MiVo stelt zich voor

Nieuw op dit forum? Stel je even voor...
MiVo
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 06 Jul 2013, 15:07
Locatie: Leidschendam

MiVo stelt zich voor

Berichtdoor MiVo » Zo 07 Jul 2013, 11:57

Hallo allemaal,

Gisteren geregistreerd hier, dus ik denk ik stel me even voor. Mijn naam is Michel, en ik woon in Leidschendam. Vanwege mijn gezondheid zit ik volledig in de WAO.

Tot vrijdag j.l. had ik nog nooit eerder gehoord van Linux Mint, ik zag ergens een advertentie staan op een site met uitleg over Xubuntu, momenteel gebruik ik Xubuntu op mijn laptop. Maar op de pc heb ik vrijdag gelijk Xubuntu ingeruild voor Linux Mint 13, samen met Windows XP via een Dual Boot.

Ik denk dat ik op de laptop ook Xubuntu eraf ga gooien, en Linux Mint erop ga zetten.

Dat was het even voor nu.

Groeten,
Michel
MiVo
Gebruikersavatar
bas
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 101
Lid geworden op: Za 29 Mei 2010, 20:49
Locatie: Zwanenburg

Re: MiVo stelt zich voor

Berichtdoor bas » Zo 07 Jul 2013, 20:17

Welkom Michel bij ons op het forum.
dropbox

Twitter @bdekruijf
Gebruikersavatar
josbruyn
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 28
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 15:54
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re: MiVo stelt zich voor

Berichtdoor josbruyn » Ma 08 Jul 2013, 09:23

Welkom MiVo vanuit België, Antwerpen.
Mogen we ook weten met welke desktop omgeving je Mint hebt geïnstalleerd (KDE, Gnome, Cinnamon, XFCE, Mate)? Het is altijd makkelijker om op mogelijk gestelde vragen te antwoorden als je hiervan op de hoogte bent. :)
Registered Linux user 490633
Linux Mint Cinnamon 18.3
MiVo
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 06 Jul 2013, 15:07
Locatie: Leidschendam

Re: MiVo stelt zich voor

Berichtdoor MiVo » Ma 08 Jul 2013, 10:34

Ik heb de XFCE versie geïnstalleerd. de computer is inmiddels al 10 jaar oud, maar werkt nog steeds. Is een Compaq Evo 310D, Pentium 4, 1 GB RAM en 2,40 GHz kloksnelheid. Ik zal de volledige specs van zowel computer als laptop binnenkort in de handtekening plaatsen.


Ik kwam overigens via deze pagina bij Linux Mint terecht:
https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce
Gebruikersavatar
josbruyn
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 28
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 15:54
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re: MiVo stelt zich voor

Berichtdoor josbruyn » Ma 08 Jul 2013, 12:15

Fijn, dank om te delen MiVo. ;)
Registered Linux user 490633
Linux Mint Cinnamon 18.3
nomko

Re: MiVo stelt zich voor

Berichtdoor nomko » Di 09 Jul 2013, 09:48

Ik kwam overigens via deze pagina bij Linux Mint terecht:
https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce
Beste is gewoon al je prolemen hier melden. De experts zitten op deze forum.
MiVo
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 06 Jul 2013, 15:07
Locatie: Leidschendam

Re: MiVo stelt zich voor

Berichtdoor MiVo » Di 09 Jul 2013, 12:04

Ja, dat zal ik doen, maar op het moment heb ik niks, tot nu toe werkt het gewoon en ben ik nog niks tegenkomen, ik heb zelfs al de indruk dat Linux Mint XFCE beter werkt voor mij dan Xubuntu.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: MiVo stelt zich voor

Berichtdoor Arie » Di 09 Jul 2013, 22:32

welkom
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
josbruyn
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 28
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 15:54
Locatie: Antwerpen
Contact:

Re: MiVo stelt zich voor

Berichtdoor josbruyn » Di 09 Jul 2013, 22:42

Is waar wat je schrijft MiVo LinuxMint is naar mijn ervaring gebruiksvriendelijker dan Ubuntu, waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat LinuxMint als afgeleide van Ububtu leert uit de lessen die de fouten van de oorspronkelijke bron met zich meebrengen? :vraagteken:
nomko

Re: MiVo stelt zich voor

Berichtdoor nomko » Wo 10 Jul 2013, 12:59

Is waar wat je schrijft MiVo LinuxMint is naar mijn ervaring gebruiksvriendelijker dan Ubuntu, waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat LinuxMint als afgeleide van Ububtu leert uit de lessen die de fouten van de oorspronkelijke bron met zich meebrengen? :vraagteken:
Linux Mint richt zich ook meer op een betere gebruiksgemak en gebruiksvriendelijkheid. De keuze om Mate en Cinnamon te ontwikkelen komt hieruit voort >> het aanbieden van een eenvoudige en simpelwerkende menu waar elke (nieuwe) gebruiker direct de weg in weet te vinden. Als je Unity vergelijkt met Cinnamon, wat IMHO al geen vergelijk is, dan zal je zien hoe moeilijk Unity in elkaar zit voor een beginnende gebruiker. Er zijn veel Ubuntu gebruikers die afhaakten juist om Unity en de gebruiksonvriendelijkheid van Unity. Zelfs de standaard Gnome3 omgeving is veel beter en makkelijker aan te passen dan Unity is mijn ervaring weer.

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten