Mullvad Browser

Vragen over software en applicaties
Tuxey
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: Zo 17 Apr 2022, 12:53

Mullvad Browser

Berichtdoor Tuxey » Za 15 Apr 2023, 20:10

Ik heb de Mullvad Browser flatpak geinstalleerd. Onder Settings > General > Mullvad Browser Updates staat 'updates disabled by your system administrator'. Bij mijn weten heb ik zelf niet de update functie disabled. 'Check for updates' is (ook) disabled.

Bij het starten van mijn systeem wordt er altijd gecheckt op flatpak updates. Gebeurt dit nu dan ook? Het is wel de bedoeling dat de Mullvad Browser steeds wordt geupdate. Ik heb niet zoveel zin om dat iedere handmatig te moeten doen.

Weet iemand hoe dit zit?
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Mullvad Browser

Berichtdoor stegiman » Za 15 Apr 2023, 23:33

Dat is heel normaal hoor en eveneens bij Firefox is dat zo.
Je krijgt gewoon uw update zoals met andere updaten die er zijn.
Tuxey
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: Zo 17 Apr 2022, 12:53

Re: Mullvad Browser

Berichtdoor Tuxey » Zo 16 Apr 2023, 18:59

Ok dat is mooi. Nog even een vervolgvraagje. Wanneer Mullvad hun browser update, volgt de flatpakupdate dan ook snel? Ik vraag dit omdat het erg belangrijk is dat browsers z.s.m. vd laatste updates worden voorzien omdat die vaak het doelwit van cyber aanvallen zijn. Ik heb geen hoe snel de updatefrequentie van flatpaks over het algemeen is en browsers in het bijzonder.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Mullvad Browser

Berichtdoor stegiman » Zo 16 Apr 2023, 19:14

Bij Firefox is dat versie 112 en bij Mullvad is dat 102.9.0esr-12.0-2
Als je dat nu hebt is dat in orde.
Een browser hou geen cyber aanvallen tegen want dat doet firewall en normaal gezien ook uw router.
Browser kan deels voorkomen dat je virussen binnen krijgt maar veiligheid hangt veel af van jou.

Best 1 keer per week of zo dit doen in terminal

Code: Selecteer alles

sudo apt clean && apt autoclean && apt update && apt upgrade -y
Swake
Senior
Senior
Berichten: 276
Lid geworden op: Di 25 Jul 2017, 10:57
Contact:

Re: Mullvad Browser

Berichtdoor Swake » Zo 16 Apr 2023, 23:32

Bij het starten van mijn systeem wordt er altijd gecheckt op flatpak updates. Gebeurt dit nu dan ook? Het is wel de bedoeling dat de Mullvad Browser steeds wordt geupdate. Ik heb niet zoveel zin om dat iedere handmatig te moeten doen.
Start Bijwerkbeheer >> Voorkeuren >> Automatisering
Bij overige actualiseringen
Zet Flatpaks automatisch bijwerken op aan .
PC1 :Dualboot Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2: Multiboot :Windows 10 Ubuntu 22.04/ Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate
Swake
Senior
Senior
Berichten: 276
Lid geworden op: Di 25 Jul 2017, 10:57
Contact:

Re: Mullvad Browser

Berichtdoor Swake » Zo 16 Apr 2023, 23:37

Bij het starten van mijn systeem wordt er altijd gecheckt op flatpak updates. Gebeurt dit nu dan ook? Het is wel de bedoeling dat de Mullvad Browser steeds wordt geupdate. Ik heb niet zoveel zin om dat iedere handmatig te moeten doen.
Start Bijwerkbeheer >> Voorkeuren >> Automatisering
Bij overige actualiseringen
Zet Flatpaks automatisch bijwerken op aan .
Mensen zijn rare wezens
Ze willen via de browser niet gevolgd worden, maar op hun mobieltje schakelen ze de tracking niet uit en overal gevolgd kunnen worden , installeren app's van dit en dat die toestemmingen vragen tot je apparaat anders werkt de app niet . App's die alles bijhouden van jou waarmee je dagelijks bezig bent .
PC1 :Dualboot Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2: Multiboot :Windows 10 Ubuntu 22.04/ Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten