foutmelding van rcync

De plek voor je tutorials en howto's
Twan
Nieuweling
Nieuweling

foutmelding van rcync

Berichtdoor Twan » Di 03 Jan 2017, 15:29

Goedemiddag,
ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en hier heb ik als dualboot Mint 18.1 opgezet, omdat ik in een grijs verleden hier al goede ervaringen mee had.
Nu loop ik tegen een paar problemen aan, waarvan momenteel het back-up probleem het meest urgent is. Ik wil vanuit Mint back-ups gaan maken van alle schijven. Na wat experimenteren kwam ik bij LuckyBackup uit. Als eerste ben ik begonnen met een back-up te maken van een Time Capsule van de eerste generatie, omdat deze schijf al wat ouder is. Ik krijg de volgende foutmelding: rsync error: some files/attrs were not transferred (see previous errors) (code 23) at main.c(1183) [sender=3.1.1]
Waar ik ook zoek, ik kan er niet achter komen wat hier de oorzaak van is. Het gevolg van deze fout is dat wel alle directories op plaats van bestemming zijn overgenomen, maar dat diverse direrctories niet gevuld zijn met bestanden.
Uiteindelijk wil ik de back-ups gaan opslaan op Stack. Ik vraag me af of LuckyBacup de bestanden ook kan encrypten voordat deze naar Stack worden verzonden of dat dit niet mogelijk is.
Wie kan me hiermee verder helpen?

Groeten,
Twan.
Joan
Guru
Guru

Re: foutmelding van rcync

Berichtdoor Joan » Wo 04 Jan 2017, 15:11

Met Luckybackup kun je geen encryptie instellen, maar je kan de doelmappen natuurlijk achteraf wel coderen.
Soms heb je root-rechten nodig om met Lucky een backup te maken. Dat is zeker het geval als je de verborgen mappen wilt veilig stellen. Kijk hiervoor bij Beheer in het Menu, daar staat "Luckybackup (Systeembeheer)".
Mint18.1 Sara 64bit , more and more. Mint17.3 Rosa 64bit , more less.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, sometimes.
dirkjanl
Senior
Senior

Berichtdoor dirkjanl » Wo 04 Jan 2017, 20:33

Ik werk ook met Stack. Staat op een aparte schijf en ik sla daar al mijn bestanden op (denk er ook over om "/home/dirkjanl/" daar naartoe te verplaatsen). Sinds ik met Stack werk maak ik geen backups meer. Is dat een optie voor jou?

Vriendelijke groet, Dirk Jan
Laptop: MSI U270, AMD Dual Core E-450 Clock rate 1650 MHz, RAM 4GB, Schijf: 320 GB. Linux Mint 17.1 Xfce-64 bit
Desktop: Intel core i5 3,3GHz, 8GB RAM, SSD 240GB voor Windows, SSD 128GB voor Linux, HD 2TB. Linux Mint 18 Cinnamon-64 bit
Twan
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Twan » Wo 04 Jan 2017, 21:24

Joan schreef:Met Luckybackup kun je geen encryptie instellen, maar je kan de doelmappen natuurlijk achteraf wel coderen.
Soms heb je root-rechten nodig om met Lucky een backup te maken. Dat is zeker het geval als je de verborgen mappen wilt veilig stellen. Kijk hiervoor bij Beheer in het Menu, daar staat "Luckybackup (Systeembeheer)".

Dank voor je reactie.
Ik ga dit proberen. Nog wel een vraagje. Kan ik LuckyBackup zowel als user en als root door elkaar gebruiken, of moet ik weer helemaal opnieuw als root beginnen?
Twan
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Twan » Wo 04 Jan 2017, 21:40

dirkjanl schreef:Ik werk ook met Stack. Staat op een aparte schijf en ik sla daar al mijn bestanden op (denk er ook over om "/home/dirkjanl/" daar naartoe te verplaatsen). Sinds ik met Stack werk maak ik geen backups meer. Is dat een optie voor jou?

Loop je hier niet een risico? Het zal niet de eerste keer zijn dat een bedrijf ermee stopt. Ik heb dit zelf eens meegemaakt met een Amerikaanse Email provider. Je bent op zo ń moment erg onthand.
dirkjanl
Senior
Senior

Berichtdoor dirkjanl » Za 07 Jan 2017, 16:26

Ja, zou kunnen. In mijn geval staat het altijd op twee computers, maar het is een risico. Ik zal er eens over nadenken wat ik met deze kennis ga doen. Bedankt!

Laptop: MSI U270, AMD Dual Core E-450 Clock rate 1650 MHz, RAM 4GB, Schijf: 320 GB. Linux Mint 17.1 Xfce-64 bit
Desktop: Intel core i5 3,3GHz, 8GB RAM, SSD 240GB voor Windows, SSD 128GB voor Linux, HD 2TB. Linux Mint 18 Cinnamon-64 bit

Terug naar “Tutorials / Howto's”