Desktop 1 nu met KDE

Voor al je vragen over de KDE Community Edition
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Desktop 1 nu met KDE

Berichtdoor Wamukota » Di 27 Okt 2009, 19:36

Ik draai nu op mijn desk1 de KDE versie van Mint. Het is nog wel de 4.4.2 maar die lijkt me heel stabiel hier.

Wat me opvalt is dat ie heel 'crisp' reageert, ondanks de zwaardere DE. Dat is prima. Ik zie al uit naar de Helena versie ervan. Dan zal deze moeten concureren met de PCLinuxOS 2010 KDE4 versie.

Dat belooft  :P
midas

Re:Desktop 1 nu met KDE

Berichtdoor midas » Do 29 Okt 2009, 12:47

Ik dacht altijd dat Mint KDE enkel de Kubuntu-versie was met eigen artwork en de minttools toegevoegd natuurlijk. Van Kubuntu (heb 9.04 geprobeerd) was ik echter al snel flauw van. Daarom eigenlijk nooit iets met Mint KDE gedaan. Maar issie echt sneller en soepeler dan Kubuntu?
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Re:Desktop 1 nu met KDE

Berichtdoor Wamukota » Do 29 Okt 2009, 12:54

Ik dacht altijd dat Mint KDE enkel de Kubuntu-versie was met eigen artwork en de minttools toegevoegd natuurlijk. Van Kubuntu (heb 9.04 geprobeerd) was ik echter al snel flauw van. Daarom eigenlijk nooit iets met Mint KDE gedaan. Maar issie echt sneller en soepeler dan Kubuntu?
Ik kan met Kubuntu niet vergelijken, maar hij draait wel lekker vlot hoor.
Natuurlijk moet je pro-KDE4 zijn (wat ik nog altijd niet ben), want ik draai die zonder ook maar 1 zaak van KDE4 in te stellen. Ik wil de KDE4 gewoon effe uitproberen, maar het lijkt me meer iets voor mensen die meer belang hechten aan wat kitch en gadgets dan aan functionaliteit.

Tot nu toe kan KDE4 niet raken aan de eenvoud en gemak van KDE3.
frits

Re: Desktop 1 nu met KDE

Berichtdoor frits » Zo 28 Mar 2010, 08:51

Ik draai hier op mijn Asus 1000H al een tijdje met Mint KDE. Dit bevalt me goed, hoewel ik soms de eenvoud en de snelheid van Gnome toch wel mis. Soms doet de Uit knop het niet, maar dat is dan eigenlijk ook wel het enige mankement.

Verder vind ik de werkwijze met sommige zaken zoals bv Dolphin en Systeeminstellingen niet altijd even handig. Daar moet ik nog wel aan wennen. Ik mis het Gnome Mint menu wel, dat is gewoon erg goed.

Terug naar “KDE CE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten