Geen geluid M-audio 1010LT

Audio, Muziek, ...
cootje
Nieuweling
Nieuweling

Geen geluid M-audio 1010LT

Berichtdoor cootje » Do 31 Jan 2013, 13:31

Hallo allemaal,
Ik hoop echt dat hier iemand is die mij kan helpen.
Sinds een paar weken ben ik overgestapt naar Linux. Ik snap er nog niet veel van al word ik snel wijzer door mijn volgende probleem:
Ik heb een pci-kaart van M-audio 1010LT. Wat ik ook probeer, ik krijg geen geluid.
met zowel lspci en aplay (-l)(-L) kan ik mijn kaart vinden. Kostte ook wat moete omdat ik in eerste instantie een regel moest toevoegen bij alsa-base.conf om de kaart te vinden. Wanneer ik wat afspeel (bv youtube), dan zie ik met envy24control PCM out1 en PCM out2 meters bewegen, en de Digitale mixer.
Ik heb echt van alles geprobeerd. Interne geluidskaart aan en uit, updates, opnieuw installeren, andere linux versies, ga zo maar door.
Ik word echt gek. Ik heb al zoveel forums doorgelezen en van alles geprobeerd.
De geluidskaart werkt goed want, ten einde raad, heb ik een oude windows xp geinstalleerd om te testen of ie et deed. Ja dus.
Wie o wie kan me helpen????????

MVG
Marco
cootje
Nieuweling
Nieuweling

Re: Geen geluid M-audio 1010LT

Berichtdoor cootje » Za 02 Feb 2013, 12:35

Bedankt voor je reactie.

Nadat ik vele forums heb gevolgd zonder resultaat, meerdere versies van linux heb geprobeerd, vele malen een nieuwe (schone) installatie heb gedaan heb ik het opgegeven. Alsa althans. Alsa weg, oss4 erop en voila.....geluid. Alles lijkt te werken.
Gelukkig bleek ik niet de enige met dit probleem. Er bestaat zelfs een forum waar men al meer dan 2000 dagen bezig is een oplossing te vinden voor deze kaart.

Terug naar “Audio”