Ik heb een interne harde schijf als opslag. Daarop staat een map met epub boeken. Die is van het ene op het andere moment leeg.
Nadat ik een backup heb gemaakt op een externe harde schijf van andere onderdelen op deze interne harde schijf.
Nadat ik hiermee klaar was bleek de epub map helemaal leeg te zijn. Hij bestaat nog wel.
Ik kan hem nergens meer vinden. Ik werk met linux 20.2
Iemand enig idee wat hier gebeurd is?
Map ineens leeg
Re: Map ineens leeg
epub map: staat die ergens anders opgeslagen (misschien op de schijf van het besturingssysteem ...of, op de externe schijf ? ) ?
Open GParted (eventueel installeren) en zoek de interne opslagschijf -- neem er een screenshot van --- doe dat ook van de andere interne schijf (waarop het besturingssysteem staat), én van de externe, aangesloten, schijf, en plaats deze in uw volgend bericht.
Plaatsen van afbeeldingen -- procedure -- : viewtopic.php?f=19&t=2290
GParted Wiki: https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?title=GParted
Open GParted (eventueel installeren) en zoek de interne opslagschijf -- neem er een screenshot van --- doe dat ook van de andere interne schijf (waarop het besturingssysteem staat), én van de externe, aangesloten, schijf, en plaats deze in uw volgend bericht.
Plaatsen van afbeeldingen -- procedure -- : viewtopic.php?f=19&t=2290
GParted Wiki: https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?title=GParted
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Bedankt voor uw reactie. Ik kan niet zien of ik de bestanden verstuurd heb, maar ik heb ze wel toegevoegd.
Zo eens op ".epub" in je bestandenverkenner.
Linux Mint 20.3 & 21.3 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 & 22 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Dank voor je reactie, dat heb ik gedaan, er komen er dan wel een paar te voorschijn, maar die staan in andere mappen.
Dit is de link naar de foto's.
Sorry dat duurde even om uit te zoeken.
Sorry dat duurde even om uit te zoeken.
Misschien naar de instellingen kijken van het backup programma. Zou het zo kunnen zijn dat die bepaalde bestanden VERPLAATST in plaats van een kopie plaatsen in de backup?Ik heb een interne harde schijf als opslag. Daarop staat een map met epub boeken. Die is van het ene op het andere moment leeg.
Nadat ik een backup heb gemaakt op een externe harde schijf
Linux Mint 20.3 & 21.3 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 & 22 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
- MenthaSuaveolens
- Held
Welk backup-programma gebruik je?
Ik gebruik gewoon het standaard bestandsprogramma in Linux. Het gaat maar om een paar mappen die ik een keer per maand bijwerk op een externe harde schijf
- MenthaSuaveolens
- Held
Je gebruikt toch het best een backup-programma. Eén druk op de knop en alles wordt netjes gebackupped. Ik vrees dat je eventueel een map versleept hebt naar je backup. Er bestaan eenvoudige backup-programma's, zoals bv. LuckyBackup (blader eens door het forum en je zal nog eenvoudige en handige tips vinden om een backup te maken.