Voorkeurstoepassingen

Vragen over Mint Tools
seghele
Junior
Junior
Berichten: 49
Lid geworden op: Zo 26 Okt 2014, 16:36

Voorkeurstoepassingen

Berichtdoor seghele » Wo 24 Nov 2021, 11:46

Mint 20.2 - Cinnamon.

In 'Systeeminstellingen - Voorkeurstoepassingen' staat er geen mogelijkheid om een XLSX bestand te associëren met LO-Calc !
Graag help.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Voorkeurstoepassingen

Berichtdoor emvedeesje » Wo 24 Nov 2021, 11:58

Dat is immers niet nodig omdat LO aangeduid staat voor alle documenten van LO.
En dat merk je door te dubbelklikken op een .ODS of .XLSX : het juiste onderdeel van LO opent het document.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Voorkeurstoepassingen

Berichtdoor stegiman » Wo 24 Nov 2021, 16:11

Met de rechtermuisknop zou je calc moeten zien anders klik je eveneens met de rechtermuisknop op calc (ods) en dan andere toepassing klikken en zoek daar calc en klik dan onderaan op standaard instellen.

Werkt precies hetzelfde als in Windows.
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 385
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: Voorkeurstoepassingen

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Wo 24 Nov 2021, 17:40

Er steken een pak problemen bij het instellen van voorkeurstoepassingen. Je merkt dat vooral bij bestanden die een platte tekst gaan gebruiken. Ik gebruik bv. het programma Viking om routes op een kaart te bepalen. Viking slaat zijn werkbestand op met de extensie .vik. Als je nu met de rechtermuisknop gaat instellen dat .vik-bestanden voortaan door het programma Viking geopend mogen worden, dan worden alle platte tekstbestanden door Viking geopend (hetgeen natuurlijk de bedoeling niet kan zijn). Omgekeerd als men een .txt-bestand instelt dat het met bv. geany geopend mag worden, dan worden eveneens de .vik-bestanden met geany geopend. Ik heb dat probleem ooit eens bij de ontwikkelaars gemeld, maar ik kreeg het laconieke antwoord, dat er geen onderscheid tussen de platte tekstbestanden kon gemaakt worden.

Terug naar “Mint tools”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten