nieuw lid in Hongarije

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
fritsmartfu
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: Do 28 Feb 2013, 09:24
Locatie: Martfű in Hongarije
Contact:

nieuw lid in Hongarije

Berichtdoor fritsmartfu » Do 28 Feb 2013, 14:49

Dag allemaal,

Als nieuw geregistreerd lid wil ik mij even voorstellen. Mijn forumnaam "fritsmartfu" verwijst naar mijn voornaam en de plaats waar ik met mijn vrouw in Hongarije woon. In Hongarije intussen al meer dan 30 jaar en in Martfű ongeveer 10 jaar. Het is intussen al meer dan 20 jaar dat wij verschillende familieleden van Linux gebruiken (altijd netjes...). De laatste 5 jaar redelijk trouw Ubuntu, en een paar weken geleden zijn wij overgestapt op Mint 14 Nadia, omdat het nieuwe in Ubuntu voor ons te nieuw is geworden, en het gebruik daarvan niet mee valt. Als computers hebben wij allebei een ASUS K70AB laptop met 2x Athlon QL65, 500GB HD en 4 GB geheugen.

Gebruiken van Linux betekent niet dat ik Linux begrijp en eerlijk gezegd is het net zo als met mijn auto: ik rij wel, maar onder de motorkap kijken is volstrekt zinloos. Alleen, bij Linux kom je er wel eens niet onderuit en moet je wel eens een "terminaal" venster gebruiken, dat vaak letterlijk "einde verhaal" betekent. Dat is mij ook nu weer overkomen. Gelukkig heb ik mijn computer enigszins aan de praat gekregen, genoeg om mij bij jullie forum aan te melden en te hopen op begrijpelijke hulp aan simpele zielen.

Daarom, tot heel binnenkort en iedereen nu alvast bedankt voor zijn en haar hulp!

Fritsmartfu
nomko

Re: nieuw lid in Hongarije

Berichtdoor nomko » Do 28 Feb 2013, 15:25

Allereerst Frits, welkom op deze forum! Ik hoop dat het je hier bevalt en regelmatig komt.

Wat jouw verhaal betreft, qua Ubuntu begrijp ik je volkomen. Unity was ook voor mij de reden Ubuntu te verlaten. Na wat rondzwerven terechtgekomen bij Mint 14 met Cinnamon en moet zeggen dat dit een zeer positieve ervaring is voor mij! Alhoewel ik alweer (bijna) 6 jaar Linux gebruik en een deel van de "evolutie" op het gebied van desktop omgevingen heb meegemaakt, vind ik Cinnamon een ware verademing. Ben zelf altijd een voorstander van spartaanse en eenvoudige desktop omgevingen geweest (ik geniet meer van het bureaublad van NT4.0 dan van Windows 7) en Cinnamon geeft mij toch een eenvoudige desktop omgeving in een modern ogend jasje.

Linux heeft een leercurve, maar als je eenmaal bepaalde commando's en handigheidjes kent werkt het zeer effectief. En anders dan bij Windows is er bij Linux vele malen minder een "einde verhaal" situatie omdat je bij Linux minder kans loopt je systeem te verpesten.

Maar nogmaals, van harte welkom!
Gebruikersavatar
bas
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 101
Lid geworden op: Za 29 Mei 2010, 20:49
Locatie: Zwanenburg

Re: nieuw lid in Hongarije

Berichtdoor bas » Do 28 Feb 2013, 20:35

Welkom Frits.
dropbox

Twitter @bdekruijf
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: nieuw lid in Hongarije

Berichtdoor Arie » Do 28 Feb 2013, 21:30

Fogadtatás fritsmartfu
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: nieuw lid in Hongarije

Berichtdoor Maik » Vr 01 Mar 2013, 01:33

Van harte welkom op het forum Frits.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
frits

Re: nieuw lid in Hongarije

Berichtdoor frits » Za 16 Mar 2013, 09:20

Altijd leuk om een naamgenoot tegen te komen. :D

Ik gebruik zelf Mint 14 Nadia Mate in dual boot met Win 7 naar alle tevredenheid op mijn "daily use" Medion Akoya netbookje.
Mijn vrouw werkt met Mint 13 Mate, ook in dual boot (XP) op een Asus netbookje.
Beide Mints werken hier probleemloos.

Jij/jullie ook veel plezier met Mint 14 Nadia en welkom op het forum, Frits!

Groet,
Frits

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten