Eid software algemeen :

Klets over Linux in het algemeen
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Eid software algemeen :

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Di 23 Nov 2021, 16:57

Gepost dd 23 november 2021 ( zie verder )

de Eid software c.q. Eid viewer is een must have voor wie beroep wil doen op de BELGISCHE online overheidsdiensten .

Bij de installatie en/of upgrade van deze software is het echter schering en inslag dat er onder Linux gebaseerde besturingssystemen “ ernstige ? “ problemen opduiken ?

1/ spreek niet tegen dat BOSA een gebrekkige communicatie naar de gebruikers toe verweten mag worden.

2/ “ vandaag “ is het weer prijs :
een “ NIEUW “ update/upgrade probleem met het inmiddels op de officiële site verwijderd eid-archive_2021.5_all.deb installatie pakket .

merkwaardig is dat zowel onder bvb Debian als beide Mint varianten dit pakket nog steeds als update aangeboden wordt … NIET EENS TE DOWNLOADEN op de officiële site !
... te gek voor woorden .

3/ who’s to blame ?
Persoonlijk schuif ik dit niet in schoenen van BOSA maar wel in deze van de respectievelijk Distro ontwikkelaars die om de haverklap nieuwe / gewijzigde edities op de “ markt “ brengen die al dan niet meedoen aan wat ik als browser / zoekmachine stoelendans bestempel … denk hierbij aan Google , Cannonical met zijn Snap politiek , tot zelfs Flatpak .

4/ het lijdt geen twijfel dat BOSA deze nieuwe uitdagingen aan het bijbenen is , neem aan dat dit wat tijd in beslag neemt ( hopelijk niet te lang ? ) indachtig zijnde dat , hier ook , tijd en goesting overschaduwd worden door de actuele arbeidsreglementeringen waaronder de actieve bevolking gebukt gaat .

Separaat geposte bedenkingen om niet nodeloos de aandacht af te leiden en/of verwarring te stichten in lopende topics die probleem-oplossend gericht zijn .
Debian Bookworm_Cinnamon
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: Eid software algemeen :

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Di 23 Nov 2021, 20:06

Edit :
Linux Mint 20.3 en LMDE 5 komen eraan
do you remenber : problemen met onder andere Linux Mint 20.1 en LMDE 4 ?

mijn vriend Frans zou opperen : “ on n’est pas encore sorti de l’auberge “ ?
Debian Bookworm_Cinnamon
Thinkpad
Junior
Junior
Berichten: 46
Lid geworden op: Wo 01 Mar 2017, 13:53

Re: Eid software algemeen :

Berichtdoor Thinkpad » Wo 24 Nov 2021, 09:22

De eID software en de problemen hiermee volg ik op de voet oa op deze website.

Momenteel werkt de eID reader + software bij mij op verschillende pcś en laptops in Mint, Ubuntu en Windows 7.
Voorlopig sluit ik eID uit van updates, zodat het blijft werken, het is voor mij al moeilijk genoeg geweest om het werkend te krijgen.

Terug naar “Linux”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast