Samba probleem met Eminent mediaspeler

Vragen over software en applicaties
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

Samba probleem met Eminent mediaspeler

Berichtdoor oldbutMint » Wo 28 Jun 2023, 14:49

Ik heb hier een desktop met LM Mate 20.2
Alles staat in een bedraad home-netwerk.
Ik heb daarop Samba geinstalleerd, en de configuratiefile zo aangevuld, dat ik een public share op die machine heb, welke zonder user/pw benaderd kan worden.
Wanneer ik een andere computer in dit netwerk naar ' netwerk' laat gaan, ziet die de server-computer en de public share en kan ik zonder inlog de inhoud van de share-map zien. Goed dus.
Ik heb in hetzelfde netwerk een Eminent EM7280 mediaspeler (windows-based), die volgens de handleiding samba aan boord heeft (samba is actief).
Ik wilde vanaf de server video streamen naar de Eminent, ik kan in de Eminent de server zien, maar als ik die wil openen krijg ik een inlogscherm.
Je zou zeggen 'blanco laten en doorklikken' maar dat gaat niet: een pop-up 'failed' en geen contact.
Als ik user en pw van de user op de server invul idem geen contact.

Ik kan vanaf de server-machine wel een ftp-met-login tot stand brengen en dat werkt dan normaal, ook naar de Eminent toe/van de Eminent af.

De info voor het maken van de genoemde public share heb ik van een Techrepublic pagina (en dat lijkt oke, gezien het al beschreven contact met de tweede normale linuxcomputer (ook LM 20.2)).

Heeft iemand een idee wat er fout gaat, c.q. wat ik fout doe?
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 818
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Samba probleem met Eminent mediaspeler

Berichtdoor DeBaas » Wo 28 Jun 2023, 17:06

Op de (Windows??) server de oudere samba versie inschakelen.
In het Windows configuratiescherm bij de Windows programma's SMB 1.1 inschakelen als ik het goed heb.
Geef graag mijn mening voor een betere.
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

Re: Samba probleem met Eminent mediaspeler

Berichtdoor oldbutMint » Do 29 Jun 2023, 08:08

Ik dacht duidelijk te hebben geschreven dat ik LM 20.2 draai (wat zou ik hier anders moeten?) en daarop (ook) samba server.
Die samba is vs. 4.15.13 (vanuit de LM repo's).
Volgens mij kan ik niks instellen, mogelijk wel teruggaan naar samba 1.1 -maar hoe is me nog niet duidelijk, en er zullen vast nadelen zijn-
Met Windoos heb ik verder niks te schaften, en dat vind ik goed ook.

Ennuh: de firmware van de Eminent doos is de laatste en al jaren de laatste, dus van daar is geen verbetering in zicht.
(maar ik las ergens dat Eminent een sticker-plakker-onderneming is, dus dan weet je het wel).
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 818
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Samba probleem met Eminent mediaspeler

Berichtdoor DeBaas » Do 29 Jun 2023, 08:25


Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten