Hoe foto uit Google Drine naar map Afbeeldingen kopieren

De plek voor je tutorials en howto's
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Hoe foto uit Google Drine naar map Afbeeldingen kopieren

Berichtdoor Lucien » Zo 02 Okt 2022, 13:52

Ik heb Google Drive geinstalleerd en alle foto's van mijn phone er in gezet. Ik wil nu een paar foto's vanuit Drive naar mijn map Afbeeldingen kopieren, maar geen idee hoe dat werkt. Als ik 'Kopie maken' aanklik krijg ik een extra kopie in Drive, dus het moetanders, maar hoe?
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Hoe foto uit Google Drine naar map Afbeeldingen kopieren

Berichtdoor dirkjanl » Zo 02 Okt 2022, 14:07

Als je via 'Internetaccounts' ingelogd bent bij Google Drive, dan is het opgenomen in je bestandsbeheerder onder 'Netwerk'. Van daar zou je dan toch middels een kopieer en plak actie de foto moeten kunnen kopiëren naar Afbeeldingen?
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Hoe foto uit Google Drine naar map Afbeeldingen kopieren

Berichtdoor Lucien » Zo 02 Okt 2022, 17:20

Ben ingelogd, maar ik kan dat niet vinden. Net maar eens een afbeelding in Drive gemarkeerd en op 'downloaden' geklikt (was de enige knop die ik nog niet had geprobeerd) en nu zit de afbeelding in mijn map downloads. Van daaruit werkt knippen/plakken om het in de map Afbeeldingen te zetten. Hoor net van iemand die het ook zo doet omdat knippen/plakken vanuit Drive niet mogelijk zou zijn. Ik denk dat het dan een beveiliging is zodat je vanuit je Drive alleen naar je eigen downloadmap kan kopieren. Iemand die je Drive hackt kan er dan niets uit kopieren.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Hoe foto uit Google Drine naar map Afbeeldingen kopieren

Berichtdoor dirkjanl » Zo 02 Okt 2022, 18:37

Ja, ik merk het nu ook. Dat gaat niet, wel de andere kant op maar niet van Drive naar Afbeeldingen. Zelf gebruik ik het aal jaren niet meer en misschien was dat toen ook wel een van de redenen om naar een andere cloudopslag te kijken.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Hoe foto uit Google Drine naar map Afbeeldingen kopieren

Berichtdoor Lucien » Zo 02 Okt 2022, 18:59

In ieder geval dank voor de reactie.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Hoe foto uit Google Drine naar map Afbeeldingen kopieren

Berichtdoor Joan » Di 11 Okt 2022, 04:24

Installeer Warpinator op je telefoon. Waarschijnlijk zit het al in het mintmenu op de pc.
Open ze beide en zie hoe makkelijk en snel je bestanden vice versa kan versturen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Tutorials / Howto's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten