Instellingen van programma's overzetten

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 918
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Instellingen van programma's overzetten

Berichtdoor dirkjanl » Wo 10 Mei 2023, 19:18

Even checken. Binnenkort ga ik de laptop van mijn vrouw voorzien van een verse installatie LinuxMint 21.1. Nu draait die op LM 19.3. Haar e-mail regelt ze met Thunderbird. Om die veilig 'over te zetten' kopieer ik .thunderbird uit haar Home/naam van LM 19.3 naar een USB-staafje om die na de installatie van LM 21.1 weer naar die betreffende Home/naam te kopiëren.
Verder werkt ze voornamelijk via de browser Firefox (ze heeft een syncaccount van Firefox) en met LibreOffice. Zijn deze instellingen ook op dezelfde manier als die van Thunderbird over te zetten? Of is daar een andere methode voor?
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 534
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: Instellingen van programma's overzetten

Berichtdoor HWE64 » Wo 10 Mei 2023, 19:29

Persoonlijk neem ik geen instellingen over. Ik fiets nog altijd even de bijbel van Pjotr even door en dan mijn eigen gegevens. dat doe ik met meerdere pc's zo en kom ik altijd weer wat tegen om ergens dieper op in te duiken. Zo hou ik ook een beetje de kennis up to date. :D
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 821
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Instellingen van programma's overzetten

Berichtdoor DeBaas » Wo 10 Mei 2023, 20:29

.thunderbird
.mozilla
.config/libreoffice
Dat zijn de door jou genoemde instellingen in de homemap.
Na installatie, VOOR je Thunderbird, Firefox of LibreOffice opstart eerst deze mappen op hun plaats zetten.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 918
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Instellingen van programma's overzetten

Berichtdoor dirkjanl » Vr 12 Mei 2023, 09:16

Bedankt, ga ik doen.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten