Probleem met ID3-tag

Audio, Muziek, ...
dusbaba
Junior
Junior

Probleem met ID3-tag

Berichtdoor dusbaba » Vr 21 Jul 2017, 15:12

Ik gebruik mediaplayer Clementine op mijn pc (LM 17.3) voor het aanpassen van ID3-tags van mijn MP3 bestanden.
Wanneer ik nu echter de liedjes nadien afspeel via Kodi, deze gebruik ik namelijk als mediaplayer op mijn TV, zie ik dat bij het het volgnummer regelmatig 65535 staat hoewel in Clementine dit niet te zien is.
Ook zie ik soms de naam van de song niet verschijnen hoewel ik dit correct heb weergegeven in Clementine, alleen de groepsnaam.
Kan iemand hier een verklaring en eventuele oplossing voor geven?
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: Probleem met ID3-tag

Berichtdoor Joan » Vr 21 Jul 2017, 15:37

Iedere mediaspeler heeft zijn eigen markeringen voor bestandsinformatie. Met andere spelers zal je ook wel of niet de juiste informatie krijgen.

Als dat kan, kijk dan eens in Kodi of de nummerinformatie handmatig kan worden ingevoerd en hoe dat wordt verwerkt.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.
peer
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor peer » Za 22 Jul 2017, 07:29

mijn mp3 heeft ook wel eens problemen met herkennen van mp3-tags. Soms dan wordt het album helemaal niet gezien en soms wordt het album weergeven als "unknown album" en het liedje als "unknown song". In Kid3 (mp3-tag-editor) zien de mp3tags er normaal uit.
Als ik dan de tags helemaal leeg maak en handmatig weer invul dan doen ze het wel weer.
desktop-pc: Linux Neon
eee-pc: Debian minimal LXDE
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Za 22 Jul 2017, 10:18

Het is niet alleen met de gekoppelde album-tags, maar ook met aangepaste namen en andere zelf aangebrachte informatie. Mediaspelers zetten de informatie in een database en worden zo gekoppeld aan het nummer.
Je kunt het al zien aan de mogelijkheden om informatie aan te passen van de verschillende spelers. Iedere speler heeft zijn eigen mogelijkheden en grootte van de database.

Het werkt het beste met een losstaand programma dat niet is gekoppeld aan een of andere mediaspeler en enkel bedoelt is om albums aan een nummer toe te voegen. Dan worden de gegevens aan het nummer vastgemaakt en zo totaal in de mediaspeler geladen die dan de gegevens van het nummer uitleest.
In Softwarebeheer zitten daarvoor verschillende programma's b.v. Easytag, dat ikzelf ook heb gebruikt. Type in Softwarebeheer "tag" en je krijgt een hele rits.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.

Terug naar “Audio”