Betreft de manier van modereren

Klets over Linux Mint Nederland en Vlaanderen
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: Betreft de manier van modereren

Berichtdoor Joan » Ma 18 Mei 2020, 21:39

Alles wat ik weet is hier verklaard. Ik kan je verder niet helpen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Ma 18 Mei 2020, 21:47

Dan zij het zo.Toch bedankt.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Ma 18 Mei 2020, 22:54

Beste Maik,
De reden dat ik heb aangegeven dat ik het te wraken topic gemeld heb bij de moderatoren is om te voorkomen dat er een welis nietus diskussie, over een twijfelachtige youtube video over al dan niet werkzame oplossing, zou ontstaan, die ik totaal niet binnen de Mint gemeenschap vond passen. Excuus, doe het een volgende maal weer.
Dank je dat je je daar zo over opwind. Mijn advies haal je schouders op en ga verder met leven, liefst in goede gezondheid.
Het heeft geen enkele zin, ook niet voor mij, om me kwaad te maken over het verdwijnen van berichten, topics en zelfs complete websites. E.e.a. is mensenwerk, gelukkig hebben die een eigen mening en reageren uit vaak andere omstandigheden. Het zij zo. Ik heb me daar al 10 tallen jaren bij neergelegd.
Over tot de orde van de (Mint onderwerpen) dag,
Groet,
Ed
Volgens mij praten we niet over hetzelfde topic. Ik heb het niet gehad over het topic met de youtube links maar over het andere topic wat erna volgde waarin ik een reactie had gepost, waarvan ik eerder in dit topic een link postte. Ik had het over dit topic: viewtopic.php?f=41&p=28938#p28938

Verder is het Mint Cafe voor Offtopic zaken en waarom zou het daar niet gepost mogen worden? Wel ben ik van mening dat het wat veel aan het worden is aangaande het Corona gedoe waarvan we de afgelopen maanden al meer dan genoeg genoeg horen op radio, TV, social media etc. en vind dat het verder hier niet nog eens aangekaart moet worden en uit de hand loopt zoals op een ander forum het geval was.

Dat was ook ongeveer de reactie die schijnbaar op onverklaarbare wijze verwijderd is geweest.

Ik ben vrij om mijn mening te delen over het verloop van bepaalde zaken en doe dat bij deze gewoon. Ieder heeft zijn/haar manier van modereren maar men moet ook open staan voor kritiek en verbeteringen. Ik heb in het verleden hier gemodereerd met de twee huidige heren maar helaas werkte dat niet zoals ik het me had voorgesteld. Bas en ik waren destijds op elkaar ingespeeld en stonden met veel zaken op 1 lijn. Dat is me met het huidige team nooit gelukt helaas, vandaar dat ik er ook weer ben uitgestapt omdat er een eigen koers werd gevaren. Het was voor mijn gevoel twee tegen 1 en dat werkt niet, zo ben je geen team.
Als je als moderator met meerdere rechten nog niet eens in staat bent de logs na te gaan waar wat is gebeurt en door wie of zoiets niet wil doen, dan heb ik daar m'n bedenkingen bij.

Ik laat het hier ook verder bij want we komen hier niet echt verder.
DeBaas
Held
Held

Berichtdoor DeBaas » Di 19 Mei 2020, 01:10

Even goede vrienden en terug naar af ;)
Afbeelding
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Di 19 Mei 2020, 01:22

Ik ben van mening dat nu met deze conversatie wel duidelijk moet zijn waarom sommige onderwerpen op slot worden gezet of berichten worden gewist.

Ik ben van mening dat deze hele discussie rijp is voor verwijdering. Meeste stemmen gelden.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Di 19 Mei 2020, 04:18

Ik zie totaal geen reden om dit topic te verwijderen. Verwijderen betekent en bevestigt dat men niet tegen kritiek kan en dus niet open staat ervoor om te kijken wat er eventueel anders of beter gedaan kan worden in de toekomst.
Just my two cents....
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Di 19 Mei 2020, 05:18

Dit hele topic heeft niets met (Linux) Mint te maken. Het meeste is geen kritiek maar gezeur over menselijke onvolkomenheden. Voor goede kritiek zijn niet zoveel woorden nodig.
Dat MEN niet tegen kritiek kan is te algemeen en heeft ook met jouw te maken. Als ik geen kritiek zou kunnen verdragen had ik het niet proberen uit te leggen, maar die antwoorden kan jij niet accepteren.
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Di 19 Mei 2020, 05:44

Dit topic staat in het Linux Mint NL gedeelte, een gedeelte wat volgens de titel gebruikt mag worden voor feedback over het forum en de site van Mint NL. Zo niet dan moeten jullie dat gedeelte maar weghalen van mijn part. Voor mij zijn er verder geen duidelijke antwoorden gegeven en wordt er net zoals altijd rond de pot gedraait. Ik kan veel kritiek verdragen en haal daar dan het beste uit om iets te kunnen verbeteren.

Ik accepteer sommige delen van de antwoorden niet omdat het altijd hetzelfde is, Wilfried is hoofdmoderator en de eindbeslissing heeft hij. Iets wat ik door de jaren heen al genoeg heb gehoord. Wilfried is niet vaak of bijna nooit hier, enkel jij. Dus neem jij de beslissingen op eigen houtje momenteel. Ik blijf erbij dat het maar vreemd is als berichten zomaar verdwijnen, jij niet weet wat er gebeurt is of hoe het gebeurt is. Je neemt nog niet eens de moeite om in de moderator logs te kijken, tenzij je daar geen rechten voor hebt maar dat lijkt mij sterk.

Als je van plan bent dit topic te verwijderen wees dan a.u.b. ook zo vrij om per omgaande mijn account hier te verwijderen.

Einde discussie.
DeBaas
Held
Held

Berichtdoor DeBaas » Di 19 Mei 2020, 10:47

Mag weg, heeft geen enkele meerwaarde, evenals de twee topics hieraan voorafgaande........
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Di 19 Mei 2020, 14:59

Ik hoef de logs niet te raadplegen om mijn handelingen te controleren.

In 'Covid-19 geneesmiddel bestaat!' staat de reden waarom het onderwerp is gesloten.
In 'Café is café' dreigde het te herhalen en heb ik alle reacties verwijderd en gesloten.

Dat kan iedereen lezen.
tytsjerksteradiel
Senior
Senior

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Di 19 Mei 2020, 15:16

...
In 'Covid-19 geneesmiddel bestaat!' staat de reden waarom het onderwerp is gesloten.
In 'Café is café' dreigde het te herhalen en heb ik alle reacties verwijderd en gesloten.
...
+1
Omnes Vulnerant , Ultima Necat
LINUX MINT installatiegids : https://linuxmint-installation-guide.re ... nl/latest/
LMDE 4 Hardware UEFI Installatie : https://www.youtube.com/watch?v=O1z6C9hdtmk
tytsjerksteradiel
Senior
Senior

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Di 19 Mei 2020, 15:35

...
Ik ben van mening dat deze hele discussie rijp is voor verwijdering. Meeste stemmen gelden.
-1
Omnes Vulnerant , Ultima Necat
LINUX MINT installatiegids : https://linuxmint-installation-guide.re ... nl/latest/
LMDE 4 Hardware UEFI Installatie : https://www.youtube.com/watch?v=O1z6C9hdtmk
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Di 19 Mei 2020, 19:13

Ik hoef de logs niet te raadplegen om mijn handelingen te controleren.

Dat kan iedereen lezen.
Nu gaan we het helemaal krijgen.... Eerst zeg je duidelijk dat je niet weet waarom mijn reactie verdwenen is:
Beste Maik,

Een duidelijke reden waarom een actie wordt ondernomen is afhankelijk van de omstandigheden.
Waarom je reactie is verdwenen weet ik niet en kan het niet achterhalen en/of terugdraaien. Wat ik wel weet is dat het onderwerp een vervolg was op een eerder onderwerp dat door leden als niet relevant werd bestempelden en is gesloten om ongewenste discussie te voorkomen. Dat is ook de reden waarom het vervolgonderwerp is gesloten.

Wilfried is de hoofd moderator en beslist over interne zaken.
viewtopic.php?f=24&t=6355#p28979

En nu geef je aan dat je ze toch verwijderd blijkt te hebben uit het 'Café is café' topic. Ik vraag me bij deze dan ook serieus af of je nog wel weet waar je mee bezig bent.

Verder vind ik dat er in het 'Café is café' topic een reactie had mogen worden geplaatst in de trend van "Ik heb het topic opgeschoond door de berichten te vewijderen en een slotje geplaatst om dezelfde reden als het vorige topic". Dan weten de leden waar ze aan toe zijn en wat de reden is. Zo voorkom je dit soort toestanden als in dit topic. Duidelijkheid is wat telt.
Overigens hadden de reacties niet verwijdert hoeven worden, mits er iets ergs, beledigends in stond wat niet door de beugel kan, gewoon een slotje had voldaan. ;)
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Wo 20 Mei 2020, 14:30

Ja Maik, ik verwijder wel eens berichten en kijk dan niet wie de auteur is. Ook in dit geval heb ik niet gekeken van wie het is en weet dus ook niet of daar iets wereldschokkends van jouw bij zat.
Ik weet dus niet of ik jouw bericht heb verwijderd.
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Wo 20 Mei 2020, 17:25

Daarom ben en blijf ik van mening dat het modereren van het forum hier niet echt goed verloopt. Inclusief wat ik aanhaalde in de beginpost van dit topic. Er zijn gewoon zaken die beter zouden kunnen en bij stilgestaan zou kunnen worden.
Toen ik modereerde op verschillende fora door de jaren heen wist ik exact van wie ik berichten verwijderde, om welke reden en bracht deze op de hoogte via een prive bericht of melde het in het topic zelf. Bij topics verwijderen deed ik exact hetzelfde. Verwijderen deed ik niet zomaar en keek eerst of het wel echt noodzakelijk was.

Maar goed, doe ermee wat je wil. Ik laat het hier nu verder echt bij.

Terug naar “Linux Mint NL”