Externe afbeeldingen bij e-mail in Thunderbird

Vragen over software en applicaties
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Externe afbeeldingen bij e-mail in Thunderbird

Berichtdoor stegiman » Wo 05 Apr 2023, 23:19

Maak eerst een back-up van TB en dan kan je risico nemen want je kan altijd de oude terugzetten.
Maar uit ervaring die ik doe: ik zet nooit back-up terug in TB om de reden dat al mijn mails nog bij mijn provider staat.
Ik maak alleen de nodige account en dan zal TB automatisch alle mails downloaden van uw provider zonder dat je opnieuw moet lezen.
Tenminste als je SMTP systeem werkt.
Is uw systeem POP3 kan dat ook mits je een kopie achterlaat bij uw provider maar nadeel is dat alle bericht er nog zijn inclusief spam.
Gebruikersavatar
shoshinsha
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 100
Lid geworden op: Do 09 Nov 2017, 14:26
Locatie: Amersfoort

Re: Externe afbeeldingen bij e-mail in Thunderbird (voorlopig nog niet opgelost)

Berichtdoor shoshinsha » Do 06 Apr 2023, 15:18

Met een tijdelijk hernoemde .thunderbird map en een kopie van die oorspronkelijke map heb ik gekeken wat het hernoemen van de bestanden permissions.sqlite en content-prefs.sqlite naar .bak bestanden voor effect zou hebben. Niets helaas. Nog steeds externe inhoud binnenhalen via de al genoemde omweg. Het enige effect van de herstart met die hernoemde bestanden was dat de uitzonderingen op het blokkeren van externe inhoud niet meer aanwezig waren.
Ik heb de oorspronkelijke situatie hersteld en zie wel hoe het verder gaat.
HP-15-Notebook-PC Linux Mint 21 Xfce Vanessa
Gebruikersavatar
shoshinsha
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 100
Lid geworden op: Do 09 Nov 2017, 14:26
Locatie: Amersfoort

Re: [Opgelost] Externe afbeeldingen bij e-mail in Thunderbird

Berichtdoor shoshinsha » Wo 11 Okt 2023, 15:04

Thunderbird heeft - kennelijk - het probleem opgelost: na de laatste update komt bij elke daarvoor in aanmerking komende mail direct de keuze tevoorschijn om geblokkeerde externe inhoud al dan niet weer te geven.
HP-15-Notebook-PC Linux Mint 21 Xfce Vanessa

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten