Nieuw in Linux

Nieuws van Linuxmint.com
Nico
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: Za 24 Sep 2022, 19:13

Nieuw in Linux

Berichtdoor Nico » Zo 25 Sep 2022, 08:45

Nieuw in dit forum dus nog ff wennen. Ik heb wel een vraagje. Ik gebruik Mint al twee jaar tot volle tevredenheid en zit nu op V.21. Ik zie geen enkel verschil met de voorgaande versie maar dat terzijde.
Ooit gebruikte ik OpenSuse met een z.g. dual boot op HD. Ging wel goed maar er waren hickups. Nu zit ik op Mint maar ik boot nog altijd (veiligheidshalve) vanaf USB-stick. Dat geeft wat meer werk maar ik behoud mijn vrijheid om ook andere smaken van Linux te proeven. Ook kan ik niet printen omdat de driver van de Brother DCP-195C veel en veel te omslachtig te installeren is. Dan maar zonder.
Maar nu mijn vraag: Als ik Mint installeer naar HD (met dual boot waarschijnlijk) en het gaat mis of het bevalt me niet of ik krijg spijt, kan ik dan mijn oorspronkelijke Windows systeem weer volledig terug krijgen door de backup van de C-drive opnieuw te overschrijven? Of ben ik de partitie die het Mint-installatieprogramma aanbrengt kwijt?
Ik heb deze vraag nog nergens naar tevredenheid zien beantwoorden. Maar bijvoorbaat dank voor de info en/of de goede raad.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 800
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Nieuw in Linux

Berichtdoor DeBaas » Zo 25 Sep 2022, 10:56

Welkom bij ons stukje Linuxland ;-)
Mogelijk geeft onderstaande je wat meer inzicht.

Linux Mint 21 installeren naast Windows: maak uw computer tweevoudig opstartbaar

https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... leren.html
Nico
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: Za 24 Sep 2022, 19:13

Re: Nieuw in Linux

Berichtdoor Nico » Zo 25 Sep 2022, 18:49

Welkom bij ons stukje Linuxland ;-)
Mogelijk geeft onderstaande je wat meer inzicht.

Linux Mint 21 installeren naast Windows: maak uw computer tweevoudig opstartbaar

https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... leren.html
Dank voor de snelle reactie en de link. Die ga ik bestuderen. :-)

Terug naar “Linux Mint Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten