Mint XFCE ipv Cinnamon?

Vragen over de XFCE Community Edition
frits

Mint XFCE ipv Cinnamon?

Berichtdoor frits » Za 27 Feb 2016, 08:15

Ik heb sinds kort naast ChaletOs Mint 17.3 Cinnamon in dualboot draaien. En merk dat Cinnamon toch behoorlijk wat meer vraagt van mijn Asus Vivobook S200E. De ventilator staat duidelijk meer aan dan bij ChaletOs.

Denk dat ik de XFCE versie van Mint er eens naast ga zetten om het verschil te bekijken. ChaletOS is ook een XFCE distributie waar ik zeer tevreden mee ben, mooi, snel en stabiel.

Nu eerst Mint XFCE even downloaden.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: Mint XFCE ipv Cinnamon?

Berichtdoor Wilfried1954 » Za 27 Feb 2016, 11:52

Kijk eens in Processbeheer naar de CPU? Vermoedelijk is die met iets bezig. Ik heb dat op een van mijn machines ook, oplossing is 'software rendering'. Als je uitlogt kan je kiezen tussen 'Cinnamon' en 'Cinnamon software rendering'. Het heeft te maken met wat je videokaart ondersteund.
frits

Re: Mint XFCE ipv Cinnamon?

Berichtdoor frits » Za 27 Feb 2016, 17:27

Klopt, de inlog stond bij mij ook op Software Rendering. Heb nu voor Cinnamon gekozen. Vreemd dat dit zoveel effect heeft. Waar is dit eigenlijk voor bedoeld?
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: Mint XFCE ipv Cinnamon?

Berichtdoor Wilfried1954 » Za 27 Feb 2016, 18:53

In het ene geval wordt alles door de CPU uitgevoerd (de gewenste effecten op het scherm), in het andere geval is het de video kaard die het zelf uitvoert en wordt de CPU gerust gelaten - maar de video kaart moet het kunnen natuurlijik.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Mint XFCE ipv Cinnamon?

Berichtdoor dirkjanl » Za 18 Jun 2016, 10:06

Kijk eens in Processbeheer naar de CPU? Vermoedelijk is die met iets bezig. Ik heb dat op een van mijn machines ook, oplossing is 'software rendering'. Als je uitlogt kan je kiezen tussen 'Cinnamon' en 'Cinnamon software rendering'. Het heeft te maken met wat je videokaart ondersteund.
Ik vind dat de ventilator van mijn MSI ook regelmatig te hard moet werken, terwijl ik relatief weinig aan het doen ben op de laptop. Vandaar mijn interesse in deze post. Maar ik snap je niet.
Procesbeheer is bij bij waarschijnlijk Taakbeheer en daar zie ik in percentages uitgedrukt het gebruik van de CPU, maar ik snap de opmerking over uitloggen niet, waar uitloggen en waar iets kiezen?
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: Mint XFCE ipv Cinnamon?

Berichtdoor Wilfried1954 » Za 18 Jun 2016, 19:23

In de menu kan je "afmelden" kiezen. Of je kan gewoon ook control_alt_backspace doen. Dan kom je in een inlogscherm waar de die keuze kan maken.

Terug naar “XFCE CE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten