Linux Mint Nemo Thumbnails v.s Kubuntu

Klets over Linux Mint
Gebruikersavatar
Mogenblue
Held
Held
Berichten: 351
Lid geworden op: Wo 18 Okt 2017, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Linux Mint Nemo Thumbnails v.s Kubuntu

Berichtdoor Mogenblue » Di 07 Sep 2021, 19:42

De derde optie van mijn screenshot is raw afbeeldingen.

Mint is ook op Ubuntu gebaseerd. Ze zullen het programma echt niet van de grond af opnieuw opbouwen voor mint. De broncode zal grotendeels hetzelfde zijn gebleven.

Dus je kunt er mijns inziens met een redelijke mate van zekerheid, misschien zelfs met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, van uitgaan dat dolphin onder Mint dezelfde voorafbeeldingen toont als onder Kubuntu.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 903
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Linux Mint Nemo Thumbnails v.s Kubuntu

Berichtdoor dirkjanl » Di 07 Sep 2021, 19:52

De derde optie van mijn screenshot is raw afbeeldingen.

Mint is ook op Ubuntu gebaseerd. Ze zullen het programma echt niet van de grond af opnieuw opbouwen voor mint. De broncode zal grotendeels hetzelfde zijn gebleven.

Dus je kunt er mijns inziens met een redelijke mate van zekerheid, misschien zelfs met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, van uitgaan dat dolphin onder Mint dezelfde voorafbeeldingen toont als onder Kubuntu.
Als ik Dolphin installeer dan kan ik dat uitzoeken? Klopt dat?
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 903
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Linux Mint Nemo Thumbnails v.s Kubuntu

Berichtdoor dirkjanl » Di 07 Sep 2021, 20:04

Op de testbak Dolphin geïnstalleerd en de map met bestanden die ik hierboven liet zien ook. .dng (RAW) en .tif geen image, .kra wel met image.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Crojav
Junior
Junior
Berichten: 36
Lid geworden op: Ma 04 Nov 2019, 17:56

Re: Linux Mint Nemo Thumbnails v.s Kubuntu

Berichtdoor Crojav » Di 07 Sep 2021, 20:06

De derde optie van mijn screenshot is raw afbeeldingen.

Mint is ook op Ubuntu gebaseerd. Ze zullen het programma echt niet van de grond af opnieuw opbouwen voor mint. De broncode zal grotendeels hetzelfde zijn gebleven.

Dus je kunt er mijns inziens met een redelijke mate van zekerheid, misschien zelfs met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, van uitgaan dat dolphin onder Mint dezelfde voorafbeeldingen toont als onder Kubuntu.
Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid >>> dat dolphin onder Mint dezelfde voorafbeelding kan tonen als onder Kubuntu <<< we gaan het zien!

Ja ik zie de derde optie in je afbeelding.

Wat ik ga doen is om het duidelijk te krijgen, is Linux Mint installeren op een van mijn Debian laptops, dan wordt het in ieder geval concreter. Om vervolgens te kijken wat er met Nemo aan instellingen is te bereiken, en ook Dolphin installeren, wanneer dat meer resultaten geeft, kijkenof ik deze als default file manager in kan stellen - als dat kan.

Ik meld mij hoe het verloopt
Crojav
Junior
Junior
Berichten: 36
Lid geworden op: Ma 04 Nov 2019, 17:56

Re: Linux Mint Nemo Thumbnails v.s Kubuntu

Berichtdoor Crojav » Di 07 Sep 2021, 20:10

Op de testbak Dolphin geïnstalleerd en de map met bestanden die ik hierboven liet zien ook. .dng (RAW) en .tif geen image, .kra wel met image.
Gaaf dat je meedenkt en mogelijk ook belang hebt bij de voor afbeeldingen van o.a RAW bestanden en Krita bestanden.
Nog niet helemaal duidelijk voor mij of je .tif geen voorafbeelding laat zien, en .kra wel?

Zoals ik al melden ga ik nu zelf ook Mint installen op een van mijn Debian laptops, dan wordt het duidelijker.

Bedankt voor het meedenken en werken!
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 903
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Linux Mint Nemo Thumbnails v.s Kubuntu

Berichtdoor dirkjanl » Di 07 Sep 2021, 21:47

.tif geen image, .kra wel met image.
Hiermee bedoel ik:
In Dolphin geen voorfbeelding van.tif en wel van.kra

En ik ben alleen maar nieuwsgierig
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Crojav
Junior
Junior
Berichten: 36
Lid geworden op: Ma 04 Nov 2019, 17:56

Re: Linux Mint Nemo Thumbnails v.s Kubuntu

Berichtdoor Crojav » Wo 08 Sep 2021, 19:36

Tot voor kort jaren Linux Mint gebruiker geweest. Toch is er een reden geweest waarom ik naar Kubuntu ben over gestapt. Voor mijn grafische werk is het reuze handig om van de images files .NEG (raw files) en tiff, png, en ook svg files, maar ook de files van Krita extension .kra van al deze files zou ik graag zien dat het mogelijk is om daarvan de thumbnails te zien.
Dit is tot hoe ver ik inmiddels ben gekomen:

Dit is Nemo: (p.s vergeten te zien welke extensies ik extra heb geinstalleerd - vermeld ik nog)
Nemo laat voorvertoning zien van de .Nef, Tif, .kra ( krita), .ora ( MyPaint) daar was het mij om te doen.
Nu weet ik niet of Nemo dit nu toont omdat Dolphin daarvoor de extensies in zich heeft. Dus ik ga Dolphin deinstalleren en dan zien wat Nemo aan voorvertoning brengt.

Afbeelding

Dit is Dolphin:
Afbeelding

Dolphin geeft van duidelijk meer bestanden een voor vertoning zelf zo dat je de daar werkelijke text in .html, .py, .sh bestanden kunt lezen. Ook geeft het voorvertoning van de inhoud van mappen.

Voor nu heb ik Dolphin als default bestandbeheer ingesteld, op een Laptop.

Eerdaags ga ik Linux Mint op mijn werk computer installeren, dit is System76 wat niet al te vriendelijk is voor Mint. System76 wordt geleverd met PopOs, waar ik teveel reden voor heb om het te vervangen door een ander Linux Distro. Dit is een verhaal op zicht.

Bedankt voor de inzet om mij te helpen.

Groet Crojav

Terug naar “Linux Mint”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten