Mint 22 released
Mint 22 released
Mint 22 is ge-released
https://blog.linuxmint.com/?p=4731
Downloads
https://www.linuxmint.com/download_all.php
https://blog.linuxmint.com/?p=4731
Downloads
https://www.linuxmint.com/download_all.php
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Desktop : Linux Mint Cinnamon 22 LTS / LMDE 6
Laptop : LMDE 6
Netbook : LMDE 6
Re: Mint 22 released
De upgrade tool is al beschikbaar zag ik gisteren op internet.
Vandaag de gok genomen.
Upgraden ging goed (had eigenlijk niet anders verwacht)
Vandaag de gok genomen.
Upgraden ging goed (had eigenlijk niet anders verwacht)
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Editen gaat niet meer, de officiele aankondiging voor de upgrade tool is er nu ook
https://blog.linuxmint.com/?p=4732
https://blog.linuxmint.com/?p=4732
Vandaag de upgrade gedaan, 50 minuutjes nagelbijten en klaar. Alleen eid werkt niet, wachten op een update van BOSA zeker ?
Als ik me goed herinner is de nieuwe EID app altijd wat later klaar dan een nieuwe Mint versie.
Hier op een I3 met 16 GB duurde het 40 minuten
Hier op een I3 met 16 GB duurde het 40 minuten
Op de testschijf waar een bijna niet gebruikte versie van LM 21.3 op stond: Via de upgrade functie geprobeerd te upgraden naar LM22, maar na 50 minuten gaf hij voor de derde keer aan dat er niet opgewaardeerd kon worden. Iets met frontend Debian, printscreen ben ik kwijtgeraakt. De boel afgesloten en dat had ik niet moeten doen, maar met Timeshift een opname terug moeten zetten, nu is de schijf bijna leeg.
Ik ga maar met een stickie de boel een verse installatie geven. Heb nog twee testmachines om de upgrade functie te testen.
Ik ga maar met een stickie de boel een verse installatie geven. Heb nog twee testmachines om de upgrade functie te testen.
Linux Mint 20.3 & 21.3 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 & 22 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
- MenthaSuaveolens
- Held
Dat is klassiek. Daarom wacht ik altijd om up te graden totdat de nieuwe release ondersteund wordt. Normaliter is er binnen de drie weken een update voorhanden. Met de vakantieperiode zou dat evenwel wat langer kunnen duren (reken op eind augustus)Vandaag de upgrade gedaan, 50 minuutjes nagelbijten en klaar. Alleen eid werkt niet, wachten op een update van BOSA zeker ?
Ook op mijn Dell laptop LM 21.3 opgewaardeerd naar LM 22 Xfce in 53 min. Niet helemaal vlekkeloos. Redshift in de werkbalk was verdwenen maar was nog wel geinstalleerd. Deze verwijderd en opnieuw de Redshift-gtk geinstalleerd en ook opnieuw in het .conf gezet, getest, is in orde. Ook was het programma in de werkbalk CPU-Graf verdwenen. Deze opnieuw geinstalleerd en werkt weer naar behoren.
Verder nog testen.
Verder nog testen.
Niet panikeren, er is een Mintforum
1] LM 21.3 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22 Xfce (HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desk
1] LM 21.3 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22 Xfce (HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desk
Ik heb op mijn test laptop een schone installatie gedaan.
Redshift was helemaal verdwenen. Deze opgezocht in Programmabeheer, maar dan de gewone. Deze werd wel geïnstalleerd, maar was nergens terug te vinden.
Wat is eigenlijk het verschil tussen Redshift en Redshift-gtk?
Ik zag dat er vaak verschillende versies zijn. Zo is er een 'Virtualsbox' en een 'Virtualbox-qt'
Als iemand een verwijzing naar een uitleg heeft, dan graag.
Mint 22 lijkt op de laptop goed te werken. Ik zal mijn PC eerst laten upgraden en als alles goed werkt, dan een schone installatie.
Redshift was helemaal verdwenen. Deze opgezocht in Programmabeheer, maar dan de gewone. Deze werd wel geïnstalleerd, maar was nergens terug te vinden.
Wat is eigenlijk het verschil tussen Redshift en Redshift-gtk?
Ik zag dat er vaak verschillende versies zijn. Zo is er een 'Virtualsbox' en een 'Virtualbox-qt'
Als iemand een verwijzing naar een uitleg heeft, dan graag.
Mint 22 lijkt op de laptop goed te werken. Ik zal mijn PC eerst laten upgraden en als alles goed werkt, dan een schone installatie.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.
Redshift-gtk is voor het icoontje in de taakbalk
Virtualbox kan je beter van de Oracle site downloaden, in de repo's zit een oudere.
Virtualbox kan je beter van de Oracle site downloaden, in de repo's zit een oudere.
Vandaag opnieuw geprobeerd te upgraden. Eerst LM 21.3 vanaf stick opnieuw geïnstalleerd. Prima gegaan. Dan de upgrade tool starten naar LM 22. Gaat ook goed, maar nu krijg ik een foutmelding: Return Code 100.
Boel maar weer sluiten en morgen LM 22 met een fresh install uitvoeren vanaf stick. Jammer, ik had de upgrade op deze schijf /PC willen checken. Ga nu op mijn laptop de upgrade proberen. Bestanden staan veilig en ik zal een kopie maken van /home/mijnnaam voor je weet maar nooit.
Boel maar weer sluiten en morgen LM 22 met een fresh install uitvoeren vanaf stick. Jammer, ik had de upgrade op deze schijf /PC willen checken. Ga nu op mijn laptop de upgrade proberen. Bestanden staan veilig en ik zal een kopie maken van /home/mijnnaam voor je weet maar nooit.
Linux Mint 20.3 & 21.3 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 & 22 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Als je de terminal uitvoer naar een tekst bestand kopieert kom je er misschien achter wat er fout gaat.
Tip : zet bij een upgrade het terminal venster op max grootte en plaats het grafische upgrade program in de rechter bovenhoek, je hebt dan een beter zicht op wat er gebeurd.
Tip : zet bij een upgrade het terminal venster op max grootte en plaats het grafische upgrade program in de rechter bovenhoek, je hebt dan een beter zicht op wat er gebeurd.
Weer een pc met LM 21.3 Xfce opgewaardeerd en hetzelfde als gisteren zoals hierboven beschreven. Redshift en CPU Graf.
Met mijn hoofd pc ook LM 21.3 Xfce wacht ik nog tot LM 22.1 Xfce
Met mijn hoofd pc ook LM 21.3 Xfce wacht ik nog tot LM 22.1 Xfce
Niet panikeren, er is een Mintforum
Aangezien Mint 22 een geheel nieuwe Ubuntu-codebasis bevat, raad ik sowieso een schone installatie van 22 aan (en dus niet een opwaardering van 21.3). Schoner, foutlozer en zelfs sneller.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 22 Wilma
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
- MenthaSuaveolens
- Held
Inderdaad. Dat doe ik altijd. Maak met reservekopie-gereedschap een lijst aan van de geïnstalleerde pakketten. Backup al je data (en voor het gemak sommige verborgen bestanden). Installeer opnieuw en laat het reservekopie-gereedschap netjes al je applicaties terugzetten.Aangezien Mint 22 een geheel nieuwe Ubuntu-codebasis bevat, raad ik sowieso een schone installatie van 22 aan (en dus niet een opwaardering van 21.3). Schoner, foutlozer en zelfs sneller.
Terug naar “Linux Mint Nieuws”