Puntuitgaven van distributies

Klets over Linux Mint
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Puntuitgaven van distributies

Berichtdoor Jamint » Di 21 Jul 2020, 21:42

Dag allen,

Enkele weken geleden heb ik Linux 20 geïnstalleerd (clean install op een andere schijf) en ... :vraagteken:...ik vraag mij zo het volgende af:

Wordt zo’n eerste, ik noem het maar: ‘alpha-distributie´ gedurende nog komende diverse updatecycli na verkrijgbaar worden van puntuitgaven bijgewerkt tot hetzelfde niveau als puntuitgave no. 1 of misschien hoger?

De reden is het feit dat tot nu 'mijn' Linux 20 het gewoon lekker doet en het zou 'nog lekkerder zijn'... ;) als ik niet noodzakelijkerwijze naar een puntversie over moet gaan.

Met vriendelijke groet, Jamint
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Puntuitgaven van distributies

Berichtdoor Pjotr » Wo 22 Jul 2020, 15:18

Je hoeft niet over te stappen. Wat er binnen de 20-serie nog wel aankomt is 20.1, 20.2 en 20.3, die je zou kunnen vergelijken met de puntuitgaven van Ubuntu LTS (de vergelijking gaat niet helemaal op, maar wel voor een groot deel). Echter, je kunt desgewenst gewoon bij 20 blijven. :)
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Puntuitgaven van distributies

Berichtdoor Jamint » Do 23 Jul 2020, 11:46

@ Pjotr,

Dank voor je reactie.
Neen, ik was ook niet van plan nog over te stappen naar een puntuitgave. Maar ik denk dat ik mijn vraag wat te uitvoerig heb gesteld. Mijn excuses.
Het komt erop neer: Heeft een puntuitgave, bijvoorbeeld v.20.2, verbeteringen die nooit in updates voor v.20.0 zullen worden aangeboden?
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Puntuitgaven van distributies

Berichtdoor Pjotr » Do 23 Jul 2020, 14:25

Het komt erop neer: Heeft een puntuitgave, bijvoorbeeld v.20.2, verbeteringen die nooit in updates voor v.20.0 zullen worden aangeboden?
Ja. In de pakketten die alleen voor Mint zijn en niet voor Ubuntu, zoals een nieuwere versie van Cinnamon of MATE.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Puntuitgaven van distributies

Berichtdoor Jamint » Do 23 Jul 2020, 17:21

Het komt erop neer: Heeft een puntuitgave, bijvoorbeeld v.20.2, verbeteringen die nooit in updates voor v.20.0 zullen worden aangeboden?
Ja. In de pakketten die alleen voor Mint zijn en niet voor Ubuntu, zoals een nieuwere versie van Cinnamon of MATE.

Dankjewel! :)
Dan is het mij nu helemaal duidelijk.
If it ain't broken, don't fix it.

Terug naar “Linux Mint”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten