Linux Mint 8 RC1

Nieuws van Linuxmint.com
Wamukota
Senior
Senior

Linux Mint 8 RC1

Berichtdoor Wamukota » Vr 13 Nov 2009, 08:38

Clement Lefebvre has announced the availability of the first release candidate for Linux Mint 8, code name "Helena":
"The team is proud to announce the release of Linux Mint 8 RC1. The 8th release of Linux Mint comes with numerous bug fixes and a lot of improvements. In particular Linux Mint 8 comes with support for OEM installs, a brand new Upload Manager, the menu now allows you to configure custom places, the update manager now lets you define packages for which you don't want to receive updates, the software manager now features multiple installation and removal of software and many of the tools' graphical interfaces were enhanced. As a release candidate, this release is targeted at developers and beta testers who want to help Linux Mint find and correct bugs before the stable release. Please do not use this release as your main desktop."

Read the release announcement
Visit the release notes and the what's new pages

Download Page:
LinuxMint-8-RC1.iso (688MB)
MD5
torrent
wanda
Junior
Junior

Re: Linux Mint 8 RC1

Berichtdoor wanda » Ma 16 Nov 2009, 20:51

Clement Lefebvre heeft de beschikbaarheid aangekondigd van de eerste Release Candidate voor Linux Mint 8, codenaam "Helena":
"Het team is er trots op tot de vrijlating van Linux Mint 8 RC1 te kondigen. De 8ste versie van Linux Mint is uitgerust met tal van bug fixes en een hoop verbeteringen. In het bijzonder Linux Mint 8 wordt geleverd met ondersteuning voor OEM installeert, een gloednieuw Upload Manager, het menu nu kunt u plaatsen op maat te configureren, de update manager nu kun je bepalen welke pakketten voor u geen updates wilt ontvangen, de software manager nu voorzien van meerdere installatie en verwijdering van software en grafische interfaces veel van de instrumenten werden verbeterd . Als een release candidate, deze release is gericht op ontwikkelaars en beta testers die willen helpen bij Linux Mint vinden en fouten te corrigeren voor de stabiele release. aub geen gebruik van deze release als je belangrijkste desktop. "
LinuxMint.NL :-X
Canrith
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Canrith » Wo 25 Nov 2009, 15:51

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That's why it's called: THE PRESENT.
3x Aus eee900: 1x Mint Helena, 1x Ubuntu9.10, 1x Ubuntu Satanic Edition
iPhone 3Gb zwart met jailbreak
Canrith
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Canrith » Do 26 Nov 2009, 22:25

RC1 nu te upgraden naar stabiel:

http://www.linuxmint.com/blog/?p=1153

Alles werkt op mijn testmasjien behalve mijn ZTE MF628 (Hi) usb modem, maar waarschijnlijk over een uurtje wel ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That's why it's called: THE PRESENT.
3x Aus eee900: 1x Mint Helena, 1x Ubuntu9.10, 1x Ubuntu Satanic Edition
iPhone 3Gb zwart met jailbreak
rijnsma
Junior
Junior

Berichtdoor rijnsma » Vr 27 Nov 2009, 17:04

De Mint 8 'stable' werkt hier prachtig.
Heel soepel en ik heb nog geen crash gezien.
Wamukota
Senior
Senior

Berichtdoor Wamukota » Vr 27 Nov 2009, 17:22

Na een testje met de 8RC1 teruggegaan naar de 7 en zie niet direct in wat de 8 mij meer kan leveren. De 7 draait hier prachtig (wat ik niet kon zeggen van de RC1)
rijnsma
Junior
Junior

Berichtdoor rijnsma » Vr 27 Nov 2009, 17:51

Ik heb op dezelfde machine nog Mint 6 en die is ook prima.
Maar ik dacht: laat ik eens kijken hoe 8 er uit ziet en 't doet op ext 4.
Maar ext 4 kan ik niet in een gemengde configuratie met meer distro's gebruiken.
Dus dat werd toch weer ext 3. Verder heel mooi Mint 8.
Wamukota
Senior
Senior

Berichtdoor Wamukota » Vr 27 Nov 2009, 18:34

Verder heel mooi Mint 8.
Dat is subjectief.

Ext4 geeft voor mij op mijn kleine schijven ook geen voordeel op ext3.
Grub2 is er nog niet
En voor de rest geen spectaculaire applicaties die exclusief voor Mint8 zijn, zodat ik gewoon verder kan doen met de 7, tot de 8 uitgerijpt is.
rijnsma
Junior
Junior

Berichtdoor rijnsma » Vr 27 Nov 2009, 19:02

Dat is waar.
Overigens worden die versies prima ge-update, dus na enige tijd kan het systeem ook 'op je machine rijpen'. :D
Dat gerommel met die filesystemen vind ik niet zo leuk. Ik heb er deze week even flnk last mee gehad.
Nu is alles weer perfekt. ;)
midas
Senior
Senior

Berichtdoor midas » Zo 29 Nov 2009, 09:45

Op het Ubuntu-nl forum is dat trouwens al een soort van rule of thumb: na de releasedatum gewoon 2 maandjes wachten alvorens te installeren. Overigens zijn de voorjaar-edities vaak minder experimenteler van aard en vaak wat stabieler. Helemaal eigenlijk geen gek idee om alleen dus gebruik te maken van deze voorjaars-edities dus. Pak je ook de tweejaarlijkse LTS-edities mee die zo stabiel zijn als een diesel...

Terug naar “Linux Mint Nieuws”