Annamintie groet allen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
Annamintie
Nieuweling
Nieuweling

Annamintie groet allen

Berichtdoor Annamintie » Zo 11 Mei 2014, 19:30

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van bijna 60, jawel sommige oudjes EN vrouw EN blont kunnen echt wel met een computer overweg, sterker nog mijn zonen komen bij mij met hun computer problemen, de wereld andersom als je de massa moet geloven.... ::) Afijn, ik woon in het prachtige westfriesland (noordholland voor degene die het in de provincie friesland willen zoeken) en zit werkeloos thuis. Mijn hobby is Bewerkingen maken met Paintshoppro van Corel, kortweg Psp, nee niet die van Sony.

Eindelijk heb ik de knoop dat doorgehakt, Ik heb voor meer dan de helft afscheid genomen van Windows.
Dit wilde ik eigenlijk wel een paar jaar, maar vanwege een aantal programma's bleef ik bij microsoft hangen, net als zoveel mensen denk ik. Met de aankondiging van MS dat XP per april niet meer ondersteund zou worden heb ik mijzelf beloofd deze firma aan de kant te zetten. Dus druk op zoek gegaan naar een alternatief en Ubuntu en Linux speelden door mijn hoofd.
Toen las ik een heel belangrijke regel: Met wini in Linux mint kunt u uw XP programma's blijven gebruiken.
Als Paintshoppro fan, zou ik ook in een nieuwe versie van windows ik mijn huidige versies niet meer kunnen gebruiken, nu ook niet helaas, hoewel eventjes over naar XP, dan wel. Dit is wel een minpuntje, nee een dikke minpunt, maar ach er zijn veel ergere dingen in de wereld toch.
Ja, er is Gimp en dat is vergelijkbaar met Adobe photoshop, maar die heeft nog niet de helft van de mogelijkheden in vergelijking met Paintshop. In het verleden gebruikte ik Adobe en Corel naast elkaar.

En nu heb ik Linux mint dan eindelijk en vertel iedereen die het horen wil (of niet) dat dit echt zo'n gevalletje is van - Dit had ik jaren eerder moeten doen ! - De meeste kijken me aan van, ja, maar jij hebt er verstand van ikke niet en durf daarom niet. Ik vertel ze dat de meeste software er al bij zit en dat er nog genoeg extra keuzes zijn.
Dan laat ik het zien, zelfs met mijn oude wallpaper (beeldschermplaatje), ze zien het verschil niet totdat ik het menu open, maar dan zien ze gelijk hoe duidelijk het is en vertel ze dat je de meeste programma's en spellen ook in Linux kan gebruiken en ik heb er een gevonden die het gaat proberen, ik heb een dvd voor diegene gebrandt en ben benieuwd.
Het is misschien raar, het voelt rustiger, als je dan weer in het hoort dat er weer eens problemen zijn met windows, meestal explorer (wie gebruikt dat nou nog in hemelsnaam?) dan denk ik toch haha ik heb daar lekker geen last van. Gemeen? ja, vrees het wel >:( >:(
Arie
Held
Held

Re: Annamintie groet allen

Berichtdoor Arie » Zo 11 Mei 2014, 21:02

Hoi en welkom.

Wat betreft wine, dat werkt niet met USB. Dus als je wine met PSP wil gebruiken moet je eerst je foto's op de computer zetten ipv dat je ze rechtstreeks vanuit je kamera in PSP importeerd.
Gimp is voorzover ik weet overigens een prima vervanger voor PSP, de werking is wel even "wennen"
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Desktop : Linux Mint Cinnamon 22.1 LTS / LMDE 6
Laptop : LMDE 6
Netbook : LMDE 6
Annamintie
Nieuweling
Nieuweling

Re: Annamintie groet allen

Berichtdoor Annamintie » Di 13 Mei 2014, 01:01

Hoihoi

Ik werk niet met eigen foto's, sterker nog ik heb niet eens een camera,
Ik maar wel bijvoorbeeld wenskaarten, scrapbooking en dergelijke en gimp is daar niet goed genoeg voor.
Mijn psp is in windows geinstalleerd en heeft dus niets met usb te maken, gewoon mijn C schijffie.
Heel veel gereedschap, mogelijkheden die psp bied hebben Gimp of photoshop totaal niet, jammer maar wie weet in de toekomst

Terug naar “%s” Stel je even voor