wachtwoorden van bladwijzers in caja

Vragen over Mint Tools
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

wachtwoorden van bladwijzers in caja

Berichtdoor Wilfried1954 » Vr 28 Dec 2018, 10:17

Hallo,

Ik heb in bestandsbeheer (caja) een aantal bladwijzers naar FTP accounts. Waar kan ik de bewaarde instellingen voor de logon (site/user/pass) hiervoor vinden?

Dank je, Wilfried
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: wachtwoorden van bladwijzers in caja

Berichtdoor Joan » Vr 28 Dec 2018, 23:00

Het lijkt mij normaal dat wachtwoorden versleuteld worden opgeslagen in een binair bestand en zijn dan niet leesbaar.
Als je inlog gegevens automatisch worden ingevuld is er een mogelijkheid om het wachtwoord te achterhalen. Dit werkt echter niet altijd:
- Open de login pagina
- selecteer het wachtwoordvak
- klik daarop met rechts
- Selecteer "Element inspecteren"
In het onder scherm dat verschijnt staat ergens een combinatie van "wachtwoord" of "passwoord" en "type".
- verander dan "password" in "tekst".
Je wachtwoord zal dan leesbaar zijn.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: wachtwoorden van bladwijzers in caja

Berichtdoor Wilfried1954 » Za 29 Dec 2018, 11:55

Ik heb ze ondertussen allemaal kunnen vinden. Maar ik zou wel even graag op zoek gaan, just in case...

Maar welke login pagina wil jij zeggen?
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: wachtwoorden van bladwijzers in caja

Berichtdoor Joan » Zo 30 Dec 2018, 15:34

"Maar welke login pagina wil jij zeggen?"

De pagina of invulveld waar je het wachtwoord moet invullen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: wachtwoorden van bladwijzers in caja

Berichtdoor Wilfried1954 » Zo 30 Dec 2018, 21:07

hmm, dat blijkt verschillend te zijn in Mate. Ik kan in bestandsbeheer: Bestand -> verbinden met server - dan heb ik een form om server, protocol, wachtwoorden in te vullen, maar ik kan daar nergens rechts klikken. Of zit ik ergens verkeerd bezig?
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: wachtwoorden van bladwijzers in caja

Berichtdoor Joan » Di 01 Jan 2019, 15:15

Als je op deze pagina rechts klikt, zie je dan wel het hulpvenster met bijna onderaan "Element inspecteren"?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: wachtwoorden van bladwijzers in caja

Berichtdoor Joan » Do 03 Jan 2019, 00:02

Ik bedoel op deze forum pagina, maar als je geen wachtwoord in het venster van je afbeelding ziet kun je het ook niet met deze formule leesbaar tevoorschijn toveren.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: wachtwoorden van bladwijzers in caja

Berichtdoor Wilfried1954 » Za 05 Jan 2019, 11:38

Ik denk dat we elkaar misverstaan. Ik heb het niet over internet wachtwoorden (met de browser). Die kan ik zichtbaar maken. En inderdaad, met element inspecteren en type veranderen van "password" nar "text" wordt wat ik tik ook zichtbaar. En ook in 'Voorkeuren'.

Maar ik heb in bestandsbeheer bladwijzers naar servers die dan gekoppeld worden via FTP. Ik vroeg me af waar die wachtwoorden opgeslagen zijn en of ik die zichtbaar kan maken. Ter verduidelijking: in bestandsbeheer: Bestand -> Verbinden met server -> FTP met logon -> alles invullen -> wachtwoord onthouden -> bladwijzer maken. Dan wordt die server via FTP gekoppeld en "lijkt" het alsof het een locaal station is.

Trouwens een heel goed ding vind ik. Nooit geen gesukkel maar met FTP programma's ;-) Alleen weet ik niet waar de opgeslagen wachtwoorden zitten en hoe ik ze terug zichtbaar maak, moest het nodig zijn.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: wachtwoorden van bladwijzers in caja

Berichtdoor Joan » Zo 06 Jan 2019, 23:06

Ik gebruik geen ftp en kan het dus niet controleren. Alles via internet is niet mijn ding.
Daarnaast is het ook belangrijk welk ftp programma je gebruikt om te bepalen hoe en waar het een en ander wordt verwerkt.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Mint tools”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten