Finale versie LinuxMint 8 Helena

Nieuws van Linuxmint.com
midas
Senior
Senior

Finale versie LinuxMint 8 Helena

Berichtdoor midas » Za 28 Nov 2009, 20:54

Beste medeminters,

Vanavond, zaterdag 28 november, heeft het mintteam de definitieve versie van LinuxMint 8 Helena uitgebracht. Een aantal bugs zijn verholpen en ook het artwork is aangepast. Eén en ander valt op de moedersite te lezen op:

http://www.linuxmint.com/blog/?p=1155

Het betreft voor alsnog eerst de 32 bits versie. De 64 bits versie zal naderhand volgen alsmede de KDE-versie voorzien van KDE 4.3. Kortom er valt weer veel te genieten...
chief
Nieuweling
Nieuweling

Re: Finale versie LinuxMint 8 Helena

Berichtdoor chief » Zo 29 Nov 2009, 11:16

een vraagje

houdt dit in dat als je de rc hebt geïnstalleerd dat je dan automatisch de updates krijgt zodat je de definitieve versie krijgt?
midas
Senior
Senior

Berichtdoor midas » Zo 29 Nov 2009, 11:27

Hallo chief. Volgens de informatie op de linuxmint moedersite komen de rc naar finalupdates gewoon binnen als level 1 en -2 updates. Kan wel even een paar dagen duren omdat de servers momenteel druk zijn de ISO's rond te sturen. Het antwoord op jouw vraag is dus een volmondig ja...de bugfixes komen dus als level 1 en -2 updates binnen. Dus geen noodzaak om te herinstalleren! Groet, midas.
Da Londo
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Da Londo » Zo 29 Nov 2009, 12:38

Gisteren gedownload, vanmorgen installed en positief bevonden over heel de lijn :)
Da Londo
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Da Londo » Zo 29 Nov 2009, 12:51

Nu dacht ik dat net na de install mijn backbutton op de muis wel werkte maar dit is blijkbaar toch niet het geval.
chief
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor chief » Zo 29 Nov 2009, 20:59

omdat ik meestal erg ongeduldig ben van aart heb ik op de update button geklikt (slotje) en ik heb de nodige updates binnen gehaald. maar ik merk er niets van of ik nu de final heb of niet, het werkt net zo als al de hele tijd dat ik de 8 uit probeer, gewoon goed en ik merk geen bugs of andere muggen.
wanda
Junior
Junior

Berichtdoor wanda » Ma 30 Nov 2009, 15:45

omdat ik meestal erg ongeduldig ben van aart heb ik op de update button geklikt (slotje) en ik heb de nodige updates binnen gehaald. maar ik merk er niets van of ik nu de final heb of niet, het werkt net zo als al de hele tijd dat ik de 8 uit probeer, gewoon goed en ik merk geen bugs of andere muggen.
Tsja er komt natuurlijk geen manneke in beeld dat al zwaaiend met een vlaggetje U toeroept hey mijn vriend nu heb je de Final.
Maar als U de RC had en alle daarop komende Updates dan heeft U de Final. :idee:
Da Londo
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Da Londo » Ma 30 Nov 2009, 18:16

Tsja er komt natuurlijk geen manneke in beeld dat al zwaaiend met een vlaggetje U toeroept hey mijn vriend nu heb je de Final.
Maar als U de RC had en alle daarop komende Updates dan heeft U de Final. :idee:
Gelukkig maar ook, lol.
chief
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor chief » Di 01 Dec 2009, 20:58

toch prettig om te lezen dat ik waarschijnlijk al in de ¨finale¨ zit
frits
Held
Held

Berichtdoor frits » Zo 06 Dec 2009, 13:35

Is het al bekend wanneer de KDE versie te verwachten is?
Asus Vivobook met 11.6" touchscreen en diverse distro's
midas
Senior
Senior

Berichtdoor midas » Zo 06 Dec 2009, 14:17

De Mint 8 KDE versie gaat gebruik maken van de laatste KDE 4.3.4 packages...die zijn vorige week uitgebracht dus zou Mint 8 KDE spoedig kunnen volgen. Net als vorige keren brengt men eerst de 64 bits (gnome) versie uit en dan volgt spoedig KDE.

Het betreft een community-edition en het zijn vooral forumleden Boo en Exploder die zich sterk maken voor de KDE-release...dus het aantal handjes is beperkt. Wel maken ze er een echt kwaliteitswerkje van die twee.

Vermoedelijk dus net voor het einde van het jaar...
ESM
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor ESM » Do 10 Dec 2009, 13:05

Weer erg teleurstellend dat de 64 bit versie weer als laatste uitkomt :( Mint zou ook hierin een voorloper kunnen worden. Windows 7 in 64 bit uitvoering verkoopt het best van allemaal, dus.
Wamukota
Senior
Senior

Berichtdoor Wamukota » Vr 11 Dec 2009, 17:56

Weer erg teleurstellend dat de 64 bit versie weer als laatste uitkomt
De meesten hebben wel geen systeem dat een 64-bit mobo heeft en 4Gb+ heeft om van de weinige voordelen van een 64-bit OS te genieten. Daarom is het nu nog altijd beter om een 32-bit OS als eerste systeem te releasen.

Zelf heb ik 4 boxen staan en er is er geen enkele die voldoet om 64-bit te draaien. Namelijk 2 32-bit HT boxes, 2 laptops met 64-bit mobo maar met 1 Gb RAM.

Binnen enkele jaren als iedereen door de MS druk 8 GB zal hebben en 64-bits mobo's zal de 64-bit wel als eerste verschijnen hoor, tot ongenoegen dan wellicht van zij die dan nog een 32-bit mobo hebben :D

Terug naar “Linux Mint Nieuws”