Linux Mint KDE?

Nieuws van Linuxmint.com
midas
Senior
Senior

Re: Linux Mint KDE?

Berichtdoor midas » Vr 22 Jan 2010, 06:26

Ja dat klopt! Wanneer je vanuit Synaptic KDE installeert dan krijg je gewoon Kubuntu. Met zelfs de kans dat je Mint-install gebroken wordt. Ik zou het zelf nooit doen...

Gewoon downloaden en een ISO branden dus.
frits
Held
Held

Berichtdoor frits » Za 23 Jan 2010, 10:05

Heb geen enkele ervaring met het gebruik van Virtual box en kan om een of andere reden geen DVD's branden met de ISO brander onder XP.
Tip voor een andere ISO brander die wel DVD's kan branden?
Asus Vivobook met 11.6" touchscreen en Ubuntu Budgie 19.10
midas
Senior
Senior

Berichtdoor midas » Za 23 Jan 2010, 13:08

Kijk eens op www.gratissoftwaresite.nl voor een gratis dvd-brander onder windows. Ik zou denk ik gaan voor het programma CDburnerXP. Maar er zijn ook enkele andere...
frits
Held
Held

Berichtdoor frits » Za 23 Jan 2010, 14:25

Goede tip! :D Ben Mint 7 KDE nu aan het branden. ;)

Edit: En nu aan het installeren. ;D
frits
Held
Held

Berichtdoor frits » Za 23 Jan 2010, 16:52

Klaar. Lijkt erg veel op de "gewone" KDE. Updates binnengehaald. Nog even wat mee spelen om te kijken wat er zoal in te vinden is.
frits
Held
Held

Berichtdoor frits » Za 30 Jan 2010, 19:51

Ik heb inmiddels een tijdje Mint KDE op mijn PC staan. Moet er even wat meer mee spelen, want ik heb noge niet echt de verschillen ontdekt met Kubuntu. Had liever een aanpassing in het menu gezien, zoals die van de Gnome versie. De KDE is gelijk aan die van de "normale" Kubuntu en dat vind ik jammer. Het Gnome menu van Mint vind ik echt SUPER! :D
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Zo 31 Jan 2010, 18:56

KDE is KDE, dat is in elke KDE distro zo, sommigen passen soms alleen her en der wat iconen aan.
Maar het gaat erom wat er onder de motorkap mee gedaan is en in vergelijking met Kubuntu is Linux Mint 8 KDE CE meer gepolijst, komt standaard met veel meer programma's en codecs die men eerst nog eens moet installeren na een standaard Kubuntu installatie.

Ook bevat LM KDE CE standaard al de laatste nieuwe KDE versie. Kubuntu 9.10 is normaal, na installatie zonder repo's of backports toevoegen, KDE 4.3.2 dacht ik. LM KDE CE heeft al per direct KDE 4.3.4..

Een ander verschil is dat er Synaptic in zit ipv KPackageKit, ook de KDE network manager zit er niet in maar gebruikt men dezelfde als in de Gnome versie.

Het is een leuke distro maar dubbele zaken zoals media players (Amarok, Songbird, Gnomeplayer, Mplayer etc) zijn een beetje overbodig imho. Ook de Gnome zaken in een KDE omgeving vind ik niet zo passen. Bij mij is het Gnome-Gnome en KDE-KDE maar geen mix. Ik zou eens een pure 100% KDE Mint versie willen zien, zonder de gnome toestanden erin.

Ik ga Boo eens vragen wat hij van dat idee vind voor de volgende release.

Ondanks bepaalde kleine zaken die mij persoonlijk wat dwars zitten, is Linux Mint 8 KDE CE een goede en leuke versie geworden. :)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
midas
Senior
Senior

Berichtdoor midas » Zo 31 Jan 2010, 19:37

+1 ;)
frits
Held
Held

Berichtdoor frits » Zo 31 Jan 2010, 19:50

Ik zal nog even wat verder neuzen, want een aantal Gnome zaken spreken mij juist wel aan. Zit Evolution er standaard ook in?

Heb een weekje Kubuntu Netbook op mijn Asus geprobeerd, maar ik miste toch teveel Gnome zaken. Wat jij hierboven aan Gnome zaken opnoemt vind ik dus eigenlijk wel prima. Evolution bijv. zat er niet standaard in en heb ik er zelf bij in gezet en vroeg steeds om een wachtwoord. En Kontacts is niet zo eenvoudig om een back-up te maken, wat in Evolution wel kan.

Als Evolution er standaard in zit, zou dat voor mij een echt groot voordeel zijn. Dan maakt KDE een kans om op mijn Asus terecht te komen. Want die gebruik ik dagelijks voor internet en mail. En ik wil Evolution ook nog laten syncen met mijn Treo.
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Zo 31 Jan 2010, 20:36

Ook de Gnome zaken in een KDE omgeving vind ik niet zo passen. Bij mij is het Gnome-Gnome en KDE-KDE maar geen mix.
ligt er een beetje aan of het veel programma's zijn.

op mijn Debian lenny bak ( Gnome ) heb ik bv Ksnapshot geinstalleerd omdat je dan ook van een bepaald gebied van de desktop / vensters kan nemen. bij later versies van Gnome kan het standaard programmtje dat ook.

maar voor de rest ben ik het met je eens, binnen KDE alleen KDE progs, binnen Gnome alleen Gnome progs, een enkele uitzondering daar gelaten
Afbeelding
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Zo 31 Jan 2010, 21:02

Ik zal nog even wat verder neuzen, want een aantal Gnome zaken spreken mij juist wel aan. Zit Evolution er standaard ook in?

Heb een weekje Kubuntu Netbook op mijn Asus geprobeerd, maar ik miste toch teveel Gnome zaken. Wat jij hierboven aan Gnome zaken opnoemt vind ik dus eigenlijk wel prima. Evolution bijv. zat er niet standaard in en heb ik er zelf bij in gezet en vroeg steeds om een wachtwoord. En Kontacts is niet zo eenvoudig om een back-up te maken, wat in Evolution wel kan.

Als Evolution er standaard in zit, zou dat voor mij een echt groot voordeel zijn. Dan maakt KDE een kans om op mijn Asus terecht te komen. Want die gebruik ik dagelijks voor internet en mail. En ik wil Evolution ook nog laten syncen met mijn Treo.
Als ik me niet vergis is Evolution een pure Gnome applicatie maar deze zit en zal nooit standaard in KDE komen volgens mij. Kmail is normaal gezien de standaard mail app en Mint (ik geloof elke versie) maakt standaard gebruik van Thunderbird. :)

Je kan natuurlijk proberen Evolution te installeren in de Kubuntu of Linux Mint 8 KDE CE maar ik heb zo'n vermoeden dat de hele Gnome/Ubuntudesktop binnen wordt gehaald.

Ik zal je eerlijk zeggen beste Frits dat ik van zowel de Gnome als KDE desktop omgeving hou maar ze moeten bij mij echt gescheiden blijven. Gimp of Xchat erbij is niet zo'n ramp en deze zijn ook niet echt van een desktopomgeving afhankelijk zover ik weet.

Het is nou net het mooie van Linux, voor ieders wat wil en naar eigen persoonlijke smaak in te richten tot men tevreden is. Al is het KDE apps gemengd in een Gnome distro/omgeving of juist omgekeerd. Het is en blijft fun. :D
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Zo 31 Jan 2010, 21:05

Arie,

Welke versie is dat van Ksnapshot? Ik heb het met de huidige KDE 4.X.X apps een keer meegemaakt dat dan een hoop KDE zaken naar binnen worden gesleept, meer dan je lief is eigenlijk.

ALs het een KDE 3.5.XX versie betreft gaat het nog wel geloof ik. :)
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Zo 31 Jan 2010, 22:16

het versie nummer van Ksnapshot is 0.7 KDE 3.5.10

er worden dan ook wel wat KDE libs binnengehaald maar aan kilo bytes valt het allemaal wel mee

zo had het Gnome screenshot progrramma eigenlijk moeten zijn ;)
Afbeelding
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Vr 05 Feb 2010, 14:28

Aha, zoiets dacht ik dus al dat het een KDE 3.5.10 versie zou betreffen. Ga bij KDE 4.3.X er maar van uit dat er meer binnen wordt gesleept dan je lief is. ;) :D

Misschien dat het Gnome programma in de toekomst net zo goed wordt. Wie weet... ;D

Overigens voor de Linux Mint KDE CE gebruikers hier, de KDE versie is goedgekeurd en gaat van RC1 naar stable. Dit houd in dat nu zowel de 32 als de 64bits versie worden vrijgegeven.
# LinuxMint-8-KDE-DEV-049.iso and LinuxMint-8-Fluxbox-DEV-059 approved by Exploder for stable releases. Waiting on Clem's approval. 10:51:14 AM February 04, 2010 from Identica
Bron: http://www.linuxmint.com/blog/

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.p ... 99#p237057
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Vr 05 Feb 2010, 15:57

Misschien dat het Gnome programma in de toekomst net zo goed wordt. Wie weet... ;D
het screenshot proggie wat vanaf Ubuntu 9.04 in Gnome zit is bijna net zo goed als van KDE ;)
belangrijkste is dat je een bepaald gebied kan kiezen, en dat zit er vanaf 9.04 in
Afbeelding

Terug naar “Linux Mint Nieuws”