Aanmaken Multi-boot USB stick via Multisystem

Gnome, KDE, fluxbox en meer
Gebruikersavatar
kblokker
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 15:51

Aanmaken Multi-boot USB stick via Multisystem

Berichtdoor kblokker » Za 29 Jan 2011, 18:47

Heeft er iemand wel eens geprobeerd een Multi-boot USB te maken m.b.v. Multisystem? Zie http://liveusb.info/dotclear/. Volgens een artikel in Full Circle Magazine #45 zou dit heel eenvoudig kunnen. Het maken van de stick gaat inderdaad heel eenvoudig, maar het booten daarna geeft foutmeldingen.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Aanmaken Multi-boot USB stick via Multisystem

Berichtdoor Arie » Za 29 Jan 2011, 19:25

ik weet dat Thomas de Graaff van het ubuntu forum zoiets heeft gemaakt.
fcm45 heb ik nog niet gelezen, 1 t/m 44 eerlijk gezegd ook niet ;) , af en toe kijk ik daar eens in.

aangezien ik regelmatig nog computers onder handen krijg die niet van usb kunnen booten hou ik nog steeds alles op cd, dat werkt altijd
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Albert
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: Za 05 Feb 2011, 12:52

Re: Aanmaken Multi-boot USB stick via Multisystem

Berichtdoor Albert » Vr 25 Mar 2011, 14:48

Sommige computers starten zonder problemen op van een USB stick van Pendrivelinux maar niet van een Multiboot stick, zoals het Asrock K7S41GX mobo dat in een aantal goedkope computers van rond 2006 zit. Hiervoor heb ik een USB met ISO bestanden en Pendrivelinux, om op een andere (kleinere) stick de versie te zetten die ik op dat moment nodig heb.

Terug naar “Desktops en Window Managers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten