Debian terug in de armen van Gnome

Gnome, KDE, fluxbox en meer
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Debian terug in de armen van Gnome

Berichtdoor Joan » Di 21 Okt 2014, 01:15

Debian terug in de armen van Gnome
Speciaal voor Arie, wat vind jij hiervan als Debian kenner?
http://www.linuxmag.nl/distros/181-debi ... -van-gnome
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Debian terug in de armen van Gnome

Berichtdoor Arie » Di 21 Okt 2014, 08:43

Debian kenner ??
Ik gebruik het, maar om me een kenner te noemen gaat iets te ver :)

Iig een verstandige keus.
Wat ik ga doen weet ik nog niet, Bij Xfce blijven of overstappen op MATE of terug gaan naar GNOME
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Debian terug in de armen van Gnome

Berichtdoor Joan » Di 21 Okt 2014, 17:01

Ik had het idee dat jij minstens twee systemen had draaien, maar begrijp uit jouw reactie dat je wilt overstappen.
Wat zijn jouw eisen, overwegingen of uitgangspunten om een distro te kiezen?
Zelf ben ik onbekend met 17 xfce maar het is een idee om het eens te proberen om het verschil te zien met Cinnamon.

Ik gebruik nu na overstap van Cinnamon16 32bit, Cinnamon 17 64bit intensief en heb daarvoor 13 xfce geprobeerd.
13 heeft volgens mij veel stabiliteits-problemen, dat is niet alleen bij mij maar zie het ook van anderen op forums. Er vallen onverwachts functies uit.
Debian heb ik wel geprobeerd in V-box, maar V-box is voor mij nog onbekend en daardoor werkte het niet helemaal lekker.
Ik ben wel van plan om Debian te gaan proberen ivm het niet meer moeten installeren van nieuwe versies, want met het downloaden ben ik altijd een uur of 4-5 bezig (dorps internet).

Met groeten van Joan.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Debian terug in de armen van Gnome

Berichtdoor Arie » Di 21 Okt 2014, 17:21

Ik had het idee dat jij minstens twee systemen had draaien, maar begrijp uit jouw reactie dat je wilt overstappen.
Desktop Debian 7 GNOME met Win7 in virtualbox
Asus EeePC1215 Win7 / Debian 7 Xfce / LMDE MATE
Asus EeePC900 Debian 7 MATE / WattOS
op USB Tails
Wat zijn jouw eisen, overwegingen of uitgangspunten om een distro te kiezen?
Stabiliteit en gebruiksgemak
Zelf ben ik onbekend met 17 xfce maar het is een idee om het eens te proberen om het verschil te zien met Cinnamon.
Als je computer het aankan in virtualbox zetten, Mint Xfce is een fijne distro
Ik gebruik nu na overstap van Cinnamon16 32bit, Cinnamon 17 64bit intensief en heb daarvoor 13 xfce geprobeerd.
13 heeft volgens mij veel stabiliteits-problemen, dat is niet alleen bij mij maar zie het ook van anderen op forums. Er vallen onverwachts functies uit.
Vreemd, ubutnu 12.04 staat toch nog steeds bekend als een degelijke distro
Debian heb ik wel geprobeerd in V-box, maar V-box is voor mij nog onbekend en daardoor werkte het niet helemaal lekker.
Ik ben wel van plan om Debian te gaan proberen ivm het niet meer moeten installeren van nieuwe versies, want met het downloaden ben ik altijd een uur of 4-5 bezig (dorps internet).
Bij vbox moet je ook het extensionpack en de guest additions installeren
Een upgrade van Debian 7 naar 8 kan ook best lang duren als je internet traag is
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Debian terug in de armen van Gnome

Berichtdoor Joan » Di 21 Okt 2014, 17:51

Mint 17 xfce ben ik al aan het downloaden en als het vandaag binnen is ga ik hen in Vbox proberen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Debian terug in de armen van Gnome

Berichtdoor Arie » Di 21 Okt 2014, 20:21

Als je weer een keer met Debian aan de gang wilt kan je het beste de netinstall downloaden,
Bij de installatie kiezen voor grafische expert mode, je hebt dan meer installatie keuzes.
Bij stable heb je de keuze uit GNOME, KDE, Xfce en Lxde in het installatie menu.
Bij testing zit Cinnamon er ook bij heb ik gelezen
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Debian terug in de armen van Gnome

Berichtdoor Joan » Di 21 Okt 2014, 21:31

Ik heb Debian Cinnamon 64b en Mate 32b van 3-2014, als ik die heb bestudeerd ga ik de netinstal proberen.

Bedankt voor de tip.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Desktops en Window Managers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten