Mintkleur slecht leesbaar

Klets over Linux Mint Nederland en Vlaanderen
Gebruikersavatar
HenkV40
Senior
Senior
Berichten: 120
Lid geworden op: Vr 24 Nov 2017, 17:25
Locatie: Havelte

Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor HenkV40 » Di 12 Dec 2017, 16:51

Ik zit sinds kort op dit mooie forum.
Waar ik moeite mee heb, is de slechte leesbaarheid van de mintgroene teksten.
Het kan heel goed aan mijn ogen liggen, maar een tintje donkerder zou de leesbaarheid veel verbeteren.
Ik ben wel benieuwd of er meer mensen problemen mee hebben.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 895
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor dirkjanl » Di 12 Dec 2017, 19:03

Ga eens naar jouw profiel > Wijzig profiel > Forum voorkeuren
en wijzig daar Forumstijl in prosilver
dan wordt het bij mij met een blauwe kleur.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
HenkV40
Senior
Senior
Berichten: 120
Lid geworden op: Vr 24 Nov 2017, 17:25
Locatie: Havelte

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor HenkV40 » Do 14 Dec 2017, 14:57

Super bedankt! geen probleem meer met de leesbaarheid, het wordt inderdaad blauwe tekst.
Ik ga nu eens flink rondsnuffelen op dit forum, want af en toe raak ik wat gefrustreerd, omdat iets niet werkt en ik niet weet hoe ik er mee aan moet.
Toch ben ik zeer enthousiast over, in mijn geval, Linux Mint 18.2 Cinnamon en Linux Mint 17.1 xfce
Wat een verademing na Windows!
ensu
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 17 Dec 2012, 19:52

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor ensu » Do 01 Feb 2018, 20:42

Ik ben het volkomen met je eens, die lichtgroene kleur vereist teveel inspanning bij het lezen; wat donkerder zou inderdaad prettig zijn denk ik.
Aeolus
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 09 Feb 2018, 21:21

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor Aeolus » Vr 09 Feb 2018, 21:51

Sinds kort Mint 18.3 op mijn pc. Bezoek dit forum voor tips en troubleshooting, maar heb me geregistreerd om de kleur te kunnen wijzigen. Heel prettig om nu zonder inspanning dit forum te kunnen lezen.
Linux Mint 18.3 KDE edition
nahjo
Junior
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: Vr 23 Okt 2015, 12:45

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor nahjo » Za 10 Feb 2018, 15:22

Ja gek eigenlijk, of het is met opzet dat je moet registreren :)
Het internationale mintforum is ook groen maar wel een stuk beter te lezen ;)
LM18.3xfce
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor Joan » Zo 11 Feb 2018, 14:58

Dit forum is gebouwd met phpBB software en heeft twee instellingen voor de kleur, waarmee ook de vorm veranderd. Dat is alleen te veranderen door andere forum-software te installeren.
Bij de keuze heeft men voor deze forum-indeling gekozen en daarmee de mogelijkheden die daaraan vast zitten.

Alles veranderd, dus mogelijk dat er iemand met een andere keuze komt en alles overzet.
Zelf vind ik het groen mooier dan het blauw en heb er geen moeite mee.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
EvanC
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 92
Lid geworden op: Zo 25 Sep 2016, 19:02

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor EvanC » Za 21 Jul 2018, 18:24

Dit forum is gebouwd met phpBB software en heeft twee instellingen voor de kleur, waarmee ook de vorm veranderd. Dat is alleen te veranderen door andere forum-software te installeren.
De lichtgroene kleur van het Simplicity thema komt inderdaad niet op elk scherm tot zijn recht. RAL 6209 Mintgroen is beduidend donkerder en aangenamer: maar vind maar eens zo'n thema.
Veranderen naar ProSilver is alleen van toepassing als men ingelogd is.
Een verandering van thema betekent waarschijnlijk ook dat er iets nieuws aangekocht dient te worden.
Dell XPS 13: Fedora 39 Cinnamon + GNOME Boxes
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 800
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor DeBaas » Zo 22 Jul 2018, 13:05

https://chrome.google.com/webstore/deta ... lkhoghieie
https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... rc=hotness

Mogelijk is een van beide optie/addon links handig om je scherm min of meer in negatief beter uitleesbaar te maken.
Gebruikersavatar
EvanC
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 92
Lid geworden op: Zo 25 Sep 2016, 19:02

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor EvanC » Zo 22 Jul 2018, 15:26

Het huidige Simplicity thema van Artodia heeft veel kleurkeuzes: de lichtgroene kleur is niet meer aanwezig, wel iets donkerder.

Simplicity groen voor phpBB 3.1
Afbeelding
Dell XPS 13: Fedora 39 Cinnamon + GNOME Boxes
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor Maik » Zo 22 Jul 2018, 15:31

Wat jij daar op de website ziet als voorbeeld is de eigenlijke kleur van Simplicity. Zover ik mij kan herinneren heeft Bas, waarmee ik in het verleden samen werkte, het kleuren pallet van het Simplicity thema aangepast om het wat meer Minty te laten lijken en dat zo gedownload en hier toen geinstalleerd.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
EvanC
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 92
Lid geworden op: Zo 25 Sep 2016, 19:02

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor EvanC » Zo 22 Jul 2018, 15:47

Aha, er is dus gesleuteld aan het originele thema: derhalve kan het ook iets donkerder gezet worden (of de originele groenkleur weer kiezen).
Mintgroen is donkerder dan het huidige forumgroen. Er is dus behoorlijk afgeweken van wat men Minty kan noemen.
Dell XPS 13: Fedora 39 Cinnamon + GNOME Boxes
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor Maik » Zo 22 Jul 2018, 15:58

Kunnen ze zo 1, 2, 3 niet want dat zou inhouden dat het thema opnieuw gedownload moet worden etc.. en wij hebben zelf geen toegang tot de server waar het forum op draait. Linprofs beheerd het systeem namelijk en hun hebben ook niet alle tijd als company zijnde om zich hiermee bezich te houden. Vergeet niet dat er laatst met upgraden van de forumsoftware veel problemen zijn geweest wat nog verder uitgepluist moet worden, eventueel op een test server.

Ikzelf heb geen problemen met het thema... verschillende mensen met verschillende wensen, hardware en zicht. Je kan nooit iedereen tevreden stellen.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
EvanC
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 92
Lid geworden op: Zo 25 Sep 2016, 19:02

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor EvanC » Zo 22 Jul 2018, 16:33

Die forum-upgrade heeft inderdaad prioriteit. Wellicht kun je later het verzoek doen om het thema aan te passen (de licentie voor het thema zul je nog wel hebben).
Of het nog toepasbaar is voor de nieuwste phpBB versie durf ik niet te zeggen: zo niet dan kom je er niet onderuit om een nieuwere versie aan te schaffen.
Thema's blijven met het voortschrijden van de phpBB forumsoftware niet altijd compatible, eens houdt het op.
Dell XPS 13: Fedora 39 Cinnamon + GNOME Boxes
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Mintkleur slecht leesbaar

Berichtdoor Maik » Zo 22 Jul 2018, 16:47

Ik heb niks van een licentie in ieder geval, dat zal wel bij de heren van Linprofs liggen. Het verzoek mag je van mij ook zelf indienen mocht je het nodig vinden.
Het thema is overigens gratis maar ze zouden het hier op Mint NL wel mogen vermelden dat het handelt om een BSD Licentie en door wie de style gemaakt is: https://www.phpbb.com/customise/db/styl ... 5265f41d49

Momenteel draait het forum op een wat oudere software van phpBB met het daarbij behorende en compatible thema. Dat men het thema mee moet updaten als men een nieuwe versie van de phpBB forumsoftware installeert is mij overigens al jaren bekend.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen

Terug naar “Linux Mint NL”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast