KDE vervalt vanaf Mint 19

Voor al je vragen over de KDE Community Edition
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

KDE vervalt vanaf Mint 19

Berichtdoor Joan » Wo 27 Jun 2018, 03:13

KDE is vanaf Linux Mint 19 geen onderdeel meer van de Mint distributies.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: KDE vervalt vanaf Mint 19

Berichtdoor Pjotr » Wo 27 Jun 2018, 12:12

Er komt waarschijnlijk wel een goede handleiding voor het ombouwen van (vermoedelijk) de Xfce-editie naar KDE. Een beheerder van het internationale Mintforum (xenopeek) heeft zoiets een tijdje geleden toegezegd....
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: KDE vervalt vanaf Mint 19

Berichtdoor Maik » Wo 27 Jun 2018, 12:42

Is het niet gewoon mogelijk om de Mint 18.3 KDE versie op te waarderen naar Mint 19? Het ombouwen van een xfce versie naar KDE Plasma lijkt me wat omslachtig en er blijft meestal een hoop "rommel" achter.

De meeste Mint KDE gebruikers, zoals ik her en der gelezen heb, zijn overgestapt of gaan overstappen op KDE Neon, Kubuntu of een andere KDE Plasma distro.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: KDE vervalt vanaf Mint 19

Berichtdoor Pjotr » Wo 27 Jun 2018, 16:37

Opwaarderen van Mint 18.3 kan waarschijnlijk ook, maar je zit dan wel met de enorme sprong in codebasis (van Ubuntu 16.04 naar Ubuntu 18.04)..... Ik ben zelf geen KDE-gebruiker, maar als ik dat wel zou zijn, dan zou ik waarschijnlijk overschakelen op Kubuntu of zo.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: KDE vervalt vanaf Mint 19

Berichtdoor Maik » Wo 27 Jun 2018, 16:56

Ok, daar had ik niet eens aan gedacht voor wat betreft de sprong in de codebasis.
Als ik iemand met wat meer ervaring advies zou moeten geven om over te stappen van Mint KDE naar een andere KDE Plasma distro dan zou ik KDE Neon aanraden. Om het simpele feit dat deze ook alleen gebruik maakt van de Ubuntu LTS basis en gebruikers hebben direct steeds de nieuwste stabiele KDE desktop software. In Kubuntu moet je namelijk of gebruik maken van de backports of zelf PPA's toevoegen als men bijvoorbeeld KDE Plasma 5.13.X wil hebben. Althans dat werd vaak zo gedaan in het verleden zover ik mij kan herinneren.

De minder ervaren gebruiker raad ik natuurlijk vanzelfsprekend Kubuntu LTS aan.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen

Terug naar “KDE CE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten