Werkbalk ellende

Gnome, KDE, fluxbox en meer
Swartenhont
Junior
Junior
Berichten: 72
Lid geworden op: Vr 02 Nov 2018, 14:43

Werkbalk ellende

Berichtdoor Swartenhont » Za 04 Mei 2024, 12:35

Vraag 1: hoe zet ik mijn gehele werkbalk terug naar originele instellingen? Timeshift biedt helaas geen oplossing.
Vraag 2: Eigenlijk wil de menuknop in het midden hebben zitten.(heb een 5120x1440 scherm.) Uiteindelijk is me dat wel gelukt, maar omdat al mijn "snelkoppelingen" die eerst linksonder stonden nu weg zijn is dat niet bevredigend. Rechtsonder vind ik nu wel 2x een icoon voor de terminal, eentje voor firefox en 2x voor bestanden. Kortom een zootje dus.
Na lange tijd van distro=hopping ben ik nu (pffff) weer terug bij Mint. Ik kom op dat idee van die centrale menuknop omdat die optie in Zorin Pro er wel is. Luxe problemen, ik weet het, maar wat ik ook doe, de puinhopen worden steeds groter..
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Linux Mint 21.3 Virginia| | 16-core AMD Ryzen 9 7950X | AMD Navi 21 [Nvidia RTX 3080Ti | Asrock X670E Steel Legend
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1314
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Werkbalk ellende

Berichtdoor Joan » Za 04 Mei 2024, 14:28

Klik rechts op de Werkbalk en klik 'Probleemoplossing. Kies 'Alles standaard terugzetten'.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Swartenhont
Junior
Junior
Berichten: 72
Lid geworden op: Vr 02 Nov 2018, 14:43

Re: Werkbalk ellende

Berichtdoor Swartenhont » Wo 08 Mei 2024, 16:34

Dank je Joan, hoe simpel kan het toch zijn. Weer wat geleerd.
Omdat vraag 1. uit mijn post nog open staat ben ik bang dat daar geen voor mij haalbare optie te vinden is.
Linux Mint 21.3 Virginia| | 16-core AMD Ryzen 9 7950X | AMD Navi 21 [Nvidia RTX 3080Ti | Asrock X670E Steel Legend
Gebruikersavatar
shoshinsha
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 101
Lid geworden op: Do 09 Nov 2017, 14:26
Locatie: Amersfoort

Re: Werkbalk ellende

Berichtdoor shoshinsha » Wo 08 Mei 2024, 20:43

U geeft niet aan welke vorm van Mint u gebruikt. Zelf ben ik een jaar of wat geleden de werkbalk in xfce kwijtgeraakt. Na enig zoeken kwam ik toen uit op: https://askubuntu.com/questions/224006/ ... ngs#224037 wat een goed resultaat opleverde.
Als u niet met xfce werkt is er misschien bij Ask Ubuntu ook iets te vinden voor Cinnamon of Mate.
HP-15-Notebook-PC Linux Mint 21 Xfce Vanessa

Terug naar “Desktops en Window Managers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast