LibreOffice BriefAssistent blijft hangen

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 394
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

LibreOffice BriefAssistent blijft hangen

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Di 13 Jun 2023, 17:53

Ik werk met LM 21.1 Cinnamon en wilde de Assistent Brief van LibreOffice gebruiken. Ik wil gepersonaliseerde e-mails naar een lijst van email-adressen versturen. Op Linux Mint blijft de assistent steeds hangen ondanks het feit dat een verbinding met de server gemaakt wordt. Ten einde raad, heb ik een verse installatie van Ubuntu 23.04 gemaakt op een ander toestel en daar werkt de Assistent Brief perfect! Blijkbaar is het een LinuxMint probleem gezien ik op 2 computers met LM dat probleem heb. Werkt bij jullie op LM die Assistent Brief al dan niet?

Je hoeft een werkblad aan te maken met slechts 1 e-mailadres in en noem die kolom, bv e-mail
Maak een leeg tekst-document aan en vervolgens Extra -> Assistent Brief
Gebruik het huidige document en kies daar Database wisselen. Blader naar het opgeslagen werkblad. Druk of Definieer en kies blad 1
Kies bij Document-type E-mailbericht
Sla de aanhef maken over -> voltooien
Druk op het Icoon Email-berichten verzenden
Stel de instellingen voor de email-server in en test ze uit (je krijgt dan 2 groene vinkjes te zien)
Kies bij Aan, het veld e-mail
Stel een onderwerp in en druk op verzenden
Je dient dan vrij snel een e-mail te ontvangen (in geval van UBUNTU). Bij LM blijft LibreOffice hangen
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: LibreOffice BriefAssistent blijft hangen

Berichtdoor dirkjanl » Di 13 Jun 2023, 18:57

Heb even geprobeerd, maar ik krijg niet te zien:
"Stel de instellingen voor de email-server in en test ze uit"
Haak nu even af.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: LibreOffice BriefAssistent blijft hangen

Berichtdoor dirkjanl » Di 13 Jun 2023, 19:25

Toch nog even geprobeerd.
Zag nu dat ik in de balk van de assistent op een knopje "e-mail" moest klikken.
Gedaan, smtp server ingevoerd en testmail verzonden. Er wordt mij verteld dat dat gebeurd is, maar in de inbox zie ik niets.
Dan op verzenden klikken en dan verschijnt er een pop-up met de melding dat het verzonden is. Maar ook nu weer geen e-mail in de inbox.
Pop-up gaat niet meer weg en ik moet LibreOffice geforceerd afsluiten.

Leuk zo'n assistent, maar ik zou dit zo nooit gebruiken, dat zou ik gewoon doen via de mail. Heb ik tot nu toe altijd gedaan.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 394
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: LibreOffice BriefAssistent blijft hangen

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Di 13 Jun 2023, 20:04

Dag dirkjani,

Oké, bedankt om te testen. Blijkbaar blijft die wizard ook bij jou hangen. Dus een LM-probleem. Ik heb de procedure om te testen eenvoudig gehouden. Je kunt bijvoorbeeld in je werkblad extra kolommen aanmaken. Bv. Aanspreektitel (Mijnheer, mevrouw, ...). Per e-mailadres geef je dan de gepaste aanspreektitel op. In je document en je e-mail kun je vervolgens het veld Aanspreektitel invoegen, zodat elke geadresseerde met de juiste aanspreektitel aangesproken wordt. Eenmaal je dergelijke lijst aangemaakt hebt, kun je probleemloos dergelijke "gepersonaliseerde" e-mails met de wizard versturen. Als je bv. een lijst van een vereniging hebt met een honderdtal leden, dan ben je daar wel zoet mee als je dat handmatig wil gaan doen.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten