Nieuweling Jan66 stelt zich voor

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
jan66
Nieuweling
Nieuweling

Nieuweling Jan66 stelt zich voor

Berichtdoor jan66 » Wo 16 Okt 2013, 22:42

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jan.
Al lang ben ik met computers bezig geweest; te beginnen met de ZX-81 (voor de ouderen onder jullie misschien bekend), daarna MSX computers en uiteindelijk de PC's. Programmeren met machinetaal, BASIC en DOS.
Allemaal heel leuk en aardig om te doen maar ook erg tijdrovend. Op 'n zeker moment besefte ik dat ik door de snelle ontwikkelingen niet meer te volgen een beetje (erg) de draad kwijtgeraakt ben. Mijn computer (Windows7) doet meestal wat hij moet doen maar ik heb er geen idee meer van hoe het tot stand komt.
Naar horen zeggen zit Linux overzichtelijker en logischer in elkaar en ik hoop met het installeren van Linux mint 13 xfce (Maya) de draad weer een beetje op te kunnen pakken. Tot nu toe vind ik het in ieder geval erg leuk om er mee te spelen!

Hartelijke groet aan allen,

Jan.
Arie
Held
Held

Re: Nieuweling Jan66 stelt zich voor

Berichtdoor Arie » Do 17 Okt 2013, 11:47

Welkom.

MSX computers zijn leuk, hoop van geleerd destijds
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Desktop : Linux Mint Cinnamon 22.1 LTS / LMDE 6
Laptop : LMDE 6
Netbook : LMDE 6
Maik
Senior
Senior

Re: Nieuweling Jan66 stelt zich voor

Berichtdoor Maik » Do 17 Okt 2013, 15:50

Welkom op ons forum jan66,

Ik vind dat je met Linux Mint 13 Xfce een uitstekende keuze heb gemaakt. Ten eerste heb je gelijk een Long Term Support (LTS) versie te pakken die ondersteund wordt met updates tot 2017 en ten tweede is Xfce één van de lichtere, snellere en volwassen desktop omgevingen die er zijn.

Veel plezier ermee.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen

Terug naar “%s” Stel je even voor