Interessante artikel over Linux Mint

Klets over Linux Mint
nomko

Interessante artikel over Linux Mint

Berichtdoor nomko » Di 10 Nov 2015, 12:19

Zojuist deze leuke artikel tegengekomen:
http://www.unixmen.com/linux-mint-history-development/

Veel leesplezier!
PoppeSchuitema
Senior
Senior

Re: Interessante artikel over Linux Mint

Berichtdoor PoppeSchuitema » Di 10 Nov 2015, 19:26

En weer tip jij weer een Engelstalig stuk, jij gaat er van uit dat wij allemaal vloeiend Engels kunnen lezen en begrijpen, Als jij zo goed Engels kunt waarom vertaal je dat stuk niet even voor ons, even als jouw website welke ook geheel Engels is. Ik denk dat de meesten van ons op dit forum al wat oudere gebruikers zijn waarvan veel geen of weinig Engels kunnen lezen
Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 18.2 Cinnamon-Sonya ;
nomko

Berichtdoor nomko » Di 10 Nov 2015, 20:11

PoppeSchuitema schreef:En weer tip jij weer een Engelstalig stuk, jij gaat er van uit dat wij allemaal vloeiend Engels kunnen lezen en begrijpen, Als jij zo goed Engels kunt waarom vertaal je dat stuk niet even voor ons, even als jouw website welke ook geheel Engels is. Ik denk dat de meesten van ons op dit forum al wat oudere gebruikers zijn waarvan veel geen of weinig Engels kunnen lezen

Poppe, dat het stuk Engels-talig is kan ik niets aan doen, ik verwijs er alleen naar. En daarnaast zijn er hier ook voldoende mensen op dit forum die wel Engels kunnen lezen/schrijven/begrijpen. Jij bent totaal niet verplicht om het te lezen, begrijp je het niet laat het dan links liggen. Daarnaast, Linux is onderhuids meer Engels dan NL, 99,9% van alle info die er te vinden is over Linux is in het Engels. Dus wat basis kennis Engels zal je zeker moeten hebben om alles goed te kunnen begrijpen (info van internet).

Mijn website richt zich niet alleen op NL-talige mensen, maar ook op Engels-talige mensen.

Je had ook anders kunnen reageren dan mij direct aan te vallen.

Maar goed, vertalen kan ik doen maar vergeet dan niet dat ik het dan wel in mijn vrije tijd moet doen. Ik wordt daar niet voor betaald door jou of andere forumleden. Daarnaast lijkt het me stug dat je geen basis Engels kan lezen. Of je moet met oudere gebruikers mensen bedoelen 65 plussers die in het verleden alleen de lagere school hebben gehad...
Leon
Held
Held

Berichtdoor Leon » Di 10 Nov 2015, 20:29

Google of Bing kunnen ook websites vertalen, niet perfect, maar vaak wel bruikbaar. Deze site wordt overigens niet vertaald in Google, zowel met Firefox als met Chromium.
LMDE 2 MATE x64
josbruyn
Senior
Senior

Berichtdoor josbruyn » Wo 11 Nov 2015, 10:06

Er is natuurlijk ook de add-ons "ImTranslator" in Firefox die tot 2500 tekens kan vertalen. De zinsbouw is uiteraard niet om over naar huis te schrijven maar, zoals Leon schrijft gemakkeliijk aan te passen. Tevens heb je met deze add-ons de keuze de tekst te laten vertalen door Microsoft, google en Babylon. :)
Registered Linux user 490633
Linux Mint Cinnamon 17.1, 17.2, LXLE. Linux Royal (12.04 LTS x86_64)
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Za 14 Nov 2015, 15:29

Op de Linux Mint wiki staat een korte versie in NL, http://wiki.linuxmintnl.nl/index.php/MintGeschiedenis
Mint 19 Cinnamon 64bit , kernel 4.15 + gezamenlijke home voor LM 17.x - 18.x - 19
nomko

Berichtdoor nomko » Za 14 Nov 2015, 16:12

Joan schreef:Op de Linux Mint wiki staat een korte versie in NL, http://wiki.linuxmintnl.nl/index.php/MintGeschiedenis

Staat weinig tot niets op wat duidelijk de historie van Mint uitlegt. Zond dat jij mij niet wilt uitleggen hoe ik een pagina kan aanmaken op die wiki anders was die wiki nu gevuld met goede en betere info.

Voor de rest (en Poppe uiteraard) ik ben bezig om een NL-talige site op te zetten over Mint. Dus de link in mijn onderschrift blijft alleen komt van die site dus een NL-talige versie ervan met betere info en tips over Mint. Sorry dat ik het zeg, maar die wiki stelt niets voor.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Za 14 Nov 2015, 16:31

Het is niet netjes om hier iemand persoonlijk aan te vallen. Daarvoor is de optie PB.
Een pagina op de wiki maken of bewerken staat op de wiki uitgebreid beschreven. Als je kunt lezen kom je er wel uit, daar heb je mijn uitleg niet voor nodig.
Mint 19 Cinnamon 64bit , kernel 4.15 + gezamenlijke home voor LM 17.x - 18.x - 19
nomko

Berichtdoor nomko » Za 14 Nov 2015, 17:43

Joan schreef:Het is niet netjes om hier iemand persoonlijk aan te vallen. Daarvoor is de optie PB.
Een pagina op de wiki maken of bewerken staat op de wiki uitgebreid beschreven. Als je kunt lezen kom je er wel uit, daar heb je mijn uitleg niet voor nodig.

Zal beter zijn geweest als jij jouw persoonlijke vetes met rust laat en gewoon antwoord had gegeven.

Jij staat nu op mijn vijanden lijst zodat ik jouw berichten net meer hoef te lezen. Tevens vriendelijk verzoek aan jou om ook niet meer op mijn berichten te reageren.
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Za 14 Nov 2015, 18:37

Nomko, alstublieft netetiquette!
Ik denk niet dat ik hier toelichting moet geven over welke teksten of zinnen het gaat!

mvg, Wilfried
nomko

Berichtdoor nomko » Zo 15 Nov 2015, 16:09

Wilfried1954 schreef:Nomko, alstublieft netetiquette!
Ik denk niet dat ik hier toelichting moet geven over welke teksten of zinnen het gaat!

mvg, Wilfried

Laat Joan zich dan eens van de professionele kant zien als ik haar via PB een vraag stel in plaats van direct de persoonlijke aanval te verkiezen. Zoals ik het zie, wie zaait zal oogsten.
Hanniolo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor Hanniolo » Zo 15 Nov 2015, 23:31

nomko schreef:Zojuist deze leuke artikel tegengekomen:
http://www.unixmen.com/linux-mint-history-development/

Veel leesplezier!

@nomko
Een zeer interessant artikel kan ik wel zeggen...!
Zo kwam ik er hier achter dat de Cinnamon desktop ook beschikbaar is voor de Mint 13. Deze fraaie omgeving ga ik zeker op mijn oude laptop proberen...!

Artikel is echt de moeite van het lezen waard! Bedankt voor de tip ;)
Linux Mint 18.1 Serena Cinnamon op laptop, Acer Aspire E5-573G
Mint 17.3 Mate Rosa, 32 bits op desktop
nomko

Berichtdoor nomko » Ma 16 Nov 2015, 08:16

Hanniolo schreef:@nomko
Een zeer interessant artikel kan ik wel zeggen...!

Zeker zeer interessant artikel! Veel leesplezier alvast.

Hanniolo schreef:Zo kwam ik er hier achter dat de Cinnamon desktop ook beschikbaar is voor de Mint 13. Deze fraaie omgeving ga ik zeker op mijn oude laptop proberen...!

Hoe oud is jouw laptop? Je loopt namelijk het risico dat Cinnamon terugvalt in 2D modus in plaats van 3D modus te gebruiken wat Cinnamon juist een fraaier uiterlijk geeft. En Mint 13 was al met Cinnamon te verkrijgen, echter voor de nieuwste Cinnamon moet je de Romeo backport repository inschakelen.
Hanniolo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor Hanniolo » Do 19 Nov 2015, 17:59

Hoe oud is jouw laptop?

dat is idd een probleem: de laptop is 12 jaar oud. Heb een distro geprobeerd met Mate en een met Cinnamon. Valt op dat de processor bij de Cinnamon harder aan het werk is dan bij de Mate (20% en bij de Mate 8%).
Dus heeft het geen zin hier Cinnamon op te zetten.

Op mijn desktop (5 jr oud) draait 17.2 met Mate. Ik probeer om de Cinnamon desktop omgeving hierop te installeren met Synaptic maar dit lukt niet. Krijg melding van defecte pakketten. Repareren lukt niet: heb jij een idee? Ik heb hiervoor nieuw topic gemaakt: http://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=7&t=2698
Linux Mint 18.1 Serena Cinnamon op laptop, Acer Aspire E5-573G
Mint 17.3 Mate Rosa, 32 bits op desktop
nomko

Berichtdoor nomko » Do 19 Nov 2015, 22:06

Hanniolo schreef:dat is idd een probleem: de laptop is 12 jaar oud. Heb een distro geprobeerd met Mate en een met Cinnamon. Valt op dat de processor bij de Cinnamon harder aan het werk is dan bij de Mate (20% en bij de Mate 8%).
Dus heeft het geen zin hier Cinnamon op te zetten.

Nee, de spec's zijn al zoverre oud dat Cinnamon in de laatste versie daar niet meer netjes op wilt draaien. Denk eerder dat je hier gerust een echte lichtgewicht desktop op moet draaien: Lxde, Xfce of Mate.

Hanniolo schreef:Op mijn desktop (5 jr oud) draait 17.2 met Mate. Ik probeer om de Cinnamon desktop omgeving hierop te installeren met Synaptic maar dit lukt niet. Krijg melding van defecte pakketten. Repareren lukt niet: heb jij een idee? Ik heb hiervoor nieuw topic gemaakt: http://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=7&t=2698

Op die desktop zou Cinnamon gewoon netjes op moeten draaien. Wat zijn de specificaties van dat systeem? En ik heb jouw andere topic al gelezen en beantwoord ;)

Wil je van Mate naar Cinnamon? Die dan liever een compleet schone/verse installatie om ellende tussen diverse pakketten te voorkomen. Ook voorkom je kruisbestuiving tussen de diverse programma's of krijg je ineens en Mate tools/applicaties onder Cinnamon naast de Cinnamon tools/applicaties en visa versa.

Terug naar “Linux Mint”