Betreft de manier van modereren

Klets over Linux Mint Nederland en Vlaanderen
Maik
Held
Held

Betreft de manier van modereren

Berichtdoor Maik » Zo 17 Mei 2020, 20:27

Ik ben van mening dat het modereren van het forum hier niet echt goed verloopt zoals het eigenlijk zou moeten. Gemelde berichten aan de moderatoren wordt (bijna) niets mee gedaan zoals bijvoorbeeld topics die op de verkeerde plaatst staan, topic titels of berichten waarin Windows Windhoos of iets anders genoemd wordt, welke dus afkraken/bashen is, wordt/worden niet aangepast.
Topics worden in de meeste gevallen zonder enige reden gesloten of verwijdert en gepostte berichten waar totaal niets mis mee is worden vaak zonder verdere kennisgeving verwijdert zoals mij vandaag ook weer opgevallen is. Dit kan gewoonweg niet.

Ik moest het even kwijt en zou dit graag anders willen zien.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: Betreft de manier van modereren

Berichtdoor Joan » Ma 18 Mei 2020, 01:54

Als de forumbeheerders slakken zien bespreken we of we zout strooien. Het zout is maar beperkt aanwezig, dus we strooien alleen bij grote problemen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Ma 18 Mei 2020, 02:59

Onbenullige reactie als je het mij vraagt. Je grijpt zelf in bij minder of geen grote problemen. Mijn reactie in dit topic is verwijderd geweest zonder enige gegronde reden, er was niets mis mee en daarna is ook het topic op slot gezet; viewtopic.php?f=41&p=28938#p28938
Ik heb Mark van Linprofs ook even op de hoogte gesteld van mijn bevindingen want zo gaat het niet naar mijn mening.

Je verwijdert berichten zonder ook maar enig commentaar te posten om welke reden het verwijderd werd en brengt de leden niet op de hoogte, iets wat niet kan en dat stoort mij enorm. Of modereer fatsoenlijk en zeg erbij waarom je berichten verwijdert of topics op slot zet of zoek andere moderatoren die weten hoe een forum te runnen.

Het is geen belediging maar een constatering van de feiten.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Ma 18 Mei 2020, 03:57

Ik ben van mening dat het modereren van het forum hier goed verloopt zoals het eigenlijk niet zou moeten. (moeten?)
Ik vind het ook Geen Stijl, maar ik ga niet elke komma en punt controleren en aanpassen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
tytsjerksteradiel
Senior
Senior

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Ma 18 Mei 2020, 12:01

Los van de problemen die Maik aankaart zie ik er één dat er met kop en schouders bovenuit steekt, namelijk het verwijderen van een reactie ... tenzij de inhoud ervan de grenzen van het fatsoen overschrijdt … uiteraard , maar zie niet in hoe Maik hiertegen gezondigd zou hebben ?

Een slotje op een topic plaatsen , daar heb ik geen enkel probleem mee , integendeel , de twee laatste zijn volledig verantwoord … een reactie verwijderen daarentegen ;

Ik spreek van een ervaring uit mijn recent “ forum “ verleden , waar ik een reactie in een open chat ruimte geplaatst had waarin ik weliswaar ongezouten maar wel degelijk onderbouwd mijn kritiek uitte over een bepaald onderwerp en de daarin geplaatste standpunten tot zelfs adviezen ( sic ) .
had het niet eens over “ sterrenjagers “ en spammers die je systematisch trachten af te leiden naar hun persoonlijk blogje .

Mijn reactie werd eveneens onmiddellijk verwijderd waarna ik besloot van al mijn ( bescheiden ) bijdragen te verwijderen en niet meer deel te nemen aan een forum dat kritisch ingestelde geesten en het gezond verstand weert .

Durf te hopen dat ik ook hier niet tot dezelfde conclusie moet komen ?

By the way beste Joan ,
U zegt : “ Ik vind het ook Geen Stijl, maar ik ga niet elke komma en punt controleren en aanpassen “
mogen we hieruit afleiden dat U het niet bent die de reactie van Maik verwijderd heeft ?
Omnes Vulnerant , Ultima Necat
LINUX MINT installatiegids : https://linuxmint-installation-guide.re ... nl/latest/
LMDE 4 Hardware UEFI Installatie : https://www.youtube.com/watch?v=O1z6C9hdtmk
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Ma 18 Mei 2020, 13:36

Ik ben vooral bezig met spambestrijding en heb geen publiekelijke mening over de bezigheden van anderen.
Er is ook een mogelijkheid dat bij de bezigheden op een verkeerde knop wordt gedrukt. Dat is mij in het begin meermaals gebeurd.

Overigens is Geen Stijl bedoeld als metafoor.
tytsjerksteradiel
Senior
Senior

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Ma 18 Mei 2020, 15:03

Mag ik uit uw reactie voor lief aannemen dat gezond verstand en kritische geesten nog steeds een plaats verdienen op dit forum ? Mag ik daar van uitgaan ?

Vraag dit uitdrukkelijk omdat ik zinnens ben van eerstdaags een topic te starten in het MINT café waar ik , onderbouwd en ongezouten , mijn bezorgdheid zal uiten m.b.t. het decadente gebruik van het internet in het algemeen en hoe we ons hiertegen kunnen wapenen , namelijk door ons gezond verstand te gebruiken en kritischer te gaan denken .

Mijn inziens , helaas , het enige wapen dat ons nog rest om deze kwalijke evolutie te counteren … kleef er het etiketje “ bad evolution 2.2xxx “ op .

dat ik hiermee tegen sommige schenen zal stampen is onvermijdelijk , maar er is niets of niemand dat belet van democratisch adequaat terug te stampen
LINUX MINT installatiegids : https://linuxmint-installation-guide.re ... nl/latest/
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Ma 18 Mei 2020, 18:11

Zeker dat kritiek kan leiden tot verbeteringen, maar verwar het niet met 'realisme van het moment' dat de mate van bruikbaarheid bepaald.
Over decadentie zijn al veel commentaren en boeken geschreven, dus lijkt me hier overbodig. Als het dan ook nog over internetgebruik gaat wordt het heel ingewikkeld om dat zonder experts en strenge regels in goede banen te leiden en ontstaan eindeloze discussies die niets opleveren, dus ook ongewenst.
Zie nu al waar een mening toe leidt. Een discussie die alle kanten op gaat.

Alleen Nederland heeft al ruim 17.000.000 inwoners waarvan het grootste deel internet gebruikt met verschillende toegangsmogelijkheden en verschillend sociaal gebruik. Onherroepelijk zal ook de 5G problematiek daarin worden vermengd. Het is via dit forum niet mogelijk om daarin te voorzien of verandering te brewerkstelligen.
Er zijn betere mogelijkheden dan dit forum om een breder publiek te bereiken en je, niet Linux Mint gerelateerde, frustraties te uiten.
tytsjerksteradiel
Senior
Senior

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Ma 18 Mei 2020, 19:16

........ niet Linux Mint gerelateerde, frustraties te uiten.
oef , U bespaart mij aardig wat werk, want mijn geplande topic neemt alsmaar meer de vorm aan van een manifest .
van wat echt Linux Mint gerelateerd is blijft er echter weinig van over .
geen topic dus

edit ;
wat de frustraties betreft , heb ik niet en aan affectie heb ik geen gebrek
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Ma 18 Mei 2020, 19:58

Los van de problemen die Maik aankaart zie ik er één dat er met kop en schouders bovenuit steekt, namelijk het verwijderen van een reactie ... tenzij de inhoud ervan de grenzen van het fatsoen overschrijdt … uiteraard , maar zie niet in hoe Maik hiertegen gezondigd zou hebben ?

Een slotje op een topic plaatsen , daar heb ik geen enkel probleem mee , integendeel , de twee laatste zijn volledig verantwoord … een reactie verwijderen daarentegen ;

....
Het gaat erover uit dat er een duidelijke reden gegeven wordt waarom een topic op slot gaat of een topic of reactie verwijdert wordt. Nu lijkt het erop dat deze zaken gewoon klakloos gedaan worden voor wat betreft het op slot zetten of verwijderen van berichten en topics.

Nog steeds heb ik geen antwoord gekregen waarom mijn reactie uit het topic verwijderd is geweest en het topic ook op slot is gezet. Er zijn wel vaker ineens zonder kennisgeving berichten verdwenen waarvan je denkt of het wel een gegronde reden had. En dan praat ik niet over de begintijd dat Wilfried en Joan hier gingen modereren maar gaat het over de periode van de afgelopen anderhalf tot twee jaar.

Ik heb en blijf er mijn vraagtekens bij hebben.... ook bij de rest van de meldingen die gedaan worden waarvan bijna niks wordt uitgevoerd. Als Joan de enige is die hier nog modereert dan wordt het tijd nog iemand erbij te nemen lijkt mij.
DeBaas
Held
Held

Berichtdoor DeBaas » Ma 18 Mei 2020, 21:06

Binnenkort start Maik een eigen forum.........
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Ma 18 Mei 2020, 21:08

Beste Maik,

Een duidelijke reden waarom een actie wordt ondernomen is afhankelijk van de omstandigheden.
Waarom je reactie is verdwenen weet ik niet en kan het niet achterhalen en/of terugdraaien. Wat ik wel weet is dat het onderwerp een vervolg was op een eerder onderwerp dat door leden als niet relevant werd bestempelden en is gesloten om ongewenste discussie te voorkomen. Dat is ook de reden waarom het vervolgonderwerp is gesloten.

Wilfried is de hoofd moderator en beslist over interne zaken.
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Ma 18 Mei 2020, 21:10

Binnenkort start Maik een eigen forum.........
Als je niks zinnigs bij te dragen hebt zeg dan liever niets. ::)
Overigens was Mint NL onder beheer van mij en Bas voor een geruime tijd.
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Ma 18 Mei 2020, 21:18

Joan,
Tja, Wilfried kan het niet geweest zijn want hij was 8 Mei voor het laatst actief hier op het forum. Dus hij heeft niks beslist en kan niets gedaan hebben, de enige die hier modereert momenteel en zaken uitvoert ben jij. Het topic was van 16 Mei en mijn reactie was van dezelfde dag of de dag erna.... Dus.... verklaar mij dat maar eens.
Je hebt de mogelijkheid om de administrator en moderator logs na te kijken, daarin staat duidelijk wie wat heeft gedaan.
DeBaas
Held
Held

Berichtdoor DeBaas » Ma 18 Mei 2020, 21:37

Beste Maik,
De reden dat ik heb aangegeven dat ik het te wraken topic gemeld heb bij de moderatoren is om te voorkomen dat er een welis nietus diskussie, over een twijfelachtige youtube video over al dan niet werkzame oplossing, zou ontstaan, die ik totaal niet binnen de Mint gemeenschap vond passen. Excuus, doe het een volgende maal weer.
Dank je dat je je daar zo over opwind. Mijn advies haal je schouders op en ga verder met leven, liefst in goede gezondheid.
Het heeft geen enkele zin, ook niet voor mij, om me kwaad te maken over het verdwijnen van berichten, topics en zelfs complete websites. E.e.a. is mensenwerk, gelukkig hebben die een eigen mening en reageren uit vaak andere omstandigheden. Het zij zo. Ik heb me daar al 10 tallen jaren bij neergelegd.
Over tot de orde van de (Mint onderwerpen) dag,
Groet,
Ed

Terug naar “Linux Mint NL”