Update archieven Off-Line

Vragen over Mint Tools
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Update archieven Off-Line

Berichtdoor Jamint » Vr 09 Jul 2021, 08:27

Ik krijg zojuist, 08:19 uur in Mint Cinnamon 19.1 bij herhaling een melding dat bijwerkbeheer geen updates kan ophalen:
Ophalen van http://archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/bionic/InRelease is mislukt Kon 'archive.ubuntu.com' niet vindenOphalen van http://archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/ ... /InRelease is mislukt Kon 'archive.ubuntu.com' niet vindenOphalen van http://archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/ ... /InRelease is mislukt Kon 'archive.ubuntu.com' niet vindenOphalen van http://security.ubuntu.com/ubuntu/dists ... /InRelease is mislukt Kon 'security.ubuntu.com' niet vindenOphalen van http://archive.canonical.com/ubuntu/dis ... /InRelease is mislukt Kon 'archive.canonical.com' niet vindenOphalen van sommige indexbestanden is mislukt. Deze zijn of genegeerd, of er zijn oudere versies van gebruikt.
Aanklikken van deze URL's bevestigd dat zij off-line zijn.

Ik ga na deze post mijn Mint Cinnamon 20.1 installatie testen, en kom hier terug met mijn bevinding.
............................................................................................................................
Toegevoegd, 08:34 uur:
In Mint 20.1 dezelfde melding. dus een systeem gerelateerd probleem kan het niet zijn, of zie ik iets over het hoofd.

08:36 uur:
Ah nu zie ik een melding binnenkomen in bijwerkbeheer dat een nieuwe versie van bijwerkbeheer beschikbaar is.

In Mint 20.1 bleek dat dus de oorzaak, maar in Mint 19.1 blijft het probleem bestaan zie ik nu.
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Update archieven Off-Line

Berichtdoor Jamint » Vr 09 Jul 2021, 11:43

Nou mooi is dat. Voor Cinnamon 19.1 is geen oplossing in zicht. Al verschillende keren een rood kruis in het symbooltje van bijwerkbeheer gehad. Het lijkt wel deja-vu van wat de reden was waarom ik jaren geleden stopte met Windows: Onmogelijkheid tot installeren van updates.
Ik word hier behoorlijk gallisch van. >:(
Met alle respect maar als Mint stelt dat v.19.1 tot en met maart 2023 wordt ondersteund is dit daar helemaal mee in strijd!
If it ain't broken, don't fix it.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1588
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Update archieven Off-Line

Berichtdoor stegiman » Vr 09 Jul 2021, 14:19

Als je goed oplet bestaat de link niet.
Pas de link aan bij deze lijst bij http://archive.ubuntu.com/ubuntu/dists
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Update archieven Off-Line

Berichtdoor Jamint » Za 10 Jul 2021, 12:05

Als je goed oplet bestaat de link niet.
Pas de link aan bij deze lijst bij http://archive.ubuntu.com/ubuntu/dists
Het lijkt mij nogal sterk dat ik als gebruiker de URL's die bijwerkbeheer gebruikt moet gaan aanpassen. Waar is dan sprake van de gebruiksvriendelijkheid van dit bijwerksysteem?
Dat verrekte rode kruis is het enige dat ik nu nog zie in het symbool van bijwerkbeheer in de menubalk, >:D kan klikken tot ik een ons weeg op verversen; het levert niets op.
Gevoeglijk ga ik ervan uit dat er ook updates beschikbaar zijn in 19.1 want in Linux 20.1 kreeg ik er zojuist 11:44 uur vier aangeboden.
Ik suggereer niet dat een één op één vergelijking mogelijk is maar het is wel héél opvallend dit verschil te zien sinds het gisteren mis ging met bijwerkbeheer in Cinnamon v19.1
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Update archieven Off-Line

Berichtdoor Joan » Za 10 Jul 2021, 15:40

Er zijn servers die niet altijd goed werken of de ruimte beperkt houden om verschillende redenen.
Als er problemen met een server ontstaan, kies dan een andere die dichtbij zit.

Ik koos altijd de snelste en dat is niet altijd de meest betrouwbare.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Update archieven Off-Line

Berichtdoor Jamint » Za 10 Jul 2021, 20:54

Er zijn servers die niet altijd goed werken of de ruimte beperkt houden om verschillende redenen.
Als er problemen met een server ontstaan, kies dan een andere die dichtbij zit.

Ik koos altijd de snelste en dat is niet altijd de meest betrouwbare.
Dat klopt. Ik heb dat enkele weken na installatie van de v.19.1 Cinnamon distributie (2018) ook gedaan, want het downloaden van updates duurde in de default instelling héél erg lang.
Ik zie, nu ik weer op in Linux 19.1 ben ingelogd, dat het misselijke rode kruisje wegblijft (20:40 uur) :-x, maar ik heb wel hoop. Dat is toch een teken dat er iets is veranderd. Omdat het nu weekend is wacht ik maar eens af tot wat er vanaf maandag gebeurd. Maar echt waar, Ik kreeg totaal de kriebels omdat dit sterk lijkt op wat ik met Windows 8.1 meemaakte en de reden was waarom ik daar definitief mee stopte.
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Update archieven Off-Line

Berichtdoor Joan » Za 10 Jul 2021, 22:33

Een feit is dat ook servers onderhoud nodig hebben en daardoor enige tijd uit de ether kunnen zijn.
We mogen blij zijn dat we zoveel keus hebben om ook dat naar onze wens aan te passen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Update archieven Off-Line

Berichtdoor Jamint » Ma 12 Jul 2021, 23:33

Zojuist alweer dat verdomde rode kruis in het symbool van Bijwerkbeheer in de menubalk. (23:16 uur) :(

Iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn? Anders moet het maar afgelopen zijn met deze Linux.
Zoals ik al schreef vorige week: zomaar 'out of the blue' blijkt bijwerkbeheer in Linux 19.1 niet meer te funtioneren. Ik vind het in en in treurig want anno 2021 met een niet te updaten systeem werken is 'not done'

Dit is helemaal deja-vu met het Windows 8.1 wat ik had, dat ook om een totaal onverklaarbare reden ineens niet meer te updaten viel.
Nooit kunnen bevroeden dit ook in Linux mee te moeten gaan maken.
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Update archieven Off-Line (OPGELOST)

Berichtdoor Jamint » Di 13 Jul 2021, 00:17

EUREKA !

Plotseling drong het tot mij door dat het alweer ruim drie maanden geleden is dat ik de systeemdelen...

grub-grub2, systemd, lightdm, slick-greeter, linux-generic, linux-headers-generic, linux-image-generic, linux-signed-generic, linux-signed-image-generic, linux-libc-dev, linux-firmware, intel-microcode en amd64-microcode

...weer had vastgezet na hun updates.

Helemaal vergeten omdat ik wel voor de maand maart in mijn agenda had gezet: Linux System update 19.1 maar vergeten was dat voor juni te doen ::) ::)

Eenmaal op un-hold van deze systeemdelen en na een herstart van mijn Linux 19.1 gaf bijwerkbeheer vrijwel meteen aan dat er updates waren. JOEPIE! :) :)
Ik ga er nu toch maar vanuit dat het bijwerkbeheerprobleem is opgelost.
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Update archieven Off-Line

Berichtdoor emvedeesje » Do 12 Aug 2021, 14:47

Dat komt hier ook al eens voor:
iets instellen wat een probleemstelling oplost + vergeten dat je die instelling deed + daarna je afvragen waarom iets niet meer is zoals vroeger + en nog veel later (na veel zoeken) ontdek je de oplossing.

We leven te vlug en staan soms niet lang genoeg stil bij sommige dingen...
En we worden ouder en vergeten...

En ook: hoe meer er in te stellen valt: hoe meer mogelijkheden waaruit je moet kiezen.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 806
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Update archieven Off-Line

Berichtdoor DeBaas » Do 12 Aug 2021, 20:21

Zoals zo vaak, het probleem zat tussen toetsenbord en beeldscherm ;-)
En dat is niet alleen bij Linux gerelateerde computer problemen......

Terug naar “Mint tools”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten