Aanzien Linux Mint

Klets over Linux Mint
nomko

Aanzien Linux Mint

Berichtdoor nomko » Wo 22 Dec 2010, 09:26

Hallo,

Sinds enige tijd vertoef ik ook op het andere forums (o.a.het Debian forum). Wat mij opvalt is de houding van de gebruikers op andere forums ten aanzien van Ubuntu en Linux Mint.
Wordt er op de ene forum positieve zalken gemeld, op het Debian forum bv. worden mensen die van Ubuntu of Linux Mint overstappen naar Debian totaal iet serieus genomen, men wordt meer neergezet als eenvoudige kneusjes. Ook het aanzien van Ubuntu en Linux Mint op het Debian forum is ronduit dramatisch te noemen. Als men een reden ziet om Ubuntu/Linux Mint af te branden, dan gebeurd dat masaal. Niet echt een open-source gedachte lijkt mij.

Hoe staan jullie tegenover deze houding?
bas
Guru
Guru

Re: Aanzien Linux Mint

Berichtdoor bas » Wo 22 Dec 2010, 10:09

Dat ze niet zo positief tegen over Ubuntu staan kan ik me enig zins voor stellen, ze willen ten slotte koste wat het kost elke 6 maanden een nieuwe versie. En de nieuwe versie's werken nou niet echt bepaald goed.
De houding tegen over mint die jij beschrijft merk ik niet zo, maar goed zo vaak kom ik niet op het Debian forum.
Acer Aspire 5749: Linux Mint Debian Edition Cinnamon

dropbox

Twitter @bdekruijf

Afbeelding
nomko

Berichtdoor nomko » Wo 22 Dec 2010, 10:14

Dat ze niet zo positief tegen over Ubuntu staan kan ik me enig zins voor stellen, ze willen ten slotte koste wat het kost elke 6 maanden een nieuwe versie. En de nieuwe versie's werken nou niet echt bepaald goed.
De houding tegen over mint die jij beschrijft merk ik niet zo, maar goed zo vaak kom ik niet op het Debian forum.
Geloof me, vinden ze Ubuntu al iets voor kneusjes die het makkelijk willen hebben, Mint schijnt toch meer iets te zijn voor "kleuters die niks kunnen" (om het ff zo uit te drukken). En de kritiek is niet mals.

Ik vind het gewoon treurig dat het zo moet. Ik heb op andere (NL-talige) forums dergelijke houding nog nooit gezien. Op het Debian forum zal en moet het Debian zijn, anders ben je gewoon een kneus en wordt je haast digitaal gelyncht.

Dergelijke houding is niet goed voor de onderlinge verstandshouding.
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Wo 22 Dec 2010, 11:00

je opmerking dat bv ubuntu gebruikers niet serieus genomen worden op het Debian forum deel ik totaal niet.

Dat ze op dat forum niet al te positief naar ubuntu kijken is ook niet meer dan logisch, kijk alleen maar hoe ubuntu / canonical te werk gaat, het moet en zal af binnen 6 maanden.

en wat betreft het ubu forum, er lopen daar figuren rond die Mint " een zwak aftreksel van ubuntu vinden ", dan vraag ik me toch echt af of ze wel weten waar ubuntu vandaan komt.

maar als die andere fora je niet aanstaan, waarom kom je er dan nog?
Afbeelding
nomko

Berichtdoor nomko » Wo 22 Dec 2010, 11:17

je opmerking dat bv ubuntu gebruikers niet serieus genomen worden op het Debian forum deel ik totaal niet.

Dat ze op dat forum niet al te positief naar ubuntu kijken is ook niet meer dan logisch, kijk alleen maar hoe ubuntu / canonical te werk gaat, het moet en zal af binnen 6 maanden.

en wat betreft het ubu forum, er lopen daar figuren rond die Mint " een zwak aftreksel van ubuntu vinden ", dan vraag ik me toch echt af of ze wel weten waar ubuntu vandaan komt.

maar als die andere fora je niet aanstaan, waarom kom je er dan nog?
Het is geen kwestie van wel of niet aanstaan. Maar meer dat er neerbuigend op andere distro's gekeken wordt.

Welbeschouwd zijn er maar een paar "mainstream" distro's die als basis stonden van een hele hoop distro's. Daar behoeft niet neerbuigend over gedaan te worden vind ik.

En ja, Ubuntu heeft die rare gewoonte om alles binnen 6 maanden af te hebben met als resultaat een besturingssysteem met teveel gebreken. En het iedere keer updaten van de kernel helpt ook niet echt.
Dat de ontwikkeling bij Debian zelfs jaren kan duren totdat er een stable versie uitkomt is ook weer iets om opmerkingen over te hebben, maar er wordt wel een hele stabiele distro uitgebracht! En de kernel wordt ook niet geupdate wat die stabiliteit alleen maar ten goede komt natuurlijk. Aan de andere kant loopt Debian wel weer achter qua kernel. Wil je bijblijven, dan is er de unstalble of testing versie wellicht iets.

Dat Ubuntu een fork is van Debian wil niet zeggen dat het slecht is of verkeerd is. Met welke gedachte is men ooit begonnen met het ontwikkelen van Ubuntu? Of van Mint? Kijk daar eerst naar en oordeel dan pas.

Terug naar “Linux Mint”