Wine en Nvidia

Vragen over Mint Tools
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Wine en Nvidia

Berichtdoor Joan » Ma 04 Mei 2015, 03:19

Is het bij iemand bekend dat Wine de Nvidia drivers (ingesteld bij gebruik van een Geforce videokaart) wist?
Is daar iets aan te doen of niet nodig?
Wine wordt gewist als de drivers opnieuw worden geïnstalleerd.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
nomko

Re: Wine en Nvidia

Berichtdoor nomko » Ma 04 Mei 2015, 07:05

Graag iets meer info Joan.

Gebeurd dit onder LMDE of onder Mint 17??? En om welke nvidia kaart gaat het? Welke Wine versie???
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Wine en Nvidia

Berichtdoor Joan » Ma 04 Mei 2015, 16:39

Ik ben op verzoek bezig met het proberen van VurtualDJ versie 7.msi en 8.exe in Mint, met en zonder Wine en kreeg bij de installatie van Wine die melding.
Ik wil nu alleen weten of het bekent is dat dit gebeurt, ongeacht de versie. Ik vermoed dat Wine sommige bibliotheken in sommige situaties niet accepteert.

In het verleden had ik Wine al eens geprobeerd zonder extra grafische kaart en kreeg daarbij de melding niet.
Het installeren van de twee versies van VirtualDJ is zonder en met Wine problematisch.
De twee versies met Play-On-Linux geïnstalleerd werken schijnbaar foutloos. Hierbij is het kennelijk wel van belang in welke volgorde de versies worden geïnstalleerd. VirtualDJ 7 en 8 maken namelijk een extra map VirtualDJ aan die dan door versie 7 en 8 gezamenlijk wordt gebruikt.

Het vervolg onderzoek is:
- bekijken welke files door Wine worden verwijderd bij installatie van verschillende extra stuurprogramma's op mijn systeem.
- proberen Play-On-Linux te installeren zonder Wine.
- installatie met Winetricks.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Mint tools”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten