LMDE Subforums

Suggesties voor Linux Mint?
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

LMDE Subforums

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Wo 10 Jun 2020, 17:44

naar analogie met het officiële Linux Mint Forum zou ik voorstellen van de LMDE rubriek hier ook uit te breiden met :

Subforums: Newbie Questions, Installation & Boot, Software & Applications, Hardware Support, Networking, Tutorials, Other Topics & Open Discussion

en op dezelfde wijze , naar lay-out toe , dat deze sub-rubrieken duidelijk zichtbaar zijn voor zowel de bezoekers als de deelnemers

zie dit als een opwaardering van het Nederlans-talig Linux Mint NL forum
Debian Bookworm_Cinnamon
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: LMDE Subforums

Berichtdoor Wilfried1954 » Do 11 Jun 2020, 07:06

Zeker, als er meer een meer berichten komen betreffende LMDE. Maar dat is nu nog niet het geval.
Groetjes, Wilfried
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: LMDE Subforums

Berichtdoor Maik » Do 11 Jun 2020, 16:59

Zal ook niet gebeuren gezien er heel wat minder LMDE gebruikers zijn. Zeker in Nederland en België. Als we de statistieken van de Community site van Mint moeten geloven, zijn er wereldwijd maar 715 LMDE gebruikers, dat is maar 9%: https://community.linuxmint.com/

Ik vind het zowiezo overbodig voor een klein en minder actief forum als deze. Beter voorstel zou zijn om een aantal forumgedeelten op te ruimen zoals bijvoorbeeld het "Linux" gedeelte, daar zouden Linux Mint, Linux Mint NL en Linux weg kunnen en het subforum van Software en Andere Distro's gewoon veranderen in een apart forum gedeelte met de naam Andere Distributies en onder brengen in Interactief.

Het board "Ontwikkeling", daarvan kan Artwork ook naar "Interactief", Vertalingen, Promotie en Suggesties zou ik onder brengen in een nieuw forum gedeelte "Teams". Programeren kan gewoon bij Ondersteuning geplaatst worden.

In Algemeen zou ik Blogupdates weg halen, heeft geen nut en wordt toch niets mee gedaan. Linux Mint Videos kan naar Interactief.

Als het zo gedaan zou kunnen worden, wordt het forum ietjes overzichtelijker en compacter.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: LMDE Subforums

Berichtdoor Wilfried1954 » Vr 12 Jun 2020, 08:07

1. Die statistieken kloppen niet hoor. Trouwens die kunnen ook niet kloppen. Als je Linux Mint installeert moet je niet registreren, dus de aantallen zijn slechts blindhypothesen. Ze vertellen ook niet waar ze de gegevens vandaan halen en dat maakt het statistisch gezien helemaal waardeloos (zoals veel zogezegde 'statistische' gegevens in media en andere trouwens.

Ze lijsten voor België 145 gebruikers. En voor Mate in totaal 1351. Dit terwijl CAW Anwerpen Linux Mint Mate gebruikt over de ganse organisatie. Dat alleen zijn al meer dan 1000 gebruikers in de stad Antwerpen alleen al, over de provincie veel meer, maar dat aantal ken ik niet.

Je mag niet op zulke gegevens verdergaan als er niet duidelijk vermeld zijn hoe ze verzameld zijn. Altijd een stap achteruit nemen en nadenken alvorens je een besluit neemt.

2. Forum onderhoud staat op een planning.

Terug naar “Suggesties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten