Verwijderde post

Klets over Linux Mint Nederland en Vlaanderen
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Verwijderde post

Berichtdoor Jamint » Di 18 Aug 2020, 18:28

Ik zie nu pas dat een post van mij waarin ik alleen een mede-Linuxgebruiker prikkel zijn slimme truuk om wachtwoorden te onthouden te vertellen in een topic met als onderwerp: Wachtwoord beheerder, bot is verwijderd/weggemodereerd.
Waarom deze autocratische dwaling in de moderatie vraag ik mij af?
Wat heb ik tegen de regels van het forum gedaan?

Wordt hier iemands (mijn) reactie dus 'onthoofd'...

Letterlijke tekst:
door Joan » Do 13 Aug 2020, 23:14:
Al men geen antwoord op een vraag kan geven, reageer dan niet.
Reacties die buiten de vraag vallen worden al snel, zonder verdere uitleg verwijderd. Zoals hier
...omdat deze geen directe lijn vormt met een vraag van een TS, maar wel een indirecte, waarmee het topic indiscutabel interessanter wordt voor iedereen, ook voor degenen die niet direct aan een vraag van een TS kunnen voldoen?

Hier word ik dus zwaar pissig van >:( en zie per direct (NU) volledig af van het zorgvuldig opstellen van- en daarna posten van bijdragen die alleen maar tot doel hebben ons geliefde besturingssysteem voor allen nuttig en plezierig te houden.
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1308
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Verwijderde post

Berichtdoor Joan » Di 18 Aug 2020, 19:39

Als men een oplossing zoekt wordt het lastig als tussen de vraag en antwoorden allerlei niet ter zaken doende reacties moeten worden doorgelezen om een antwoord te vinden.

Een aantal reacties ging over een opmerking 'dat men wel een oplossing had maar die niet wilde geven, uit veiligheidsoverweging'. Daarop ontststond een discussie over het niet willen geven van ... . Die reacties zijn verwijderd.
Reacties die niet bij de vraag passen veroorzaken veel ruis waardoor een onderwerp onnodig lang, onleesbaar en onbegrijpelijk kan worden.

Het MLNL forum heeft plek voor vraag en antwoord, mededelingen en discussieruimten.
Voor meningen over opmerkingen die buiten de vraagstelling vallen kan men de auteur privé per PB contacteren of openbaar in het Mintcafé bespreken. Zo blijft het eenvoudig om in een onderwerp een antwoord te vinden.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Verwijderde post

Berichtdoor Jamint » Di 18 Aug 2020, 20:19

Als men een oplossing zoekt wordt het lastig als tussen de vraag en antwoorden allerlei niet ter zaken doende reacties moeten worden doorgelezen om een antwoord te vinden.

Een aantal reacties ging over een opmerking 'dat men wel een oplossing had maar die niet wilde geven, uit veiligheidsoverweging'. Daarop ontststond een discussie over het niet willen geven van ... . Die reacties zijn verwijderd.
Reacties die niet bij de vraag passen veroorzaken veel ruis waardoor een onderwerp onnodig lang, onleesbaar en onbegrijpelijk kan worden.

Het MLNL forum heeft plek voor vraag en antwoord, mededelingen en discussieruimten.
Voor meningen over opmerkingen die buiten de vraagstelling vallen kan men de auteur privé per PB contacteren of openbaar in het Mintcafé bespreken. Zo blijft het eenvoudig om in een onderwerp een antwoord te vinden.
@Joan,

Ik ben blij dat je zo snel reageert. :)
Mij moet meteen van het hart dat ik nogal impulsief zwaar ontdaan reageerde. Reden is zonder empathie te willen wekken, dat ik nogal slecht zie en daarom extra veel moeite moet doen om een reactie klaar te hebben (ik blijf maar corrigeren en vaak zie ik na het posten nog een aantal lettertekens niet en/of verkeerd.)

Ik heb alleen gezien het antwoord van degene die ik 'prikkelde' om zijn slimme truuk te melden en daarna niet meer gekeken in het topic omdat hij daar niet inhoudelijk op in ging. Ik wist dus niet dat er zo'n discussie gaande was rond het niet willen geven van.... etc.

Nog een prettige avond verder!

P.s.
Er mag een slotje op dit topic, maar ik weet niet hoe.
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1308
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Verwijderde post

Berichtdoor Joan » Di 18 Aug 2020, 23:38

Geen probleem.
Gebeurt mij ook wel dat ik een onderwerp niet helemaal lees (door alle herhalingen enz) en op dat moment mijn reactie onzinnig of overbodig is.

Wat mij betreft mag dit onderwerp helemaal verwijderd worden. Het gaat toch hoofdzakelijk om onze reactie en heeft verder geen LM functie.
Wat vind jij?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Linux Mint NL”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten