Mint 22 released

Nieuws van Linuxmint.com
HWE64
Held
Held

Re: Mint 22 released

Berichtdoor HWE64 » Do 01 Aug 2024, 11:51

Aangezien Mint 22 een geheel nieuwe Ubuntu-codebasis bevat, raad ik sowieso een schone installatie van 22 aan (en dus niet een opwaardering van 21.3). Schoner, foutlozer en zelfs sneller.
Inderdaad. Dat doe ik altijd. Maak met reservekopie-gereedschap een lijst aan van de geïnstalleerde pakketten. Backup al je data (en voor het gemak sommige verborgen bestanden). Installeer opnieuw en laat het reservekopie-gereedschap netjes al je applicaties terugzetten.
Ga ik zonder meer doen op mijn hoofdcomputer als de LM 22.1 Xfce uitgebracht wordt. Ik ga dan een nieuwe installatie doen.
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22 Xfce (HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desk
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Do 01 Aug 2024, 13:11

Aangezien Mint 22 een geheel nieuwe Ubuntu-codebasis bevat, raad ik sowieso een schone installatie van 22 aan (en dus niet een opwaardering van 21.3). Schoner, foutlozer en zelfs sneller.
Dat is correct, maar mijn nieuwsgierigheid is groot en ik wil en zal die upgrade ergens gaan uitproberen. Ze zijn dit tenslotte niet voor niks aan het ontwikkelen!

Overigens vanmorgen een frisse installatie gedaan op dezelfde schijf in dezelfde PC waar het upgraden gisteren tot twee maal toe niet lukte. Binnen het uur draaide alles als een zonnetje.
Nu nog even uitzoeken hoe ik voor de andere schijf al mijn extra geïnstalleerde programma's weer snel geïnstalleerd krijg en ingesteld. Dat moet dit keer beter kunnen dan eerder. Toen heb ik alles handmatig weer zo gezet als ik het had.
Linux Mint 20.3 & 21.3 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 & 22 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Arie
Held
Held

Berichtdoor Arie » Do 01 Aug 2024, 14:49

Overigens vanmorgen een frisse installatie gedaan op dezelfde schijf in dezelfde PC waar het upgraden gisteren tot twee maal toe niet lukte. Binnen het uur draaide alles als een zonnetje.
Nu nog even uitzoeken hoe ik voor de andere schijf al mijn extra geïnstalleerde programma's weer snel geïnstalleerd krijg en ingesteld. Dat moet dit keer beter kunnen dan eerder. Toen heb ik alles handmatig weer zo gezet als ik het had.
Alles bij elkaar ben je met een clean install langer bezig dan met een upgrade.
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Desktop : Linux Mint Cinnamon 22 LTS / LMDE 6
Laptop : LMDE 6
Netbook : LMDE 6
stegiman
Moderator
Moderator

Berichtdoor stegiman » Do 01 Aug 2024, 17:36

Alles bij elkaar ben je met een clean install langer bezig dan met een upgrade
Nooit meegemaakt dat zoiets langer duurt.
Als ik installeer dan is het hoogstens 10 minuten en dat kan je doe als je naar TV kijkt naar begin instellingen zoals taal enz.

Je denk waarschijnlijk verkeerd:
Data nooit op systeem partitie plaatsen. Hiermee win je veel tijd.

Programma kan je naargelang je nodig heb installeren want je hebt niet alles in één keer nodig.
Standaard doe ik zo: printer driver installeren indien nodig.
Scanner app Vuescan moet ik nooit installeren want dat kan je meteen gebruiken als je op andere partitie zet zoals bij mij usb-stick

Daarna mail instellen. Backup moet je niet terugzetten als je Imap gebruikt.

Hiermee is de grootste deel al klaar.

Eid indien nodig maar het is al heel ouderwetse manier van werken: zelf gebruik in Itsme en dus moet ik niks installeren.

Daarna kan je wanneer je wilt app toevoegen en eventueel games.

Zo blijft alles heel netjes.
Arie
Held
Held

Berichtdoor Arie » Do 01 Aug 2024, 17:39

Je denk waarschijnlijk verkeerd:
Nee hoor. Ik weet echt wel wat ik doe
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Desktop : Linux Mint Cinnamon 22 LTS / LMDE 6
Laptop : LMDE 6
Netbook : LMDE 6

Terug naar “Linux Mint Nieuws”