Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
feike
Nieuweling
Nieuweling

Even voorstellen

Berichtdoor feike » Di 18 Mar 2025, 17:14

Hai, Ik ben Feike en sinds een tijdje maak ik vertalingen voor de nieuwe desktop van System76 op Github, ( Cosmic ). Ik vind dat erg leuk en belangrijk om te doen om de toegankelijkheid van Linux als geheel te vergroten, juist voor mensen die niet zo heel computer technisch zijn en / of niet zo heel goed zijn in een vreemde taal ( Engels ). Ik studeer ICT op het MBO waar ik in aanraking kwam met Linux.

Linux mint is een geweldige distro omdat het het beste vertaalt in naar het Nederlands, en het de gebruiker makkelijk maakt om diens computer te gebruiken en te onderhouden, zonder continue in de commandline te hoeven duiken, ( Engelse ) wiki's te doorspitten etc. De commandline is natuurlijk fantastisch voor mensen zoals ik, met een ICT achtergrond, om te scripten en te automatiseren, toch hecht ik veel waarde aan een ( simpele ) gui tool, zoals Timeshift, Synaptics, etc.

Vriendelijke groet,
Feike
DeBaas
Moderator
Moderator

Re: Even voorstellen

Berichtdoor DeBaas » Wo 19 Mar 2025, 14:34

Welkom in MintLand ;)
Groet,
Ed
stegiman
Moderator
Moderator

Berichtdoor stegiman » Wo 19 Mar 2025, 16:39

Fijn dat je doet want dat is inderdaad sterke hulpmiddelen voor mensen dat enkel Nederlands kunnen.

Groetjes

Stegiman
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Wo 19 Mar 2025, 18:52

Hallo Feike,
Welkom hier en mooi dat je je voor Linux inzet. Plezier en het ga je goed. En als je wat te vragen hebt, bijvoorbeeld bij die vertalingen, stel gerust een vraag.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “%s” Stel je even voor