info insral mint

Vragen over Mint Tools
gilbert
Junior
Junior
Berichten: 31
Lid geworden op: Vr 13 Aug 2021, 15:39

info insral mint

Berichtdoor gilbert » Vr 13 Aug 2021, 16:15

hallo
kunt u mij helpen met volgend probleem
linux mint 19.3
na een upgradegedaan te hebben en terug op starten kom ik in een scherm van een resolutie van ong 400 X 300 en kan dat ook niet aanpassen naar een normale resolutie
ik heb een upgrade gedaan naar 20.1 en na een volledig instal heb ik dat probleem
graag een oplossing voor mijn probleem
gilbert
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: info insral mint

Berichtdoor Joan » Vr 13 Aug 2021, 18:01

Je hebt een upgrade gedaan van 19.3 naar LM 20 en naar 20.1 en een schone installatie van 20.1.
Waar zit het probleem en wanneer is het ontstaan?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 527
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: info insral mint

Berichtdoor mutse » Vr 13 Aug 2021, 18:17

Indien je een kopie hebt van al uw belangrijke documenten (op een externe harde schijf) dan is de kortste pijn:
installeer LinuxMint 20.1 Mate volledig nieuw op uw computer.

Want een upgrade op upgrade veroorzaakt problemen.
Een verse en nieuwe installatie van LinuxMint veroorzaakt géén hoofdpijn :)
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: info insral mint

Berichtdoor Jamint » Vr 13 Aug 2021, 22:08

mutse, 18:17 uur:
Indien je een kopie hebt van al uw belangrijke documenten (op een externe harde schijf) dan is de kortste pijn:
installeer LinuxMint 20.1 Mate volledig nieuw op uw computer....
...En, als ik daar aan toe mag voegen: onthoud scherp voor de volgende keer dat een upgrade binnen een zogenaamde distributie OK is. Bijvoorbeeld van Mint v20.1 naar Mint v20.2 Maar... een distributie upgrade, bijvoorbeeld straks van Mint v20 naar Mint v21 uitsluitend goed verloopt als je bovengemiddeld kennis hebt van Linux Mint.

Gedurende een zogenaamde distributie upgrade wordt je behoorlijk vaak gevraagd sturende ingrepen te verrichten in Terminal. (Die moet je gezien hebben, tijdens de upgrade van v.19 naar v.20, ik heb het namelijk uit nieuwsgierigheid ook geprobeerd. Gevolg: na ik dacht ruim een uur liep de zaak vast....) ::)
Als je die Terminal opgaven/opdrachten niet correct uitvoert krijg je na de upgrade (als het al werkt...) rare problemen, en het is niet onwaarschijnlijk dat wat jij nu ervaart het gevolg is van zo'n - het klinkt niet leuk voor je :( - botched upgrade.

Lees dit er nog maar eens op na:
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... t.html#ID4
If it ain't broken, don't fix it.

Terug naar “Mint tools”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten