LMDE info op de Wiki

Klets over Linux Mint Nederland en Vlaanderen
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

LMDE info op de Wiki

Berichtdoor Maik » Za 31 Aug 2019, 16:04

Mij was opgevallen dat de info over LMDE op de Wiki niet helemaal meer klopt: https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?title=LMDE
Linux Mint Debian Edition LMDE is een semi rolling-release-Linuxdistributie (bijna rollende uitgave)
Dit klopt niet meer want LMDE is tegenwoordig gebaseerd op Debian Stable en dus een normale static-release geworden. Net als bij de normale Linux Mint edities kan men ervoor kiezen om of te upgraden naar de nieuwe LMDE uitgave of een verse installatie uit te voeren. Het enige wat nog continu geupdate wordt zijn de Mint en desktop componenten. Verder is er dus geen enkele vermelding meer dat LMDE een semi-rolling distro zou zijn.
LMDE is a Linux Mint project and it stands for "Linux Mint Debian Edition".

Its main goal is for the Linux Mint team to see how viable our distribution would be and how much work would be necessary if Ubuntu was ever to disappear. LMDE aims to be as similar as possible to Linux Mint, but without using Ubuntu. The package base is provided by Debian instead.
There are no point releases in LMDE. Other than bug fixes and security fixes Debian base packages stay the same, but Mint and desktop components are updated continuously. When ready, newly developed features get directly into LMDE, whereas they are staged for inclusion on the next upcoming Linux Mint point release.
Bron: https://linuxmint.com/download_lmde.php

Of heb ik het mis?
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
drum
Junior
Junior
Berichten: 43
Lid geworden op: Za 13 Nov 2010, 10:17

Re: LMDE info op de Wiki

Berichtdoor drum » Za 31 Aug 2019, 16:26

Ik denk dat je het juist hebt.
En nu maar hopen op een rappe uitgave van LMDE4.
HP Z400 Workstation
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: LMDE info op de Wiki

Berichtdoor Maik » Za 31 Aug 2019, 16:40

Ik vermoed dat LMDE4 nog even op zich laat wachten gezien de berichten op het Engelstalige Mint forum: https://forums.linuxmint.com/viewtopic. ... 1&t=297818
Verder heb ik gisteren avond op één van mijn laptops LMDE3 Cinnamon geinstalleerd, na het updaten heb ik wat aanpassingen op de taakbalk moeten doorvoeren om de look/werking van Linux Mint 19.2 te krijgen zoals die nu is. Is goed gelukt en werkt lekker soepel. :)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: LMDE info op de Wiki

Berichtdoor Joan » Za 31 Aug 2019, 19:26

Dit bericht is nu toegevoegd aan de LNL wiki.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
drum
Junior
Junior
Berichten: 43
Lid geworden op: Za 13 Nov 2010, 10:17

Re: LMDE info op de Wiki

Berichtdoor drum » Za 31 Aug 2019, 22:04

Ik vermoed dat LMDE4 nog even op zich laat wachten gezien de berichten op het Engelstalige Mint forum: https://forums.linuxmint.com/viewtopic. ... 1&t=297818
Verder heb ik gisteren avond op één van mijn laptops LMDE3 Cinnamon geinstalleerd, na het updaten heb ik wat aanpassingen op de taakbalk moeten doorvoeren om de look/werking van Linux Mint 19.2 te krijgen zoals die nu is. Is goed gelukt en werkt lekker soepel. :)
idd. laatste reactie is van mij(op het Engelstalig forum), ben hier gekend als 'drum', wat nog een oude nickname is van in mijn begin dagen met linux.
En hopelijk krijg ik gelijk en wordt het een kerstmis-cadeau ;)
HP Z400 Workstation
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: LMDE info op de Wiki

Berichtdoor Maik » Za 31 Aug 2019, 23:16

Cool, als het goed is ook drum van Ubuntu NL? Het zou wel fijn zijn als we wat meer info konden krijgen over de ontwikkeling van LMDE4 of wanneer ze ermee verwachten te starten. Misschien heb je inderdaad wel gelijk en wordt het een kerstcadeau, zou in ieder geval wel tof zijn.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: LMDE info op de Wiki

Berichtdoor Maik » Zo 01 Sep 2019, 01:57

Dit bericht is nu toegevoegd aan de LNL wiki.
Waarvoor dank. :)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
drum
Junior
Junior
Berichten: 43
Lid geworden op: Za 13 Nov 2010, 10:17

Re: LMDE info op de Wiki

Berichtdoor drum » Zo 01 Sep 2019, 08:30

Het zou wel fijn zijn als we wat meer info konden krijgen over de ontwikkeling van LMDE4 of wanneer ze ermee verwachten te starten.
Daar heb je gelijk in Maik, heb de vraag eens gesteld op het Engelstalig forum, niet dat ik er veel respons op verwacht maar je weet nooit.
HP Z400 Workstation
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: LMDE info op de Wiki

Berichtdoor Maik » Zo 01 Sep 2019, 13:13

Gruppo Sportivo had gereageerd en zei dat we hier wat info konden vinden: https://github.com/linuxmint/Roadmap
Zoals ik het zie op de roadmap krijgen we eerst nog Linux Mint 19.3 en daarna beginnen ze aan LMDE4.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen

Terug naar “Linux Mint NL”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten