Basic

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Basic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Basic

Berichtdoor Basic » Ma 11 Nov 2024, 17:40

Aangezien ik hier het aankomende jaar veel zal gaan vertoeven op het forum, is het wel zo leuk om mij voor te stellen.

Hallo allemaal,

Mijn naam is Stef en ik ben een man van 42 zonder gedegen kennis van IT & ICT, dus gaat het tijd worden om mij hier in te gaan verdiepen en ben met diverse projecten bezig waar deze kennis bij van pas komt. Mijn hobby's zijn behoorlijk divers, maar veelal richting de techniek kant en aangrenzende zaken. Ik speel af en toe met een RPi van het 1 of ander, maar ben er niet voldoende in thuis om ook projecten grondig te laten slagen.

Op dit moment heb ik besloten om een micro pc om te catten naar Linux zodat ik ook wat meer ervaring kan gaan opdoen in netwerken en stukjes programmeren. Verder wil ik graag mijn micro pc gebruiken om persoonlijke projecten bij te gaan houden en netjes uit te werken. Dat betekent voor mij een website beheren, forum, mailserver en allemaal nieuwe sociale media accounts om een mooi geheel te maken zodat ik het ook met de rest van de wereld kan delen; ook om informatie te geven wanneer ik vragen heb.

Omdat ik het graag goed wil doen, en ook mijn hobby's die aansluiten bij dit verhaal, wil ik een kleine kamer inrichten als mijn hobby plekje. Daar wil ik dan ook mijn micro pc hebben staan voor basis zaken die er toe doen. Alles wat ik in huis heb is een bende geworden en niet meer 1 geheel op dit moment. Er is veel stuk gegaan, veel oude meuk en qua bestanden is het helemaal een bende geworden in de loop der 20 jaar.

Ik hoop dat Linux Mint mij het voordeel geeft dat ik daar veel mee kan leren, het idee van zelf meer bepalen en niet te veel gesodemieter dat als het werkt een externe partij ineens bedenkt dat iets "x" i.v.v. met een abo moet of wat dan ook. Als het werkt dan moet het ook gewoon blijven werken zonder gedoe. Als het crasht wil ik een backup hebben en ook alles in no time op een nieuw systeem kunnen zetten.

Al met al is er voor mij heel veel te leren en verwacht dat dit forum daarom ook een goede plek is voor mij.

Hartelijke groet,
Basic
MoreFine M6 - Mint 22 Xcfe + (L)AMPp & phpBB
Asus K73E - Debian 12 CLI
Rpi 3B - Alpine Linux
Rpi ZW - Kali CLI
MacBook Pro a1398 - Destination Unknown
Blade server -

Dagelijkse puinhoop en leren
stegiman
Moderator
Moderator

Re: Basic

Berichtdoor stegiman » Ma 11 Nov 2024, 23:20

We wensen u veel plezier met onze forum.
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Di 12 Nov 2024, 16:28

Leuk om te lezen. Gaat vast lukken! En welkom hier.
Linux Mint 20.3 & 21.3 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 & 22 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Basic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor Basic » Di 12 Nov 2024, 23:06

Hartelijk dank voor het welkom allen, ik ben inmiddels een Mint Xfce gebruiker en heb dankbaar de tips doorlopen die mij zijn aangeraden.
Rpi 3B - Alpine Linux
Rpi ZW - Kali CLI
Blade server -

HWE64
Held
Held

Berichtdoor HWE64 » Wo 13 Nov 2024, 09:11

Welkom, je bent al aardig bezig. Toch nog een beetje naar de oude win zie dan deze taakbalk.
Afbeelding
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22 Xfce (HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desk
Basic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor Basic » Do 14 Nov 2024, 15:30

Hartelijk dank HWE64, ik begin mijn weg te vinden en kan er wel mee uit de voeten, het is in elk geval makkelijker en sneller dan Windows tot nu toe.
Rpi 3B - Alpine Linux
Rpi ZW - Kali CLI
Blade server -

Basic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor Basic » Za 30 Nov 2024, 21:33