rechten van de HOME map

Vragen over software en applicaties
mintzoekertje
Nieuweling
Nieuweling

Re: rechten van de HOME map

Berichtdoor mintzoekertje » Ma 20 Mar 2017, 19:55

Het werkt weer, hartelijk dank voor de ondersteuning. Uiteindelijk leer je zo het beste. Helaas ben ik nog niet in staat tips te geven, maar misschien in de toekomst???
Wie het kleine niet eert doet het grote verkeert :-x
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 20 Mar 2017, 21:49

Schitterend, we zijn er om elkaar te helpen. Goed dat het werkt
Linux Mint 17.1 en 18.1 Mate 64 bit
mintzoekertje
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor mintzoekertje » Zo 26 Mar 2017, 22:57

Nu Mint weer schitterend werkt, blijf ik toch nog zitten met het probleempje waarmee mijn verhaal begon en wat ik natuurlijk verkeerd heb behandelt. Intussen weer een paar mooie programma`s geïnstalleerd zoals Xnview. Maar in de Xnview verkennereen bestand (foto) te zoeken, gaat niet, dan krijg ik uitsluitend het deel te zien waarin Mint is geïnstalleerd en niet de beide andere schijven die ook in de desktop zitten. Omgekeerd als ik een in de verkenner een foto met een rechtsklik selecteer kan ik er wel voor kiezen om met Xnview (o.a) te openen. dit komt ook voor bij andere naderhand geïnstalleerde programma`s. En ook mijn NAS (WDMyCloudEX2) word niet gezien in de verkenner. Alle instellingen al doorgenomen, maar zonder resultaat. En experimenteren ga ik niet meer doen.
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 27 Mar 2017, 20:03

En kan je de bestanden allemaal zien met het gewone bestandsbeheer?
Linux Mint 17.1 en 18.1 Mate 64 bit
mintzoekertje
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor mintzoekertje » Ma 27 Mar 2017, 20:13

Ja zeker, en de NAS via netwerk en dan kan ik daar ook alles bekijken zelfs zonder wachtwoord.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Di 28 Mar 2017, 04:31

In Mint zitten standaard de meest gebruikte, betrouwbaarste en goed ondersteunde programma's.

Als je daarnaast met Softwarebeheer een programma installeert kan er weinig mis gaan en kun je het ook weer veilig en eenvoudig wissen. Er zijn in Softwarebeheer duizenden programma's voor van alles en nog wat te vinden. Gebruik je andere methode voor installatie, b.v. Synaptic of apt-get, dan kunnen problemen ontstaan en het verwijderen is dan ook meestal niet eenvoudig.

Experimenteren is leren en meestal ook leuk. Gebruik daarvoor een tweede systeem met een backup van de frisse installatie of doe het in VirtualBox http://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?title=VirtualBox (ook in Softwarebeheer). Een VM heeft mijn voorkeur omdat je daarmee op meerdere systemen tegelijk kunt werken. Noteer de aanpassingen en sla ze op als het goed werkt. Loopt het mis dan is herstel zo gepiept en je kan daarnaast op je normale stabiele systeem gewoon blijven werken.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.
mintzoekertje
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor mintzoekertje » Di 28 Mar 2017, 10:27

Ik ben nu inderdaad wat voorzichtiger en haal software op met software beheer. Maar op mijn vraag terug te komen: ik had het over Xnview, maar de vlc player en back in time, laat ook niet de rest van de computer zien.(Back in time zou ik juist graag gaan gebruiken om back-ups te maken naar de NAS.) Libre office en double commander weer wel. Op de een of andere manier maken dit soort programma`s geen bruggetje bij de installatie.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Di 28 Mar 2017, 15:22

Xnview is een extern programma en er is geen documentatie beschikbaar. Voor vragen kan je het beste naar het Xnviewforumgaan. http://newsgroup.xnview.com/viewforum.p ... 6702c39090

Met BackInTime kun je alle aangekoppelde schijven en partities bereiken. Netwerken kunnen hier niet worden gekoppeld, dat moet je op een andere manier regelen.
Op https://github.com/bit-team/backintime/ ... fic-Setups staat een Engelse beschrijving hoe dat zou moeten.

Met VLC kan ik alle aangekoppelde schijven en partities bereiken en in het tabblad Media van VLC kan ik netwerken aankoppelen.
Mint 18.2 Cinnamon 64bit , werk. Mint 17.3 Cinnamon 64bit , archief.
LMDE op laptop en RasberyPy met Debian, soms.
nahjo
Senior
Senior

Berichtdoor nahjo » Vr 31 Mar 2017, 17:32

Soms moet je extra gaan bladeren om je externe aangekoppelde schijven te vinden. Een goed begin is meestal in de map /media ;)
Er zijn gebruikers die in hun eigen home mapje een koppeling plaatsen naar de externe schijven in /media.

Terug naar “Software en applicaties”