichtdoor PEPPERMINT » Za 19 Feb 2011, 12:41

Ik heb gezien dat Jahshaka is over gegaan naar Cinefx maar als je dat wil downloaden dan stuit je weer op Jahshaka. Openshot en Avidemux en Kino heb ik ook geprobeerd maar zijn ze erg beperkt v.w.b. het combineren van fotomateriaal en videomateriaal samen met gesproken tekst.
Kdenlive heb ik ook geprobeerd maar is erg storings gevoelig (wat overigens ook voor openshot geld )

Ik stuitte dus op Jahshaka maar heb het tot dus ver niet aan de praat gekregen.

Heeft iemand nog suggesties voor een ander programma of wat ik verder nog kan doen?
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Za 19 Feb 2011, 13:35

PEPPERMINT schreef:Openshot en Avidemux en Kino heb ik ook geprobeerd maar zijn ze erg beperkt v.w.b. het combineren van fotomateriaal en videomateriaal samen met gesproken tekst.

wat is er dan beperkt aan Openshot? alles is juist goed te combineren, vooral door het toevoevoegen van meerdere tracks.
kino is vooral handig om via firewire je films te capturen, zijn maar weinig programma's die dat kunnen.
avidemux is idd niet heel uitgebreid
kino wilt overigens nog wel eens vastslaan tijdens capturen, zowel op Debian, ubuntu en Mint. tegenwoordig capture ik dan ook met dvgrab, om heel eerlijk te zijn heb ik nog geen tijd gehad om eens goed uit te zoeken hoe dat vastslaan komt
PEPPERMINT schreef:Kdenlive heb ik ook geprobeerd maar is erg storings gevoelig (wat overigens ook voor openshot geld )

kdenlive heb ik wel eens geprobeerd, kon om te beginnen mijn kamera niet vinden, en ja dan houd het op
PEPPERMINT
Junior
Junior

Berichtdoor PEPPERMINT » Di 22 Feb 2011, 13:58

openlibraries heeft te maken met het het bewerken en renderen van video en met grafische programma's ik heb een hele serie bindings geïnstalleerd en merk dat o.a. kdenlive minder vast loopt. Op de site van openlibraries staat welke bindings er nodig zijn voor openasset maar jahshaka krijg ik nog steeds niet gecompiled en geïnstalleerd . Misschien ligt het aan mijn grafische kaart dat is een veroudert type . ik ga binnen kort mijn computer upgraden en een andere grafische kaart plaatsen misschien dat het helpt.

in de tussen tijd ben ik met kdenlive bezig . Weet iemand of en hoe je losse jpeg file's in je project kunt importeren?
Ik zie alleen maar dat je een dia show kunt importeren . het programma heeft wel meer mogelijkheden dan Avidemux en Openshot . Openshot is wel gebruiks vriendelijk maar storings gevoelig als je teveel clips wisselt of inkort enz., dan klapt het programma er uit, dus veel keer tussen tijds opslaan is zeer aanbevolen.
Kdenlive heeft een mogelijkheid om video binnen te halen wat redelijk werkt . Mijn camera (sony dcr-trv240) werd direct gezien en kon ik,via firewire, mijn camera met het programma gewoon bedienen. Je moet wel opletten dat je het recorden aan en uit zet met de record button anders slaat het geheel soms vast. Ook met de voorkeurs instellingen moet je voorzichtig zijn regel voor regel veranderen en opslaan. Na 5 of 6 clips te hebben binnen gehaald vond Kdenlive het wel voldoende en werden de clips erna niet meer binnen gehaald ? waar ze zijn gebleven is voor mij een raadsel.

groet peppermint

Terug naar “Software en applicaties”