Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Klets over Linux Mint Nederland en Vlaanderen
frits

Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor frits » Ma 15 Okt 2018, 09:56

Als (inmiddels) regelmatige bezoeker van dit forum ben ik op zoek naar de mogelijkheid om aangemeld/ingelogd te blijven. Ik moet dit steeds weer opnieuw doen. Ook de knoppen onder Snelle links zou ik wel graag in de balk zichtbaar willen zijn naast Snelle links en FAQ. Is dat een optie?

Groet,
Frits
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor Joan » Di 16 Okt 2018, 02:59

Het is niet mogelijk om ingelogd te blijven. Dit is ingesteld tegen te grote belasting van de servers en het helpen voorkomen dat ongewenst bezoek de mogelijkheid heeft om ongelimiteerd door het forum te struinen. Het is ook een beveiliging voor je eigen internetverbinding als je per ongeluk vergeet de verbinding met het forum te verbreken. Als er betere manieren worden gevonden om bedreigingen te verminderen zal het zeker worden aangepast.

Wat je met snelle link en balk bedoelt begrijp ik niet.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
frits

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor frits » Di 16 Okt 2018, 08:31

1ste reactie: Helder, dank voor de toelichting.
2de: Als ik op een forum kom kijk ik altijd het 1ste naar de nieuwe berichten sinds mijn vorige bezoek. Die kun je nu opvragen via snelle link. Ik zou die items onder Snelle link liever in een balk naast elkaar willen zien, zoals je dat op veel fora ziet. Werkt sneller. Hoop dat het nu duidelijk is.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor dirkjanl » Di 16 Okt 2018, 16:36

Zoiets?
Afbeelding

Vriendelijke groet
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
frits

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor frits » Di 16 Okt 2018, 16:47

Ja, inderdaad. Dat is wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
VuurVosje
Senior
Senior
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 11 Sep 2018, 12:08

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor VuurVosje » Di 16 Okt 2018, 23:02

Bij mij staan de 'Nieuwe Berichten' in de balk.
De link 'Nieuwe Berichten' kun je ook bookmarken dan ga je er via je browser direkt heen.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor Joan » Di 16 Okt 2018, 23:40

Zoals Vuurvosje meldt zit je er meteen in.
De instelling in het bericht van dirkjanl kun je vinden in je profiel bij Forumvoorkeuren en te kiezen voor Postsilver.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
frits

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor frits » Wo 17 Okt 2018, 08:00

Postsilver heb ik in gebruik, maar de instelling van Dirk Jan kan ik niet vinden.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor Joan » Wo 17 Okt 2018, 15:28

Postsilver heb ik in gebruik, maar de instelling van Dirk Jan kan ik niet vinden.
Dat is Postsilver.
Ga naar je Profiel dan Forumvoorkeuren dan Mijn forumstijl: klik op het driehoekje naast Ssimplicity klik op Psostsiver en klik op Vestuur.
Daarna zie je wat Dirkjan ook laat zien.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor Peterbeter » Do 18 Okt 2018, 14:34

Hier krijg ik helaas ook geen ¨nieuwe berichten¨ te zien nadat ik bij forumvoorkeuren heb gekozen voor prosilver en dat heb verstuurd...
Er moet dan nog ee nandere instelling worden aangepast vermoed ik. Al kan ik die ook niet vinden.
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor dirkjanl » Do 18 Okt 2018, 14:51

Nee, dat klopt, dat is niet zichtbaar, dat wat je boven in de afbeelding ziet in lichtblauw (nieuwe berichten en Onbeantwoorde berichten) heb ik in de afbeelding toegevoegd.

Dirk Jan
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
frits

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor frits » Do 18 Okt 2018, 15:31

En daarmee lijken we weer terug bij "af" te zijn. Maar wat Dirkjan heeft laten zien is precies wat ik zoek. Nu nog horen of dit mogelijk is.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor Joan » Do 18 Okt 2018, 15:53

In Simplisity staan drie linken, waaronder "Nieuwe berichten".
In Postsilver is een menu "Snelle links" waarin meer onderdelen staan die snel kunnen worden geopend.
Aanpassen van die werkbalk is niet mogelijk.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
VuurVosje
Senior
Senior
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 11 Sep 2018, 12:08

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor VuurVosje » Do 18 Okt 2018, 15:57

Ik heb de standaard layout en daar staat 'Nieuwe Berichten' in de bovenbalk.
Maar nogmaals: maak een bookmark vd newposts, dat is de makkelijkste oplossing.

Afbeelding
frits

Re: Aanmelden/inloggen op Linux Mint NL

Berichtdoor frits » Do 18 Okt 2018, 17:02

Je hebt gelijk. In standaard zie je het wel, maar nu heb ik weer die onleesbare groene kleuren. Zucht..........

Terug naar “Linux Mint NL”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten