File-sharing met een FTP server in je thuisnetwerk

De plek voor je tutorials en howto's
Gebruikersavatar
Mogenblue
Held
Held
Berichten: 351
Lid geworden op: Wo 18 Okt 2017, 08:27
Locatie: Amsterdam

File-sharing met een FTP server in je thuisnetwerk

Berichtdoor Mogenblue » Do 14 Jan 2021, 13:09

File-sharing en synchronisatie met een FTP server in je thuisnetwerk


Voor een thuisnetwerk kan een ftp server een goede oplossing zijn om bestanden te delen en te synchroniseren.
Met een redelijke computer en router kun je gemakkelijk de maximale snelheid uit je ethernet kabel halen en dan kom je op ruim 100-120 MB/sec bij de overdracht van bestanden. Veel sneller als dat zal het niet worden op een 1Gb netwerk.

Er komt wel het een en ander bij kijken om je thuisnetwerk op te zetten en de juiste software te installeren.
Daar is al veel over geschreven en daarom geef ik hier alleen een paar links om je daarmee verder te helpen.
In deze post zal ik me vooral concentreren op een aantal scripts en methoden waarmee je hele mappen met een ftp server kan synchroniseren.

..................................................................................................................................................................
* Dit is de intro van het artikel. Het origineel is te vinden in het archief
* Op de LMNL wiki staat de versie die door bewerkingsmogelijkheden daar wordt bijgehouden en up-to-date is.
Laatst gewijzigd door Mogenblue op Do 14 Jan 2021, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Tutorials / Howto's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten